Hermano73

Einddemper op de 159...

do sep 11, 2008 09:19

Had dit topic eerst in het café geplaatst maar deze hoort waarschijnlijk meer in deze categorie thuis...

Hallo mede-Alfisten,

Na ontvangst van mijn 159 1.9 Jts (medio 2006) heb ik er door EPS een einddemper voor laten maken.
Na 2 jaar maakt de demper op lage toeren nog steeds veel te veel kabaal en EPS geeft aan de demper terug te nemen.
Ze kunnen er niets voor maken, dat was de eerste keer voor ze.
Goed bedrijf, ik kan ze iedereen (maar met name voor diegenen met speciale wensen op dat gebied) aanraden.

Maar nu moet ik aan andere demper op mijn 159 zien te krijgen, de standaarddemper is er helaas niet meer.

Iemand al ervaring met de Novitec demper, de Ragazzon of de einddemper van Madeno?
Streetperformance in Udenhout heeft ook iets maar dat lijkt me niet alles.
De demper van Madeno vind ik persoonlijk erg fraai maar het prijsniveau is helaas verhoudingsgewijs erg hoog.

Alfisti.net prijst de Ragazzon (enkele einddemper links met eindpijp 90mm) aan maar niemand kan me vertellen wat de erveringen zijn helaas.
En garantie op een te luide demper bestaat simpelweg niet...

Ik neig nu een beetje naar de Novitec maar een beetje klankborden met een kenner zou prettig zijn.
Qua duurzaamheid maakt het niet veel uit omdat mijn auto nog maximaal een kleine 3 jaar in zijn contract heeft.
Dus over een kilometer of 65.000 (in totaal) gaat hij terug naar de leasemaatschappij.

Geluid is dus belangrijker dan kwaliteit op dit moment.
Ben op zoek naar een demper die op lage toeren niet erg prominent aanwezig is maar op hoge toeren mag er best een diepe donkerbruine brul uitkomen.

Had hiervoor een demper van Madeno op mijn 166 en die was precies helemaal perfect.
Op lage toeren mooi en op hoge toeren prachtig en exact het juiste volume.

Bullettooth
Full Member
Full Member

RE: Einddemper op de 159...

ma sep 22, 2008 21:58

Ondanks het prijs niveau denk ik dat je toch zelf het antwoord geeft!

De Madeno!

Zelf geen ervaring met de 159, maar mijn 155 v6 klinkt echt geweldig met de Madeno demper! :D

Hermano73

Re: RE: Einddemper op de 159...

ma sep 22, 2008 23:04

Ondanks het prijs niveau denk ik dat je toch zelf het antwoord geeft!

De Madeno!

Zelf geen ervaring met de 159, maar mijn 155 v6 klinkt echt geweldig met de Madeno demper! :D
Eigenwijs geweest en de demper van Novitec besteld, het leascontract is al ver over de helft dus als het niks is zing ik het wel uit.
Maar voor de demper op de volgende tuut vervoeg ik me direct in Oude Tonge vermoed ik... :wink:

Toen ik bij EPS was was er net een demper onder een 155 TS geconstueerd, wel heel mooi gemaakt weer en de sound van de Alfa motoren is toch een heel stuk beter.

Hermano73

zo okt 05, 2008 14:21

Demper Novitec zit er nu onder, fluitje van een cent.
Binnen een paar minuten gewoon buiten op straat gedaan.
Door losse eindsierstuk is het heel gemakkelijk monteren en zit de demper er niet scheef (zie je nogal eens bij andere einddempers) op.

Geluid dik voor elkaar, looks ook en zoals hierboven al viel te lezen op het gebied van montagegemak ook een dikke voldoende.
Ik zal foto's en een filmpje (met geluid) maken maar het weer laat dat op dit moment even niet toe...

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di okt 21, 2008 12:06

Ai, net te laat zie ik..

Blij dat de Novitec bevalt, maar de Ragazzon is zeker een aanrader!! Zowel qua geluid, prijs als pasvorm.
Dus voor de andere 159 piloten: overweeg ook eens de Ragazzon.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Terug naar “Tuning onderwerpen”