Iemand een idee waar dit aan kan liggen

Ik neem aan dat de bougies maar op 1 manier aangesloten kunnen zijn. Motor schakeld in koude toestand na een paar minuten over op LPG.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de temperatuursensor van je ECU niet goed meer is, of dat je een bobine of bougies hebt die minder goed zijn? Hoe zitten bij jou de bougies aangesloten? Allebei de bougies van 1 cylinder op 1 bobine, of zijn 2 en 3 gekoppeld en 1 en 4? Een luchtmeter die "versleten" is geeft ook wel eens wat problemen met mengsel, net als een niet zo blije lambdasonde .Hoe snel schakelt je auto koud over op gas? Dat zou binnen een paar minuutjes moeten zijn, bij warme auto binnen een minuut. Als dat veel langer duurt kan je LPI computer je lambda niet uitlezen dus is er een kans dat die stuk is.
In de oudere 16V twinsparks zijn de bougies van cylinder 1 en 4 gekoppeld (2 en 3 dus ook). Je hebt dan 1 bougie van cylinder 1 en ook 1 bougie van cylinder 4 die samen op 1 coil zitten. De andere coil bedient dan de overige bougies van cylinder 1 en 4. In de fase-3 motor zitten standaard de bougies zo aangesloten dat 1 coil allebei de bougies van 1 cylinder bedient. In sommige auto's met fase 1 en 2 motoren zijn de bougies ook aangesloten op de laatste methode omdat mensen denken dat ze dan meer vermogen kunnen krijgen of schoner rijden. Vandaar dat ik het vraag. Het zou kunnen dat -als dat het geval is- je daardoor een minder goede vonk krijgt en je motor als hij koud is dus minder goed loopt.Ik neem aan dat de bougies maar op 1 manier aangesloten kunnen zijn. Motor schakeld in koude toestand na een paar minuten over op LPG.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de temperatuursensor van je ECU niet goed meer is, of dat je een bobine of bougies hebt die minder goed zijn? Hoe zitten bij jou de bougies aangesloten? Allebei de bougies van 1 cylinder op 1 bobine, of zijn 2 en 3 gekoppeld en 1 en 4? Een luchtmeter die "versleten" is geeft ook wel eens wat problemen met mengsel, net als een niet zo blije lambdasonde .Hoe snel schakelt je auto koud over op gas? Dat zou binnen een paar minuutjes moeten zijn, bij warme auto binnen een minuut. Als dat veel langer duurt kan je LPI computer je lambda niet uitlezen dus is er een kans dat die stuk is.
Enkele bougies waren wel een beetje 'zwart'.