rboudewijns

RE: Lang wachten op je nieuwe Alfa

zo jan 18, 2009 23:12

Krijgt dan geen enkele dealer auto's geleverd? Dan kan ik waarschijnlijk ook nog wel even wachten.......

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

zo jan 18, 2009 23:27

Tot nu toe is er hier nog maar één concreet 'Enrico-geval' gemeld (dwz actueel geval van koopovereenkomst gesloten en auto na lange tijd niet geleverd).

Geen reden tot paniek lijkt mij.

Als het inderdaad te maken heeft met een financieel geschil kan het niet anders dan dat zijn dealer dat weet, zou niet van fatsoen getuigen dat dat voor de klant verzwegen wordt.

rboudewijns

Re: RE: Lang wachten op je nieuwe Alfa

zo jan 18, 2009 23:47

Fiat cq Alfa dus, levert niets uit omdat kroymans achterstallige betalingen heeft aan fiat. Eerst geld, dan auto's!!!
Zijn meer dealers met dit probleem. Ook qua onderdelen!

Waar doel je dan precies op; als het geschil kroymans met Fiat in Italie betreft dan hebben alle dealer hier toch last van? Niet alleen de dealers waar het nu slecht mee gaat?
(ervanuitgaande dat een dealer zijn auto altijd via Kroymans geleverd krijgt)

Mij Mito is op 18 december geproduceerd; met de feestdagen ertussen verwacht ik dat ze komende week wordt afgeleverd bij mijn dealer. Echter als Kroymans geen auto's van Fiat krijgt kan dit nog wel eens een lange zit gaan worden.........

campari
Junior Member
Junior Member

Re: RE: Lang wachten op je nieuwe Alfa

ma jan 19, 2009 19:47

Fiat cq Alfa dus, levert niets uit omdat kroymans achterstallige betalingen heeft aan fiat. Eerst geld, dan auto's!!!
Zijn meer dealers met dit probleem. Ook qua onderdelen!
Ook mijn nieuwe Alfa 159 zou al begin december 2008 geproduceerd zijn en richting Nederland of België gegaan zijn. Tot op heden niet veel meer vernomen, maar wel dat a) de feestdagen er tussen zitten en b) de importeur eerst nog wat betalingen moet doen voordat de auto bij de dealer komt.

Wat is waar en wat is een verhaaltje ??? Ik durf niets met zekerheid te zegen, maar het duurt wel lang om een verkochte auto af te leveren. En als je dan vandaag (19 januari 2009) hoortdat ook Sam van Lingen een groot aantal van haar vestigingen sluit, mag je hopen dat er straks nog een dealer over is om je auto af te leveren !!!
Alfist sinds 1982:
2 x Alfa Sud, 1 x Giulietta 2.0, 3 x 33, 1 x 155, 2 x 156 SW, 1 x 159 SW Ti, Giulietta Multi-Air tct en nu weer Giulietta TCT (dagelijks gebruik) en GTV 3L V6 24V (voor de extra Alfa-belevenis).

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jan 19, 2009 22:37

campari, je zegt het zelf, er moet door de importeur eerst betaald worden. Ik begrijp uit diverse richtingen, en dus NIET alleen via SvL Utrecht, die overigens per vandaag dicht zijn!!!! (uitgezonderd Houten tot nader order- zie gesprekken met Stern) - dat meerdere dealers dus problemen hebben met de uitlevering van onderdelen. En dus ook auto's. Ervan uitgaande dat als zeg een bestelling van een paar duizend euri onderdelen al niet geleverd wordt, dan zekr geen auto van 25K of meer.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Enrico Sarto

di jan 20, 2009 13:01

Vandaag antwoord gekregen van de dealer (gelukkig geen Sam van Lingen): m'n Mi.To is gisteren op transport gegaan en ze verwachten dat ze de beloofde levertijd (week 4/5) kunnen nakomen.
Het lijkt er nu toch echt van te komen...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 20, 2009 13:09

ben benieuwd, ga vrijdag kijken voor een 159SW.. weet nog niet wat het wordt, een 2.4jtd Q4 met squadra chip of een 3.2 q4, maar ja, wel een leuke order voor een dealer denk ik. zeker in deze tijd. Ga kijken bij Stemerdink GAlleria Veenendaal ,weet nog niet of ik hem daar koop. (hangt van de korting af..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”