nils

werkplaatshandleiding Giulietta 1.8 16V van 1982

di nov 18, 2008 18:28

hallo,

ik zal me eerst eens voorstellen.

Mijn naam is Nils en ben eigenaar van een Alfa Giulie of Giulietta 1800 cc 16V van bwj 1982.
Ook doe ik aan autocross en rij met een honda civic 1600CC 16V.
Als werk ben ik mecanieker in Opel garage.

Graag zou ik binnenkort willen beginnen met het heropbouwen van mijn alfa.

Maar ben nog opzoek achter een werkplaatshandleiding van deze wagen met alle info van de motor zoals de aanhaalmomenten enz, info over de ophanging, versnellingsbak, carrosserie, enz......

Als iemand mij kan vertellen waar ik dit kan vinden zo dit goed zijn.
Moest er iemand weten waar ik onderdelen kan vinden van de motor mag je me dat ook altijd zeggen.

Ook zou ik graag nog een andere uitlaatcollector willen voor op de motor. moest iemand mij een site ofzo kunnen geven waar je dit kan vinden? De uitlaatcollector moet een spaghettie zijn (competitie)

Mvg

Nils

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: werkplaatshandleiding Giulietta 1.8 16V van 1982

di nov 18, 2008 18:48

Giulietta van 82 gaat zeker geen 16v zijn.... :wink:

Er is een (engelstalig) werkplaatshandboek van Haynes waar zowel de Alfetta sedan als de Alfetta gt/gtv beschreven worden.Giulietta weet ik niet zeker maar deze is technisch (motor bak ophanging etc) voor 90% eender aan eerstgenoemden.

- Onderdelen kun je vragen in de gezocht sectie, gewoon een advertentie plaatsen,geldt ook voor je spaghettispruitstukken. :lol:

Grtz, fRank
Ps welkom hier! 8)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 18, 2008 19:25

Veel gemaakte fout :wink: ... mensen zien dubbele bovenliggende nokkenassen en denken dat het een 16v is. :roll:

Het originele spruitstuk is niet slecht, verwacht dus vooral geen gigantische vermogenswinst van een spaghettispruitstuk. :(

Plaatwerkdelen beginnen moeilijker te vinden te worden voor een Giulietta, en ook de kleine afwerkdingen zoals raamrubbers en deurlijsten zijn schaars.

Technisch kan er veel gebruikt worden van de Alfetta en 75 modellen. Mijn oude Giulietta had bv de gehele aandrijflijn van een 75 2.0TS eronder zitten, dus motor, bak, wielophanging etc.

Veel succes ermee!

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 19, 2008 18:05

Welkom Nils ,

Een werkplaatshandleiding Giulietta heb ik nog wel ergens liggen :lol:
En onderdelen voor een 1.8 motor ook nog wel .

en graag wat foto's van je Giulietta altijd leuk ! .

mvg Hans

nils

do nov 20, 2008 18:23

hallo,

Ik heb het inderdaad wel mis op dat het een 16V is. Heb dan ook nog niet het kleppendeksel van de motor eraf gedaan.
Alvast bedankt voor jullie raad.

Ik ga zo vlug mogelijk eens wat fotos posten.

Weet er iemand wat je allemaal kan gaan veranderen aan zo een motor om deze wat meer Pk of koppel te gaan geven? zal hierover eens een topic openen bij technisch (racen) ofzo.

mvg

Nils

Terug naar “Algemene Technische vragen”