Ik heb vandaag een prijsopgave laten maken voor het spuiten van het dak van mijn Alfetta. De lak is slecht, blanke lak laat los en het ziet er niet uit. De rest van de auto is wel goed. Wel wat krasjes en deukjes, maar geen reden om de complete auto te laten spuiten. Ik ben bij 4 schadebedrijven geweest, maar ik heb dan ook behoorlijk veel geld bespaard. De 1e wilde het doen voor 200 euro maar daarbinnen was het zo`n ongelofelijke bende dat ik er over na moest denken. De 2e wilde het doen voor 400 euro. De 3e vroeg maar liefst 500 euro. Ik vroeg of ze meteen de hele auto gingen spuiten ivm kleurverschil. Dat was niet het geval. Daarna kwam ik bij de 4e en die kwamen uit op een bedrag van 150 euro ex btw. Aangezien dat ook een net bedrijf was heb ik daar een afspraak gemaakt. Over 14 dagen breng ik hem daar naar toe. Het zal mij benieuwen. wat het wordt, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.
Zo zie je maar dat een beetje rondkijken je veel geld kan besparen. Dus nooit akkoord gaan met de eerste de beste prijsopgave.