Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 16:49

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op di nov 24, 2009 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 17:04

Als ik jouw opmerkingen samenvat Ricardo, zijn Alfa's probleemloze eerste klas producten en zijn tegenvallende verkoopresultaten vooral te wijten aan dealers die niet met hun tijd willen meegaan (lees:die geen galleria-achtig pand hebben)?

Ik heb het trouwens niet gehad over 'bouwen op Alfisten'. Ik had het over je waar maken en daardoor klanten aan je binden.

Slecht personeel? Lijkt me iets te makkelijk. Een enkeling daargelaten mag je er van uitgaan dat de dealers en hun medewerkers van goede wil zijn. Je moet wel de faciliteiten hebben om kwaliteit en service te kunnen leveren. Anders gezegd: je gesteund weten door importeur en fabrikant.

Probleemloze auto's bestaan niet! Maar ik ben ervan overtuigd dat de huidige generatie zeker niet onder doet aan de Duitse concurrentie. Ik ben inderdaad van mening dat deze panden, deels de groei in verkoopaantallen van het merk stagneert.

Je mag er inderdaad van uitgaan dat de eigenaren van goede wil zijn, maar klaarblijkelijk ontbreekt het ze aan commercieel inzicht.

Andretti Molletti

RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 17:39

5 pagina´s de plank misslaan is ook een kunst :wink:

Er is maar één ding wat Alfa nog kan redden en dat is een goede opleiding zowel voor de commerciele als technische mensen.

Ze doen niets of nauwelijk iets (goeds) aan opleidingen en dat heeft zijn weerslag...
Een verkoper die je het gevoel van genaaid geeft... een techneut die de klant niet geloofd..een prima auto die voor je gevoel als brandhout weer terugkomt na een servicebeurt...

GEVOEL.... EMOTIE... daar draait het allemaal om... maar roepen is niet genoeg er moet iets mee gedaan worden en dat kan alleen maar door goede trainingen..

Ga maar afkijken mijn part bij Infinity en Lexus met hun giga klanttevredenheid en hun walgelijke vormgeving.
Er is een enorme merktrouw binnen de Alfa organisatie en dat zou een organisatietrouw moeten worden... Ooit zou er een dag moeten komen dat klanten zich goed voelen bij de organisatie van Alfa Romeo in nederland en verder.
Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden :cry:

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 18:15

Voordeel van deze veilingen is dat je niet in de laatste seconde een kavel kan verliezen. Als er binnen 5 minuten voor het einde geboden wordt, wordt het kavel met 5 minuten verlengd.
Dat vind ik dan weer een nadeel......... de prijzen willen wel eens meermalen over de kopgaan en de veiling een uur later eindigen....... doe mij maar normale internetveiling. (heb ook bij BWA gekocht, maar ook bij andere(n) )
De spanning van het in de laaste minuut een bod uitbrengen en dan het liefst op meerdere kavels tegelijk, vind ik veel leuker.

Ik ga het wel weer volgen en meebieden............ :wink:

Alfa 1.5

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 18:56

5 pagina´s de plank misslaan is ook een kunst :wink:

Er is maar één ding wat Alfa nog kan redden en dat is een goede opleiding zowel voor de commerciele als technische mensen.

Ze doen niets of nauwelijk iets (goeds) aan opleidingen en dat heeft zijn weerslag...
Een verkoper die je het gevoel van genaaid geeft... een techneut die de klant niet geloofd..een prima auto die voor je gevoel als brandhout weer terugkomt na een servicebeurt...

GEVOEL.... EMOTIE... daar draait het allemaal om... maar roepen is niet genoeg er moet iets mee gedaan worden en dat kan alleen maar door goede trainingen..

Ga maar afkijken mijn part bij Infinity en Lexus met hun giga klanttevredenheid en hun walgelijke vormgeving.
Er is een enorme merktrouw binnen de Alfa organisatie en dat zou een organisatietrouw moeten worden... Ooit zou er een dag moeten komen dat klanten zich goed voelen bij de organisatie van Alfa Romeo in nederland en verder.
Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden :cry:
Naam eronder en opsturen als open sollicitatie naar Kroymans.

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 19:04

5 pagina´s de plank misslaan is ook een kunst :wink:

Er is maar één ding wat Alfa nog kan redden en dat is een goede opleiding zowel voor de commerciele als technische mensen.

Ze doen niets of nauwelijk iets (goeds) aan opleidingen en dat heeft zijn weerslag...
Een verkoper die je het gevoel van genaaid geeft... een techneut die de klant niet geloofd..een prima auto die voor je gevoel als brandhout weer terugkomt na een servicebeurt...

GEVOEL.... EMOTIE... daar draait het allemaal om... maar roepen is niet genoeg er moet iets mee gedaan worden en dat kan alleen maar door goede trainingen..

Ga maar afkijken mijn part bij Infinity en Lexus met hun giga klanttevredenheid en hun walgelijke vormgeving.
Er is een enorme merktrouw binnen de Alfa organisatie en dat zou een organisatietrouw moeten worden... Ooit zou er een dag moeten komen dat klanten zich goed voelen bij de organisatie van Alfa Romeo in nederland en verder.
Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden :cry:
Zoals ik al schreef, ben ik dat ook van mening! Maar ook de uitstraling van deze 'organisatie' is heel belangrijk, zeker gezien omdat Alfa Romeo zich in het Premium segment begeeft. Neem als voorbeeld het eigenmerk van Albert Heijn, Euroshopper. De verpakkingen van deze producten zijn minder mooi dan die van de A-merken, staan vaak onderin de schappen, maar dat is door de prijs te rechtvaardigen. Maar zouden deze artikelen nog net zo populair zijn als deze net zoveel kosten als de A-merken? Ik kan je op papier geven dat niemand dat koopt!

Bij een Premium merk, dat Premium prijzen vraagt hoort een Premium uitstraling!

Andretti Molletti

RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 20:11

Juist, alfa moet weer bovenin de vakken!!!

8)

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 670
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 20:28

Geef mij 5 jaar als manager trainingen en ik realiseer dat..maar Alfa is zo bezig met Emozione te roepen dat de klanten er emotioneel van worden :cry:
Dat hoeft helemaal niet Dre, die passie die je hebt straal je uit in je werk en daar kan geen opleiding tegenaan.
Morgen beginnen aub!

Vandaag weer een heerlijk Alfa moment beleeft, toch mooi de 156 Q4 verkocht in deze lastige tijd.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 20:28

Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6741
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 21:56

Ik ben zelf een liefhebber van een gemoedelijk gesprek bij de verkoop (van maakt niet uit wat).
Ik weet dat als ik bij bijvoorbeeld Van Doorn en Top binnen loop, er altijd wel een leuk gesprek uit komt.

Zo'n gesprek had ik echter ook bij Stam hier in Amersfoort.
Dusdanig goed gesprek dat ik werkelijk waar mijn aversie tegen de Mégane opgegeven heb.

Nu kan ik me voorstellen dat je voor het minimumloon+provisie niet heel erg enthousiast kunt zijn, maar toch.
De verkoper bij Nefkens zou eens op training moeten bij deze man, wat een wereld van verschil.

Mja, volgens mij was dat een ander topic.
Balen dat Janse Cars gesloten is en de boedel geveild wordt.
Voor diegenen die op zoek zijn naar een goeiekope Cadillac, Hummer of dat wanstaltige merk uit Spanje, sla je slag.
Koop ik de Alfa's :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 22:37

Bedenk wel dat al die nieuwe panden op A-lokaties terugverdiend moeten worden. De dealers die in de problemen komen, zijn juist diegene die flink hebben geïnvesteerd in het pand. Dan ben je wel erg afhankelijk van een autofabrikant.
Als dealer heb je verder geen invloed op beleidsvoering, de modellen-politiek en design.
Als ik dan bijvoorbeeld zie hoe een Chrysler-dealer bij mij in de regio heeft geïnvesteerd. Vervolgens trok Daimler zich terug uit Chrysler en is Chrysler nu in de problemen gekomen. Het kan maar zo gebeuren dat er straks helemaal geen Chrysler meer naar Europa komen.
Als jij Tenback bedoelt, zou ik me geen zorgen maken, die heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.

En wat iemand eerder zei dat alleen dealers met nieuwe grote panden op de fles gaan klopt ook niet. Een fijne dealer in een pand waar ze al 30jr zitten is een maand geleden gesloten in Doetinchem,
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 23:05

Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?
De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 23:40

Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?
De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.
Als alle anderen van de brug springen.... Natuurlijk kan Alfa prima bestaan zonder zich te conformeren aan het vreselijke non-woord 'premium'. Onderscheidend vermogen begint met jezelf onderscheiden!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Janse premium cars gesloten

wo dec 17, 2008 23:57

Gooi dat 'premium' dan maar op de vuinisbelt. Wat heb je er aan om een 'premium'prijs te betalen voor een 'premium' uitstraling als je daarvoor geen premium kwaliteit krijgt in product en service-apparaat?
De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.
Als alle anderen van de brug springen.... Natuurlijk kan Alfa prima bestaan zonder zich te conformeren aan het vreselijke non-woord 'premium'. Onderscheidend vermogen begint met jezelf onderscheiden!
Dat spreekwoord verwachte ik al :wink: . Natuurlijk kan Alfa Romeo bestaan zonder de rest achterna te lopen, maar dan wel met fatsoenlijke dealers. Ik ben er zelfs van overtuigd dat Alfa Romeo's kracht, anders zijn is (wel op een positieve manier uiteraard). Ik blijf ervan overtuigd dat merkbeleving ontzettend belangrijk is!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Janse premium cars gesloten

do dec 18, 2008 00:08

De term 'Premium' gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Maar gezien de directe concurrenten van Alfa Romeo, zichzelf zo noemen, kan Alfa Romeo hier niet in achterblijven. Als jij Alfa Romeo niet als 'Premium' merk kan zien, was deze discussie eigenlijk voor niets.
Als alle anderen van de brug springen.... Natuurlijk kan Alfa prima bestaan zonder zich te conformeren aan het vreselijke non-woord 'premium'. Onderscheidend vermogen begint met jezelf onderscheiden!
Dat spreekwoord verwachte ik al :wink: . Natuurlijk kan Alfa Romeo bestaan zonder de rest achterna te lopen, maar dan wel met fatsoenlijke dealers. Ik ben er zelfs van overtuigd dat Alfa Romeo's kracht, anders zijn is (wel op een positieve manier uiteraard). Ik blijf ervan overtuigd dat merkbeleving ontzettend belangrijk is!
Natuurlijk is merkbeleving belangrijk. Alleen... ik ben een (noodgedwongen) occasion-rijder. Mijn Alfa is nu 12 jaar oud, en ik hoef echt niet (om diverse redenen) aan te komen bij de dealer-om-de-hoek. Ik ga wel naar mijn oude, vertrouwde en al vele jaren actieve "specialist" die een "showroom" zonder uitstraling heeft, een rommelige werkplaats met olie op de vloer, maar die me wel verder kan helpen. Hij heeft datgene wat de monteurs bij de-dealer-om-de-hoek ook hebben, en dat mist bij alle pas-afgestudeerde commerciële mensen. Het wordt tijd dat Alfa-chefs zichzelf realiseren dat het merk bestaat bij de gratie van de die-hard Alfisten, en dat het op die basis best mogelijk is, er iets van te maken. Maar daar moeten ze dan wel een andere insteek voor kiezen en die heet niet "premium" denk ik.
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”