we zijn grenzen aan het zoeken met deze eigenaren topics... meer niet.
Dat is jóuw interpretatie van wat er gebeurt, Dré. De diverse type/eigenaren topics zijn niet meer dan een bundeling van foto's en bijdragen. Niet ter meerdere eer en glorie van de topic starter maar voor het forum. Zoals er ook een miniaturen-, verjaardagen-, haarballen- en boekentopic zijn.En dat de type topics door een groot deel van de forumgebruikers gewaardeerd wordt blijkt uit het aantal bijdragen.
Een rode Alfa eigenaren topic opstarten, dát is pas de grenzen opzoeken. In plaats van discussiëren met argumenten lukraak topics opstarten omdat je het ergens niet mee eens bent, of een goed lopende discussie verstoren met flauwe grappen draagt alleen maar bij aan de door jouzelf gehekelde kommer en kwel.
Algemeen: Ik heb 'rode Alfa topic' ongemoeid gelaten omdat er inmiddels vele bijdragen waren gepost en ik het niet redelijk vond om die van zoveel gebruikers te wissen. Nieuwe 'leuk' bedoelde groene Alfa topics en eigenaren-van-een-Alfa-met-een-vol-asbakje topics worden wel verwijderd. Als je kritiek hebt op een rommelig forum, ga die rommel dan niet nog erger maken.
Wat is de rol van de moderators hierin? Voor de één doen we te veel, voor de ander doen we te weinig. Zoveel forummers, zoveel meningen. Ergo: we doen het nooit voor iedereen goed. Daar streven we ook niet naar. Wij proberen het forum een beetje netjes te houden en grijpen in daar waar de regels worden overtreden, topics verkeerd geplaatst worden en waar de sfeer wordt verziekt.
Iedere forumgebruiker kan een bijdrage leveren aan de goede sfeer door topics die hem/haar niet aanstaan te negeren. Wordt in of met dat topic de regels overtreden, gebruik dan de klik-knop. Die is daarvoor. Als je toch in discussie wilt gaan, bedenk dan dat iedere reactie een nieuwe reactie uitlokt en dat het aantal keren dat iemand zo zijn gelijk heeft gehaald en een concensus heeft bewerkstelligd uiterst gering is.
Staat er niets interessants op het forum? Lever dan zelf een positieve bijdrage of besteed je tijd aan zaken die je wel kunnen boeien.
Persoonlijk zie ik weinig kwaad in de type/eigenaren topics. Het is in de eerste plaats laten zien wat je hebt (de insteek per topic verschilt enigszins). Ik zie er geen probleem met betrekking tot de registers in. Die hebben een structuur met een registerleider, ritten op de SCARB kalender, pagina's in het Klaverblaadje en in veel gevallen een eigen forum. Hoe kan een simpel topic daarmee concurreren? Daarbij is het nú een hype. Tegen de tijd dat iedereen zijn plaatjes heeft gepost zakken de meesten waarschijnlijk wel weer weg.