Ik denk niet dat het ontstekingstijdstip veranderd door deze aanpassing.
Omdat de dwell misschien niet goed is, kan het net even wat korter of langer duren voordat het magnetisch veld zodanig verandert dat je een hoge spanning in de secundaire spoel krijgt, die dan weer een veld op moet bouwen tussen de electroden van je bougie enz. enz. Voor het zelfde scheelt het zo weinig in stroom en inductie etc. dat je je coils 1 op 1 over kan zetten hoor, maar het is iets waar je even rekening mee moet houden.
Doorfikken CPU zou ook kunnen, het is dan wel aarde gestruurd, maar als de twee bobines samen een lagere weerstand hebben, dan gaat er meer stroom door de cpu lopen...Hmm....Ik heb nog een oude reserve CPU liggen, dus daar zou ik het mee kunnen uittesten mocht ik dit gaan proberen.
[/quote]
De meeste fabrikanten geven keurig de primaire ohmse weerstand, de verhoudinig in het aantal windingen en als je geluk hebt ook nog een primaire inductiewaarde in de specificaties van de coilpacks. Anders helpt bellen met een fabrikant of ze e-mailen vaak ook goed. Vergelijk de coils die er nu op zitten met wat je er op wilt schroeven, met wat geluk is het goed pas te maken zonder aanpassingen in de ECU.
Overigens denk ik dat een (kort) stukje bougiekabel niet zo'n grote factor zal zijn hoor. Vooral de verdelerkap met rotor en sleepstift-contact is een beperkende factor in vonksterkte, onderhoudsgevoeligheid en betrouwbaarheid van je ontsteking.