Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: alfa gt junior orginele kleuren?????

do okt 23, 2008 10:39

Ik geloof onmiddellijk dat je een zwarte bertone gezien hebt maar ik denk dat die later overgespoten is.
nou nee hoor, was eerste lak, heb de auto van boven tot onder bekeken (was in 1986 trouwens). Stond ook netjes zwart op de originele papieren. bj 1976.

Doe niet zo eigenwijs... :wink:
Ik was echt in de veronderstelling dat ze niet in het zwart geleverd werden :oops: Nou ja, weer wat geleerd vandaag :wink:
Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Hylke
Moderator
Moderator

RE: alfa gt junior orginele kleuren?????

do okt 23, 2008 10:58

Voor als je nog andere kleurcodes zoekt die op Alfa's geleverd zijn (dus niet alleen op Bertjes):

Von Klickselhoffen

Hmmmm, nu begint het kiezen van een nieuw kleurtje op de 33 toch wel moeilijker te worden 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

Re: RE: alfa gt junior orginele kleuren?????

do okt 23, 2008 11:14

Ik geloof onmiddellijk dat je een zwarte bertone gezien hebt maar ik denk dat die later overgespoten is.
nou nee hoor, was eerste lak, heb de auto van boven tot onder bekeken (was in 1986 trouwens). Stond ook netjes zwart op de originele papieren. bj 1976.

Doe niet zo eigenwijs... :wink:
Ik was echt in de veronderstelling dat ze niet in het zwart geleverd werden :oops: Nou ja, weer wat geleerd vandaag :wink:
Mvg. Richard www.berlina.nl
Kan ook destijds al door Alfa Nederland geregeld zijn...

Een (vage) kennis kocht destijds een nieuwe Montreal en "insisted on black" maar Montreals werden ook niet in het zwart geleverd maar tegen het over de tafel schuiven van de nodige pegels was men best wel bereid om (naar ik meen) een oranje om te toveren naar zwart... (ook onder de kap)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

vr okt 24, 2008 08:28

mijn ouwe bertone stond ook als zwart op het kentekenbewijs, later werd dit geel, later rood.
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

alfa junior 2000

za okt 25, 2008 06:56

kijk dat bedoel ik zwart is dus echt een super kleur

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 25, 2008 10:53

Kan ook destijds al door Alfa Nederland geregeld zijn...
zoiets als nu Jan de B op zijn 8C gedaan heeft dus.. In het geval van de betreffende GTV 2000 die ik gezien heb betwijfel ik dat. Ik heb er destijds extra goed naar gekeken omdat ik toen ook dacht dat een bert niet af fabriek in zwart geleverd werd. Daarnaast is een 8C en destijds ook een Montreal natuurlijk een heel ander verhaal., waarde cq aanschafkosten in ogenschouw genomen in relatie tot de spuitkosten. Dus 100% zeker weet ik het niet, zou betreffende auto opgevraagd moeten worden bij de fabriek, dan is het zeker. Je zou als je het zeker wilt weten natuurlijk ook even de fabriek kunnen mailen, net zoals voor een specifieke auto hebben ze vast ook productieaantallen van bertjes in zwart.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”