Alfisti
Member
Member

Juiste veren GTV

ma feb 09, 2009 07:41

Onder mijn GTV heb ik de onderstaande configuratie zitten, voor de de "baan" dagen idiaal
Maar voor de normale ritjes staat de Bertone voor mij te laag.
Ik ben dus op zoek naar een goed advies omtrent een, zeg maar, wat comfertabeler setting.

Afbeelding

Afbeelding
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Alfa Romeo Stelvio Q4 Super
- Abarth 124 Spider
- Giulia Bertone GTV 2000 (1974)

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Juiste veren GTV

ma feb 09, 2009 12:11

Er bestaan verschillende soorten/kwaliteiten en daarmee ook hoogtes van de veren voor 105 serie.

Met dit als wetenschap kan naar wens de auto op hoogte worden gebracht. Voor straatgebruik zijn er legio mogelijkheden. Er zijn ook legio wensen op dat gebied.
Dus: zoek dan een wat hogere veer met iets minder dikte zodat het veereffect terugkomt.
Desgewenst slapper achter en steviger voor (meer slapheid achter legt de achteras in de bochten toch zo dat er optimaal contact is - zonder dat de bert de bocht "uitdweilt").
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma feb 09, 2009 12:48

als het alleen voor is en je bent over het veer karakter wel te spreken kun je ook opvulringen in diverse maten krijgen om hem voor op hoogte te stellen.

Alfisti
Member
Member

ma feb 09, 2009 18:44

@ Juultje,

Ben, zover ik over vergelijkbaar materiaal beschikt, tevreden over het veer karakter.
Alleen met z,n drieën in de Bert is niet te doen. Wielen raken de body bij elke oneffenheid.
M,n oude Super had deze problemen niet :cry:
Die lag ook erg laag en had een sublieme wegligging, met ook Koni,s maar dan met de, zelf ingekorte originele veren, er onder.

Hebben de opvulringen nog invloed op het al gehele weggedrag (en zijn ze bij jou verkrijgbaar)
En geld dit dan voor zowel voor, alswel achter?
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Abarth 124 Spider

Alfisti
Member
Member

di feb 10, 2009 19:10

Heren kom op !!!!!!!!!!!!!! verder geen suggesties meer.....................

- Abarth 124 Spider

Terug naar “Algemene Technische vragen”