berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: vandaag de berlina op de vermogensbank

zo mar 27, 2005 20:52

Sluit me aan bij het verhaal van Dre.
K zie het echter zo: Ik ben an sich best fan van solexen. Goed en probleemloos op gas. En als ze versleten zijn (gasklepasjes uitgelopen wegens droog staan wegens lpg) flikker je ze weg....
Want: niks voor te krijgen.
Dus wil je tunen (of racen , whatever) geen solexen want: niks voor te krijgen.
Zoek dus bij voorkeur een setje webers! Daarmee kun je dan met sproeiers experimenteren. Dan ga je naar Speed Centre of zo, die heeft er duzenden liggen, je laat m daar rollen, nadat je verse bougies, ontsteking, luchtfilter etc hebt gemonteerd, en DAN kun je gaan zien wat haalbaar is. Ook Jaap heeft geen diverse solex sproeiermaten liggen. WEL Weber/ Dellorto. Dan zal hij na de eerste meting zien hoe of wat, eventueel de ontsteking afstellen, en DAN naar sproeiermaten gaan kijken. Idem BCCP. Alle andere manieren zijn prut.
Heb je elektronische ontsteking? Zo nee, REGEL DAT!!! kijk daarna verder.
Met punten loop je altijd achter. Zet een topic op te koop gevraagd! Men weet wel wat je nodig hebt qua Bosch of Marelli. Geen ombouwsetjes enz, gewoon een bobine en verdeler van een ouder type 75 carbs, giulietta oid.
Ergo: zorg dat je basis goed is.
verder heb ik vaak gezien dat 30 % vermogensverlies tussen kruk en wielen (helaas) reeel is bij een 105.
Succes.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

sjoerdb
Full Member
Full Member

zo mar 27, 2005 22:01

okee dus als het allemaal tegen gaat zitten kan ik er dus beter wat tijd in gaan steken,

andere carbs(weber of dell'orto)
electronische onsteking overbouwen van een 75 ofzo

nieuwe bougies zitten er in, filter is ook niet oud en versleten want heb ik zelf nog vernieuwd ongeveer 3 jaar geleden. ik rij gemiddeld 7 a 8 duizend km per jaar dus dat valt dan mee voor het filtertje!

in de boeken staat voor een 1750:

weber 40 DCOE 32
of
dell'orto 40 DHLA (mm)

venturi is allebei 32 mm
hoofdsproeier is 125, 128 of 130.....
mengluchtsproeier is 200
stationaire sproeier is 50
startsproeier is 65 of 70
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Andretti Molletti

zo mar 27, 2005 22:14

Hou het op één topic, en het is duidelijk Technisch!

sjoerdb
Full Member
Full Member

zo mar 27, 2005 22:36

okee dan verhuis ik naar technische afdeling

bertone bartjû

za jun 04, 2005 09:20

@sjoerdb

Je kent mijn probleem....:( .

Ik zou graag weten bij wie je op de rollenbank bent geweest en had hij geen sproeiers voorradig dan?

wat kostte dit geintje:?:

alvast bedankt.

Timmerklits
Full Member
Full Member

za jun 04, 2005 09:51

MIjn vraag is,

Je rijdt dus ook op gas met je berlina, hoe is deze installatie?

Meestal als je op gas rijdt zetten ze een serieuze vernauwing in je luchtinlaat omdat het mengsels gas luch anders is, dus minder lucht nodig.

Maar als je dan op benzine rijdt is die vernauwing er nog en je hoeft niet slim te zijn om te concluderen dat dit gewoon weg niet kan werken dan, wat dus een serieuze vermogensdaling als gevolg heeft.

Nu het kan ook zijn, dat je de vernauwing in en uit kunt schakelen, in dat geval zwijg ik.
Maar dan nog, afstellen op gas of afstellen op benzine is een groot verschil, ik weet niet of ze iets verandert hebben bij beide metingen?

En van weber hebben we 'alle' sproeiers, dellorto ook redelijk veel maar solex helaas niks zover ik weet.

mvg Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 04, 2005 11:06

30% verlies is onmogelijk. Reken maar uit wat voor vermogen je nodig hebt om 190 km/h
te behalen. Met 30% verlies in aandrijflijn zou je dif zich vastlassen etc. Als je zoveel
energie verliest, smelt je aandrijflijn.

Timmerklits
Full Member
Full Member

za jun 04, 2005 12:06

Heb je de grafieken nog? Kan je deze mss hier eens laten zien, altijd interessant en gemakkelijker om een oordeel te vellen. :)
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Timmerklits
Full Member
Full Member

za jun 04, 2005 13:05

En zeer belangrijk, als je op je gas trapt gaat de gasschuif dan ook volledig open?

Hebben der hier al veel gehad op de bank met dat aan de hand, en dit merk je enorm in de toeren. Vanonderin maakt dit nie zo extreem veel uit vermits je daar nog niet zoveel nodig hebt.

Is het btw al naar een ander topic verplaatst? Anders ben ik hier voor niks aant praten :D

sjoerdb
Full Member
Full Member

za jun 04, 2005 13:35

ik ga zondag of maandag de grafieken inscannen. dan kunnen jullie zien hoe en wat. de inlaat voor het luchtfilter is idd wat geknepen maar naar mijn idee geen probleem voor vermogensverlies.

echt raar, ben je jarig en reageren ze opeens met 5 berichten!

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 04, 2005 13:59

Van harte gefeliciteerd Sjoerd :!:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Timmerklits
Full Member
Full Member

za jun 04, 2005 15:39

Proficiat sjoerd.

Uhm en dat geknepen van de inlaat maakt dus wel zeer veel uit hoor.
Dit geknepen (minder lucht) met dan ook nog eens een te grote hoofdsproeier (veel benzine) kan niet werken.

Je had beter de inlaat er eens afgegooid, dus zonder restricties en dan getest op benzine dan wel, ik ben ervan overtuigd dat je dan heel wat dichter bij de vooropgestelde pk's zal zitten. Mits juiste afstelling natuurlijk door grotere luchtinlaat.

mvg Nick

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”