JP6
Member
Member
Contacteer: Website

Hoezo crisis in USA

vr feb 20, 2009 19:00

Beste mensen ik ben dan geen econoom of financieel expert maar wel zakelijk.

Die Amerikanen schreeuwen nog harder over een crisis dan wij hier, MAAR HOEZO?

Je besteld wat bij PERFORMATEC in USA betaald met paypal, bedrag binnen no time van je rekening en dan maar wachten op je onderdelen.
Nou ik wacht al sinds kerst vorig jaar maar nog niets ontvangen.
Emailen helpt niet, je krijgt gewoon geen antwoord. Dan maar bellen, ook dat helpt niet. Allemaal wazig en we zullen het uitzoeken, u krijgt bericht.
Niet dus.

Wel lucratief, geld incasseren maar niet leveren.

Dit schijnt erg veel te gebeuren met die Amerikanen, ik heb nog twee voorbeelden over niet Alfa auto onderdelen. En dan praat ik b.v. over een automatische versnellingsbak van een paar duizend dollar.
Bij mij ging het om een schakelsetje hydrostatisch AR 75, door hun " monkey shifterset " genoemd.

Dus u bent gewaarschuwd.
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Hoezo crisis in USA

vr feb 20, 2009 19:03

Hmmm idd iets om rekening mee te houden als je nog eens wat wilt laten overkomen...

Meen dat er toch al diverse forummers probleemloos spullen hebben besteld bij performatec?

Grtz,fRank

Dominic
Guru
Guru

vr feb 20, 2009 19:08

je kunt jouw creditcard betaling terug laten halen,
Het is niet makkelijk,maar met een gegronde reden (zoals het jouwe) is het haalbaar.

suc6

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr feb 20, 2009 19:30

Met Paypal altijd op tijd claimen... nu is de termijn verlopen....

Het is een erg veilige betalingsmethode maar je moet er wel bovenop blijven zitten.

Ik meen dat de termijn 30 dagen is.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 20, 2009 20:20

Ik heb vorig jaar heel vaak mailcontact gehad met performatek. Pas toen alle onderdelen gereed waren voor verzending (toen waren we idd een half jaar verder!), toen is er pas betaald en verstuurd..... je moet heel veel geduld hebben. Maar het kwam uiteindelijk goed en met wat gifts als goedmakertje. :) (ging dan ook over enkele honderden euro's)

Maar ja, toen was het nog geen crisis. :?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Hoezo crisis in USA

vr feb 20, 2009 21:38

Het is een erg veilige betalingsmethode maar je moet er wel bovenop blijven zitten.

Dat terugclaimen bij PayPal is toch alleen voor eBay-betalingen of vergis ik me nou?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 20, 2009 21:46

Dat terugclaimen bij PayPal is toch alleen voor eBay-betalingen of vergis ik me nou?
Is voor alles dat je met PP betaalt.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 20, 2009 22:37

enkele keren in usa besteld, andere leverancier. levering altijd binnen een week, niet op voorraad even bericht van verwachte levertijd. Doen ze zichzelf geen goed mee zo...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 21, 2009 01:22

Ik zou toch willen oproepen om mild te zijn in het oordeel over de firma...

Ik ken noch de verkoper, noch de koper in deze dus ben redelijk onpartijdig.

Ik heb intussen letterlijk duizenden malen aan de andere kant van zo'n transactie gestaan en heb de vreemdste dingen meegemaakt...

Soms lag de fout heel simpel aan mijn kant... ben ook maar mens en dat zijn anderen ook... kan gebeuren en gecorrigeerd worden.

Soms lag de fout bij de vervoerder (meestal de post). Minder makkelijk op te lossen want voordat die hun fout toegeven, ben je weken, zoniet maanden verder... onacceptabel lang? Ja... maar weinig keuze... Dan het afwikkelen daarvan... ligt weer aan de verkoopvoorwaarden.... koop je "aan de deur afgeleverd"? Andere vormen? Kan een heel geharrewar zijn...

Soms ligt de fout ook bij de klant... (zonder wijzende vinder in dit geval dus!) maar een kleine bloemlezing?

Ben een keer afgebrand op een forum dat ik notabene zelf sponsorde omdat een boek van $ 1500 (geen misselijk prijsje, ik weet het) na 2 weken nog niet afgeleverd was terwijl er betaald was voor verzending die 3 weken kon duren... (onze klanten bint zuunig natuurlijk...) Ik zou een oplichter zijn en weet ik wat allemaal... Heb de sponsoring maar opgezegd want om nou 250 per maand te betalen om iemand dat soort gelegenheid te geven? Neuh...

Een soortgelijke situatie maar na 2 maanden kwam het pakket terug... was niet afgehaald op het postkantoor.... maar volgens de klant lag de fout uiteraard bij mij... ik had moeten bellen wanneer het shirtje afgeleverd zou worden want dan zou ze zorgen dat ze op dat tijdstip thuis (in Spanje) geweest was... right!

De allermooiste? Een Nederlander... had na een week zijn waar nog niet ontvangen... vreemd inderdaad... geadviseerd om goed te kijken of het papiertje van de postbode niet tussen de kranten terecht gekomen was... (dat gebeurt namelijk...)... niks... ondertussen was ik natuurlijk WEER de oplichter en meneer had zich al (anoniem!) gemeld op diverse forum van o.a. "Kassa" etc... leuk... tig keer lopen mailen.... gevraagd of het adres klopte... ja hoor! (want meneer was natuurlijk niet gek zeg!)... stoom uit de oortjes intussen... maar eens de telefoongids er digitaal op na geslagen... daar stond meneer in.... hee vreemd... ander huisnummer... dus maar eens gevraagd waarom ie dit nummer had opgegeven (de telefoongids kan het tenslotte ook mishebben...).... antwoord? "Duh... ik heb mijn nieuwe straat opgegeven... met mijn oude huisnummer..."...

BINGO!

Intussen moeten lopen bellen en doen om al die meuk van hem weer van die fora te krijgen want hij was NATUURLIJK vergeten daar te melden dat de fout bij HEM lag...

Ondertussen loopt je reputatie als bedrijf aanzienlijke schade op... die heel moeilijk te herstellen is...

Ik wil hier maar mee aangeven dat de oorzaak op vele vlakken kan liggen.

Terug naar dit geval....

Als je voor dit soort transacties betaalt met een "veilig betaalmiddel" zoals Paypal of credit card ben je in principe gedekt tegen "niet-levering" maar je moet je er wel echt bovenop blijven zitten... voor beide betalingsmethodes geldt een "verjaringstermijn" die verschilt per card / PP. Soms is de zending ook nog eens via de credit card verzekerd tegen schade onderweg.

Ik meen dat de termijn voor Paypal inderdaad 30 dagen na betaling is. De bewijslast ligt in principe bij de verkoper dus melden dat je niks ontvangen hebt en de radertjes gaan draaien maar wel op tijd zijn dus...

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 21, 2009 19:47

Amen @ vorige post..

Ik krijg veel handel (banden en velgen) binnen uit Duitsland .. in de basis hebben de meeste mensen nog steeds argwaan jegens internet., dus daar begint het probleem al....

Een paar problemen zijn door voorgaande poster al genoemd , meestal ligt de fout bij de klant zelf.... Maar het zou natuurlijk klantonvriendelijk zijn om dit tegen je klanten te zeggen.... Meestal krijg je een scheld kannonade naar je hoofd , en de gebruikelijke bedreigingen dat het allemaal op de diverse Fora gemeld gaat worden...Fijn ..!

De grootste problemen ontstaan door de bezorg/Koeriersdiensten..het schijnt ook in deze tijd heel erg moeilijk om mensen te kunnen vinden die een beetje zelfstandig kunnen nadenken.... zo is het een leuke gewoonte van bezorg diensten om tijdens sluitings/lunch tijd te komen , en dan de eerst volgende dag weer op het zelfde tijdstip komen.. vervolgens worden bestellingen terug gestuurd, en dan gaan ze kwijt of worden gestolen op de
Distributie centra... Vooral hele slechte ervaringen met DPD..
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Hoezo crisis in USA

za feb 21, 2009 19:59

Die Amerikanen schreeuwen nog harder over een crisis dan wij hier, MAAR HOEZO?
Daarom;
Wel lucratief, geld incasseren maar niet leveren.
Het zou heel goed kunnen dat een paar van hun leveranciers belly-up zijn, of dat Performatek leveranciers niet op tijd betaalt - hetgeen misschien eerst niet zo'n probleem was (een klant's schuld werd lang als geld al in het handje gezien, maar ook vice versa, geld op de credit card werd gauw gezien als niet uitgegeven) maar nu wel.. ? Begrijp me echter goed, ik ben het volledig met je eens.

chopmax
Member
Member

zo feb 22, 2009 09:38

Een van de gevolgen van crisis is ook dat iedereen weigert voorraden aan te houden. Dus behalve een stagnatie in verkopen krijg je ook een stagnatie in leveringen omdat alles op bestelling gemaakt moet worden.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

JP6
Member
Member

zo feb 22, 2009 11:07

Dat er wat mis kan gaan snap ik, iedereen maakt fouten.
Maar gewoon geen antwoord krijgen op je vragen via de mail vind ik op z'n minst niet erg klantvriendelijk.

Deze ervaring heb ik als bedrijf nu al verschillende malen ondervonden. En ook voor de crisis!
Zodra het produkt verkocht is, al dan niet geleverd, dan is er niemand meer thuis voor service of aftersales.
Het door mij aangehaalde Performatec voorbeeld gaat mijn eigen portemonnee aan.
Maar klanten van mij die een V8 racemotor de plas over laten komen praten over veeeel meer geld en ellende.

Ik heb natuurlijk ook voorbeelden van bedrijven daar die het zeer goed doen in mijn ogen. Gelukkig zijn dat er veel.
Om in de Alfa hoek te blijven, Spruell Motorsport, prima.
Dus het is niet zo dat ik alles en iedereen over een kam scheer, het was meer als tip bedoeld. En ik had zelf ook eerder moeten reageren mbt de betaling.

groet, Jon

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

JP6
Member
Member

do mar 05, 2009 19:57

Tja, misschien komt het door het posten van dit onderwerp Want;
IK HEB VANDAAG EEN MAILTJE GEHAD VAN PERFORMATEC :D
Berichtje luidde: heb ik die onderdelen nou wel of niet opgestuurd?

Als het goed is wordt de shifterset alsnog opgestuurd, na 3 maanden.

Jon

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 05, 2009 19:58

Tja, misschien komt het door het posten van dit onderwerp Want;
IK HEB VANDAAG EEN MAILTJE GEHAD VAN PERFORMATEC :D
Berichtje luidde: heb ik die onderdelen nou wel of niet opgestuurd?

Als het goed is wordt de shifterset alsnog opgestuurd, na 3 maanden.

Jon
Dat MEEN je niet? Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Terug naar “Het Forum Café”