1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

3VO pleit voor automatische snelheidsadviseur in auto

wo mei 25, 2005 10:39

AMSTERDAM - Iedere auto moet over enkele jaren een computersysteem aan boord hebben dat de chauffeur in elke straat vertelt hoe hard hij mag rijden. Verkeersorganisatie 3VO en het ministerie van Verkeer en Waterstaat werken inmiddels aan zo'n automatische snelheidsadviseur.

3VO hoopt dat automobilisten zich met het systeem beter aan de
maximumsnelheid houden. "Het maakt ze alerter dan een verkeersbord", zei een woordvoerster van de belangenorganisatie woensdag.

Europese digitale snelheidskaart

Verkeer en Waterstaat en 3VO brengen de maximumsnelheid op alle Nederlandse wegen in kaart. Ook andere Europese landen zijn daarmee bezig. In 2008 moet het werk gereed zijn. "Het is dan mogelijk een Europese digitale snelheidskaart te maken", zei de zegsvrouw van 3VO.
Bron:
http://www.nu.nl/

Blijven lachen, mensen. Blijven lachen...

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: 3VO pleit voor automatische snelheidsadviseur in auto

wo mei 25, 2005 10:56

Ik heb er al eentje: zit op mijn schouder, is rood, heeft horentjes op zijn hoofd en roept steeds: "Harder, harder!" :twisted: :twisted: :twisted:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 3VO pleit voor automatische snelheidsadviseur in aut

wo mei 25, 2005 11:03

Ik heb er al eentje: zit op mijn schouder, is rood, heeft horentjes op zijn hoofd en roept steeds: "Harder, harder!" :twisted: :twisted: :twisted:
Haha die ken ik tis wel een ontzettend lelijk ventje :jumping:

Floor
Guru
Guru

wo mei 25, 2005 11:08

3VO moet uiteraard op tijd met iets "nieuws" komen om het eigen bestaan te garanderen.

Gordels om, banden op spanning, hoofdsteun op hoogte etc etc

Wat zouden we nog kunnen verwachten?

-1- Zit de motorkap wel dicht.

-2- Schoonmoeder thuisgelaten ivm minder stress, dus betere rijstijl.

-3- Tank maar halfvol gooien, minder gewicht is beter voor het milieu.

-4- auto 4 x per jaar in de was zetten is beter voor luchtwaarstand dus verbruik.

-5- Finally, we hebben alles gehad, kunnen niets truttigs meer verzinnen en heffen 3VO op. De Nederlandse belastingbetaler is weer verlost van een subsidieverslindende organisatie :lol:
Oo==v==oO

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 25, 2005 11:17

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Minister ....., woordvoerdster, zegsvrouw......... zie ik een verband of sla ik nou door?!?!
Dirk - Giulia2000TS

Doix

wo mei 25, 2005 11:41

3VO moet uiteraard op tijd met iets "nieuws" komen om het eigen bestaan te garanderen.

Gordels om, banden op spanning, hoofdsteun op hoogte etc etc

Wat zouden we nog kunnen verwachten?

-1- Zit de motorkap wel dicht.

-2- Schoonmoeder thuisgelaten ivm minder stress, dus betere rijstijl.

-3- Tank maar halfvol gooien, minder gewicht is beter voor het milieu.

-4- auto 4 x per jaar in de was zetten is beter voor luchtwaarstand dus verbruik.

-5- Finally, we hebben alles gehad, kunnen niets truttigs meer verzinnen en heffen 3VO op. De Nederlandse belastingbetaler is weer verlost van een subsidieverslindende organisatie :lol:
Ik hoor mezelf praten, my words exactly, maar waar ik me ook zorgen over maak als dit soort wilde plannen doorgevoerd worden, is de financiering. Hier in Nederland kennen we maar twee zaken op dat gebied: doorbelasten of relatief goedkoper maken. In het eerste geval MOET de automobilist gaan betalen voor iets wat hij of zij niet wil of in het tweede geval verhogen ze de prijs van alle auto's met twee keer het bedrag van zo'n apparaat, behalve als je de auto met zo'n apparaat laat uitrusten..... subsidie noemen ze dat in Den Haag........ :?

Alfasassie

wo mei 25, 2005 13:29

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Minister ....., woordvoerdster, zegsvrouw......... zie ik een verband of sla ik nou door?!?!
Yep Dirk.. je slaat door :? :twisted: :wink: :P

Groetjes Saskia

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 25, 2005 13:31

Hahaha, dank u! :oops: :whistle: O:)
Dirk - Giulia2000TS

164 Q4

wo mei 25, 2005 16:00

AMSTERDAM - Iedere auto moet over enkele jaren een computersysteem aan boord hebben dat de chauffeur in elke straat vertelt hoe hard hij mag rijden.
Hoe moet ik dat ding in godsnaam boven de cd-speler uithoren die altijd vol open staat dan?? :wink:

Of mag muziek luisteren nu ook al niet meer?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 25, 2005 16:10

hoe doe ik dat met m'n brulpijp dan ? :? ik ga die vent nooit horen ! :twisted:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Cavolo

wo mei 25, 2005 16:37

Ik pleit voor een radardetector en een lasershield in elke auto. of een verbod op snelheidscontroles.... daarna wil ik best praten over een snelheidsadviseur...

In streefkerk worden nu in de 30km zones ook wielrenners aangehouden na een welgemikt schot met de lasergun.....WHAHAHAHA dat geeft de burger vertrouwen: aan deze NSB-ers ontsnapt niemand.... fiets inleveren zeg ik!

Rees Cees

wo mei 25, 2005 18:41

waarom?

er zijn al veel minder doden in het verkeer gevallen dan de jaren er voor.

(100 omdat ze te hard reden en 1000 omdat ze helemaal niet kunnen rijden :blue_lol:)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 25, 2005 18:45

Als het een adviseuse is, blond, lang, maat 90 60 90 dan heb ik er geen bezwaar tegen. :D Dan neem ik alles van haar aan, en zal nooit meer te hard rijden.

Rees Cees

wo mei 25, 2005 18:47

Als het een adviseuse is, blond, lang, maat 90 60 90 dan heb ik er geen bezwaar tegen. :D Dan neem ik alles van haar aan, en zal nooit meer te hard rijden.
Niets aannemen van zulke dames [-X
en juist wel hard rijden..................en daarna.................. :blue_cool:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 25, 2005 18:49

Niets aannemen van zulke dames [-X
en juist wel hard rijden..................en daarna.................. :blue_cool:
En daarna :blue_cool: Maar ik rook helemaal niet. :?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”