bertone bartjû

verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond schaaft?

ma nov 03, 2008 22:02

Ik heb mijn bertone verlaagt met "Mugello" veren.
Maar na een paar jaar is ie te laag geworden en schaaf ik regelmatig met de carterbeschermer over de straat als ik door een kuil rijdt bijvoorbeeld.
Heeft iemand ervaring met Bumpstops op een 105 serie?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond scha

ma nov 03, 2008 22:05

Beschermer inkorten totdat je ca 10 mm speling tussen carter en beschermer hebt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond scha

ma nov 03, 2008 22:06

Is dit niks??

vulring 6 mm

Ook verkrijgbaar in 7 en 10 mm

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond scha

ma nov 03, 2008 23:12

geen c-beschermer en wat netter gaan rijden

(had met mijn 33 amper 6cm grondspeling en toch raakte ik nagenoeg nooit de vloer)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

Re: RE: verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond

zo nov 23, 2008 10:40

geen c-beschermer en wat netter gaan rijden

(had met mijn 33 amper 6cm grondspeling en toch raakte ik nagenoeg nooit de vloer)
Ware het niet dat een 33 een hele andere veerkarakteristiek heeft als een 105-serie. Bij mijn vorige Giulia had ik dit probleem ook, maar bijna altijd bij de "2e hobbel". De eerste hobbel had ik met normaal rijgedrag nooit last van, maar door mindere schokbrekers raakte ik (indien deze er was) de 2e hobbel. De auto werd te langzaam gedempd.

Ik zou zegge; betere schokbrekers monteren en eventueel je carterbeschermer inkorten. Verwijderen van de carterbeschermer ben ik nooit zo'n fan van. Je raakt daardoor inderdaad wel minder snel de onderkant, maar als je dan wat raakt ben ook goed de sjaak.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1922
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond scha

zo nov 23, 2008 15:19

Als je last hebt van de 2e hobbel heb je juist te goede dempers denk ik. Dan is je veer niet sterk genoeg om de demper helemaal uit te trekken en is de auto dus nog niet helemaal op hoogte terug gekomen.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

Re: RE: verlagen bertone tot je met C-beschermer over grond

zo nov 23, 2008 17:27

Als je last hebt van de 2e hobbel heb je juist te goede dempers denk ik. Dan is je veer niet sterk genoeg om de demper helemaal uit te trekken en is de auto dus nog niet helemaal op hoogte terug gekomen.
Auto kwam omhoog na de eerste hobbel, zakte weer in tussen de 2 hobbels, knalt daardoor op de 2e hobbel, mede doordat de reactie op de 2e hobbel te laat is.
M.a.w. mijns inziens betere schokdempers kopen.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Terug naar “Tuning onderwerpen”