In hoeverre Is een torsievering van een Alfa 75 TB anders dan van andere 75ers?
Dikte, lengte, alle info is welkom.
Gr.Antonio
Dikte is volgens mij ok gelijk aan de 75TS etc. V6'ers zijn wel dikker vanwege (het) de zwaardere neus (of) (hogere gewicht )op de vooras.
Dat heb ik dus ook altijd gedacht, totdat ik het zelf gemeten heb! => alles onder de TS (dus 1.6, 1.8 carb of ie, niet Turbo) heeft 22mm torsies, TS, Turbo en V6 hebben alle drie 23mm.Dikte is volgens mij ok gelijk aan de 75TS etc. V6'ers zijn wel dikker vanwege het zwwardere gewicht op de vooras.
Bij mijn Turbo zit er een 27mm SAVALI stabi onder.Niet helemaal correct. Hierbij het lijstje: 1.6/1.8 en 1.8 Turbo (ook America) hebben 21,8 mm torsies. Twin Spark, V6 en de diesel uitvoeringen hebben alle 22,8 mm torsies.
Voor de voorste stabilisatorstang geldt het volgende lijstje: 1.6/1.8, 2.0 Twin Spark, diesel uitvoeringen en de 2.5 V6 hebben een 22 mm. stabi. De 3.0 V6 en de 1.8 Turbo (America hebben een 24 mm stabi. Er is ooit ook een 26 mm stabi geleverd voor "armoured vehicles"
SAVALI is per definitie aftermarket.... dus niet origineel...Bij mijn Turbo zit er een 27mm SAVALI stabi onder.Niet helemaal correct. Hierbij het lijstje: 1.6/1.8 en 1.8 Turbo (ook America) hebben 21,8 mm torsies. Twin Spark, V6 en de diesel uitvoeringen hebben alle 22,8 mm torsies.
Voor de voorste stabilisatorstang geldt het volgende lijstje: 1.6/1.8, 2.0 Twin Spark, diesel uitvoeringen en de 2.5 V6 hebben een 22 mm. stabi. De 3.0 V6 en de 1.8 Turbo (America hebben een 24 mm stabi. Er is ooit ook een 26 mm stabi geleverd voor "armoured vehicles"
Weet niet of dit origineel is, of iemand anders deze eronder heeft gezet.
In ieder geval bedankt voor alle info.
Gr.Antonio