Zucht, ik heb grote angsten voor het blok van mijn 33 16V. Gisteravond laat vanuit Utrecht naar huis, over de A12. Blok was keurig netjes warm, standaard rijd ik mijn 33 de 25km erg rustig warm met weinig toeren en weinig belasting. Het was laat dus een dot gas, reed 150, wou tot de 160 komen en ineens bij 155 merkte ik dat hij ineens inhield. Geen rare geluiden, gewoon even een klein dipje. Van mn gas af, en rustig doorgereden met 130km/h, merkte wel dat hij ineens vermogen miste.
Snelweg af, en hij miste behoorlijk vermogen, geen knallen uit de uitlaat, geen rook, ook geen rare tikkende geluiden. Welk trilde de auto erg bij opkomen van de koppeling bij terugschakelen en bij gas geven. Het zelfde trillen als hij al deed bij wegrijden.
Je merkte het ook in zn stationairloop, heel snel schommelen van het toerental. Maar geen rare tikken, geen oplopende motortemparatuur en ook geen knipperend olielampje (ook niet in bochten waar ik met redelijk tempo doorheen ging om de gang erin te houden).
Iemand enig idee wat het kan zijn, drijfstanglagers zou ik moeten horen, als hij op 3 poten zou lopen zou ik knallen uit de uitlaat horen bij gas los, bij een warmloper zou de temperatuur oplopen, en bij iets anders dan lagerschade zou mn oliedruk terug lopen.
Kan eventueel het vliegwiel zijn gebroken? What to check allemaal?