Vraag me trouwens af welk type en bouwjaar het is.

Mijn vader kocht 'ergens' in 72-74 precies zo'n rood Sudje, 1200cc'ertje met chroom bumpers-met-geplakte-zwarte-bies (liet na drie maanden al los). Helaas kan ik hem niet meer vragen wat toen de doorslag gaf, maar ik denk dat de proefrit toch wel een grote rol speelde. Waarom een proefrit met een Alfa? Nadat hij uitgekeken was geraakt op de Simca 1100 ging hij op zoek naar iets aansprekenders. Als architect was hij uiteraard zeer gevoelig voor vormgeving en het verfrissende ontwerp van Giugiaro kon zeker zijn goedkeuring wegdragen. En de naam Alfa Romeo had toch wel een specifieke uitstraling, een Alfa kocht je nooit 'zomaar'. Ik herinner me nog goed dat eerste ritje, direct na de aankoop. Je kon vanaf de voorstoelen voor je gevoel direct op de straat kijken. Door de boxermotor was de motorkap ongewoon laag.De historische koopmotivatie fascineert me meer. Wat bezielde iemand, destijds een nieuwe Alfa Romeo te kiezen? Waarom een Sud? Blijken de overwegingen van zo'n eerste eigenaar steeds weer verrassend. Vaak ook anders dan van iemand die het vehikel jaren later kocht. Zeker verschillend van iemand die anno nu een Alfa Romeo nieuw koopt.
Vergaan was ie al lang geweest als er mee was gereden. De Alfasud is in Italië absoluut niet cool en had waarschijnlijk al verschroot geweest. Nu bestaat hij nog en waarschijnlijk in een heel goede staat ook nog.Dus in godsnaam, waarom zo laten vergaan?
Liefdevol bij jou? lijkt me geen probleem, om er zo 1 te krijgen is wat lastigerPfff.............effe bijkomen
Wat een mooi diggie, die liedevolle volgende eigenaar wil ik best worden![]()
grt rogeralfa