Korbler Spider

CO/CO2 waarde DellOrto

za dec 13, 2008 19:47

Bestaat er voor 2 Ltr Nord met 2 x DellOrto een voorgeschreven CO/CO2 waarde? Voor APK is de waarde teruggeschroefd van (ik meen 9%) naar 4,5%. De motor lijkt dan veel futlozer.

Alfa 1.5

RE: CO/CO2 waarde DellOrto

za dec 13, 2008 19:53

9%! is wel erg hoog volgens mij...3 tot 4% lijkt me gebruikelijk

Andretti Molletti

za dec 13, 2008 20:29

De nord motor is meer dan 30 jaar geleverd waarbij er nogal wat verschillende varianten zijn. 4,5% is een APK waarde en zegt weinig. 9% is absoluut teveel.
Wat voor motor uit wat voor Alfa en vooral welk bj?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 13, 2008 20:29

Mijn eerste auto was een 33 1.7 QV va 1988 met dubbele webers. deze mocht voor de APK ook maar 4,5% hebben. motor sloeg nog net niet af toen hij daar op stond... Ook de mijne stond rond de 8 of 9 % afgesteld en liep beduidend beter. Na de APK mooi weer terug gezet op de oude stand. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Korbler Spider

za dec 13, 2008 20:35

De Spider is van 1984.

Andretti Molletti

za dec 13, 2008 20:37

dan zou je al richting 1,5 a 2% moeten kunnen met je CO (CO2 zit in de cola ;) )

Kan dat niet, maw je auto loopt dan minder mooi... dan zit ik meer aan een foutief ontstekingstijdstip ed (klepspeling sproeiers) te denken!

Korbler Spider

za dec 13, 2008 21:17

Tsjonge, dat werkt nog eens effe snel dat forum... Nog geen uur geleden m'n vraag gesteld en nu al aardig op weg geholpen. Dank.

De Spider heeft electronische ontsteking. Kan dit problemen geven? De klepspeling zou wel eens kunnen. Uitlaatnokkenas en bekers hebben de beste tijd gehad. Ik moet ze binnenkort toch maar eens vervangen.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za dec 13, 2008 21:47

n uur? Das lang man...

Even de basisdingen gaan doen! Kleppen, nokkenassen, ketting stellen, inlaatrubbers check, ontstekingstijdstip, bougies. Carbs synchroon? Daarna weer stellen....

:D
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Korbler Spider

za dec 20, 2008 19:59

Hoe controleer ik of de electronische ontsteking (Bosch) goed staat?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 20, 2008 21:15

Zoek het F merkteken op je krukaspoelie en maak die lekker zichtbaar met een likje verf of good old tippex. En leen even een stroboscooplamp. Degene, van wie je dat kunt lenen (bevriende garagist?) legt je wel uit hoe dat werkt. ;)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: CO/CO2 waarde DellOrto

zo dec 21, 2008 09:25

Zoek het F merkteken op je krukaspoelie en maak die lekker zichtbaar met een likje verf of good old tippex. En leen even een stroboscooplamp. Degene, van wie je dat kunt lenen (bevriende garagist?) legt je wel uit hoe dat werkt. ;)
Liver controleren met een stroboscoop op het maximum toerental "M" :wink:

Als hij op M staat bij plm dik 5000 toeren staat de zaak optimaal afgesteld. Als je vervroeging goed is zal hij ook stationair in de buurt van de voorgeschreven waarde komen. "F" het merkteken "P" staat voor het Bovenste dode punt, want die zul je ook tegenkomen bij het speuren naar merktekens. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 21, 2008 09:26

Hoe is het trouwens met je CO?? Als alles echt goed staat loopt ie met 3.5 a 4% Co ook echt geweldig.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Korbler Spider

ma dec 22, 2008 19:31

Ik ga (hoop ik) komende week met de ontvangen tips en waarden eens aan de slag. Natuurlijk zal ik hierover verslag doen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”