midi
Member
Member

RE: Tips ter voorkoming van ontvreemding.

wo sep 12, 2007 20:11

Berg je auto sleutels thuis op, ook als je gewoon thuis bent en gaat slapen. Dan nemen ze bij inbraak ook niet nog eens de auto mee.
Helaas hebben wij het aan de lijve ondervonden, 147 weg, lcd tv weg, laptop weg, geld weg............ best klote om te bedenken dat ze je gejate spullen met je eigen auto vervoerd hebben. :evil:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Tips ter voorkoming van ontvreemding.

wo sep 12, 2007 20:40

ik heb een onderbreker op de massakabel naar de accu zitten, wel motorkap steeds openmaken, kost 13 euro
Laat ik nu net afgelopen zaterdag op deze wijze een startrelais op de AX van m'n vriendin hebben gezet!!
Dit is wel een duurdere oplossing dan een simpele onderbreker, maar goed, dit was omdat de accu steeds op misterieuze wijze leeg was (alles eerst gecheckt, gemeten en vervangen), maar dat is wel een goede oplossing hiervoor. Ik heb bij haar alleen de massa-onderbreking over het contact geschakeld, zodat ze geen knopje om hoeft te zetten, maar als je één draadje meer zou trekken en dit relais over een schakelaar zou schakelen ben je er ook. Ook iets beter verstoppen dan wat ik nu heb gedaan, maar dan hoef je niet onder de kap te knoeien en krijgt de dief hem ook niet mee. Tenminste, als je een slimme dief hebt met doorzettingsvermoging krijgt die alle auto's mee, maar een snelle diefstal kan ie dan wel vergeten!

Voorlopig is mijn 75 in ieder geval behoed van een snelle diefstal, want het blok zit in elkaar... :mrgreen: ](*,)

Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

do sep 13, 2007 19:43

Er zou eens iets gemaakt moeten worden wat je dus op je pedalen zet.
En dan wel op die manier dat als je je koppeling intrapt,helaas ook de rem intrapt.

Of het afneembaar stuurtje...

Kheb ook al een zitten denken Condensator opladen,die dus een flinke
spanning op je carressorie zet,met veel amphere. (zodra je hem op alarm zet,maar slurpt ook wel aan je accu vrees ik)

Of een hond africhten in je auto,maar dat meurt zo en is zonde voor het beessie.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

cees
Member
Member

za okt 11, 2008 22:53

Lees net in een ander topic hier dat er weer een auto is gestolen. Ik heb sinds een half jaar een zogenaamd " track en trace " systeem in mn Alfa zodat ik bij diefstal de auto precies kan volgen. Hoe werkt het :
Het is een kastje van pakweg 7 bij 7 cm of 7 bij 10 cm. Er zit een volgsysteem in wat via de satelliet gaat, een simkaart en een trilalarm. Als iemand de auto probeert te stelen of de wielen er af wil halen gaat er in het kastje, die je ergens in de auto hebt verstopt, een trilalarm af en belt via de simkaart mijn mobiele nummer. Ik word dus gealarmeerd via mijn mobiel. Mooie kans om de dief gelijk te kunnen betrappen. Is de auto al foetsie, dan kruip ik achter internet en open een eigen website waar je meteen je auto kan volgen, wereldwijd.
Je kan natuurlijk ook je vrouw er achter laten plaatsnemen en met een andere auto de gestolen auto achterna rijden. Je vrouw vertelt via de telefoon welke richting je op moet en zo kan je zelf de auto snel terugvinden. Ook een mooie manier om zelf de dief te vinden en eens lekker inelkaar te rammen. Of je belt gewoon de politie waar de auto dan staat of rijd.
Je kan de tracktrace ook zo instellen dat hij bijv. om de 5 minuten een sms stuurt met coordinaten waar de auto zich op dat moment bevind. Ik vind het echt ideaal en beter dan een gewoon alarmsysteem. Je kan je auto in ieder geval weer terugvinden en daar gaat het toch om.
Het kost ongeveer 500 EURO en dat vind ik eigenlijk best nog wel meevallen.
Kijk ook eens op de website van tracktrace voor alle info Klik hier

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 12, 2008 00:06

Ook een mooie manier om zelf de dief te vinden en eens lekker inelkaar te rammen.
Foei! dat mag toch helemaal niet in dit land... :roll:

Vergeet niet dat de criminelen in NL altijd beter beschermd zijn als de slachtoffers.... :evil: Voor je het weet zit jij achter een gesloten deur met spijltjes en loopt die misling alweer buiten rond... :(

Voor mij is het al een reden om een dergelijk iets niet aan te schaffen, ik zou me niet kunnen beheersen en hem wat aandoen. :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gerrets
Guru
Guru

zo okt 12, 2008 00:25

Stuurslot is ook een optie of idd de verbreker op de massa van de accu, je moet wel onder motorkap maar het is een kweste van sleuteltje omdraaien. en als ik 500 e kon missen had ik zeker track and tace gekocht dat hoef je je echt nergens druk om te maken.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo okt 12, 2008 09:39

Lees net in een ander topic hier dat er weer een auto is gestolen. Ik heb sinds een half jaar een zogenaamd " track en trace " systeem in mn Alfa zodat ik bij diefstal de auto precies kan volgen.
Dit is al eerder genoemd in dit topic. Zoals ook al gemeld, het kastje werkt niet als de auto in een container staat. Zowel de GSM als de GPS die er in zitten werken dan niet meer. Het is zeker een nuttig kastje, maar verwacht niet dat je een uur na de diefstal nog signaal krijgt. Je moet er echt retesnel bij zijn wil je je auto nog terugvinden als professionals er mee aan de haal zijn gegaan.

Alle sleutels en codekaarten en weet ik wat voor systemen de autofabrikanten verzinnen, zijn vaak al "gehacked". Denk maar niet dat de OV chipkaart het enige is wat makkelijk te kopieren is. Zelfs als je je sleutels netjes opbergt wordt je auto nog gejat. Een kennis van me is op deze manier z'n renault Scenic van 2007 kwijt geraakt. 2 Keyless entry kaarten nieuw bij de auto geleverd, allebei nog gewoon in bezit, maar de auto is verdwenen. Zeer waarschijnlijk is er een auto naast te zijne geparkeerd die of zijn kaart heeft "afgeluisterd" of die gewoon net zolang codes heeft geprobeerd tot ze een werkende hadden. Het code1 systeem in de 155, 145 en 146 etc. is relatief eenvoudig te omzeilen, dus een sleutel met chip is niet noodzakelijk. Van bijna alle volkswagens die ouder dan een paar jaar zijn is met wat semi-legale software gewoon een sleutel er bij te programmeren in de computer. Zo zijn er genoeg voorbeelden van electronische beveiligingen die toch behoorlijk tegenvallen in kwaliteit.

Een schakelaartje plaatsen is een leuke vertragingstactiek, maar let wel even op waar je het plaatst. In de hoofdstroomleiding van je ECU is nogal onhandig, ten eerste omdat daar best veel stroom loopt, je schakelaar brandt door of je moet een vette nemen. Ten tweede omdat je ECU dan elke keer als je wegrijdt opnieuw moet inleren, dat is niet echt bevorderlijk voor het brandstofverbruik en dergelijke van je voiture. Ik zou zelf kijken naar de schakelstroom voor het relais van de brandstofpomp. Bijna geen enkele auto zal een foutmelding geven als de brandstofdruk niet goed is, alles doet het met starten, maar de auto zal of direct afslaan, of helemaal niet starten.

De diverse beugels om pedalen, sturen en andere dingen te blokkeren zijn door de "echte" autodieven ook erg snel te verwijderen. De kwaliteit van de sloten in dat soort spullen is meestal zodanig dat een gevorderde lockpicker ze binnen een minuut open heeft. Het staal is misschien goed, het ontwerp ook, maar als het slot zelf te makkelijk open te maken is ben je nog nergens. Het helpt tegen joyriders die niet kunnen lockpicken, maar niet tegen professionele autodieven. Het lastige is dat het voor een leek nogal lastig te bepalen is hoe goed een slot te lockpicken is. De consumentenbond test niet op zulke dingen, die gaan gewoon zelf proberen of ze het spul er af gesloopt krijgen, met en zonder gereedschap. Zo kan het gebeuren dat een preventieding wat prima uit de test komt helaas toch niet helpt tegen lockpickers. Overigens, de genoemde wielklem zoals ook door parkeerbeheer wordt gebruikt, is een redelijk goede qua slot. Het truukje om er zelf een te zetten zodat je geen boete krijgt gaat helaas niet op, ze zijn allemaal genummerd en geregistreerd en de parkeerbeheerders hebben opdracht om alles wat ze zien te controleren, ook klemmen en dergelijke. Als een auto namelijk te lang met klem staat gaat ie afgesleept worden. Zo'n klem kost redelijk veel, ik meen dat ik 1400 gulden heb gehoord destijds, maar het kan ook al euro zijn geweest.

Als professionele autodieven je auto willen hebben, kunnen ze veel. Veel meer dan de autofabrikanten, alarmfabrikanten, slotenboeren en dergelijke graag toegeven. Je kunt je auto beveiligen tegen joyriders en amateurs, maar de professionals zal je niet snel om de tuin leiden. Er zijn diverse methoden genoemd die allemaal maar deels werken. Als je ze het echt zo moeillijk mogelijk wilt maken, kies dan voor een combinatie van preventiemethodes. Track and Trace kastje inbouwen en het abbonement betalen, extra schakelaartje voor je brandstofpomprelais, sleutels in sleutelkluisje met pincodebeveiliging en je dure auto op de oprit blokkeren met het boodschappenkarretje.

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 12, 2008 10:14

Gisteren op TV de oplossing gezien: http://www.garagetv.be/video-galerij/gr ... _auto.aspx :lol:
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 12, 2008 10:17

Onze Rottweiler erin leggen....

Zit al te denken om hem te verhuren per nacht.... :wink:

Afbeelding
Hehehe....dit zijn beste stevige jongens, daar loop ik wel een blokkie voor om :lol: :lol:

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super
GTV 2.0 V6 TB
145 1.7 16V

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 12, 2008 10:24

Stuurslot is ook een optie of idd de verbreker op de massa van de accu, je moet wel onder motorkap maar het is een kweste van sleuteltje omdraaien. en als ik 500 e kon missen had ik zeker track and tace gekocht dat hoef je je echt nergens druk om te maken.

gr Tom
Het probleem is nu juist altijd met dit soort systemen dat hij dan al gestolen is. Bij mij in de buurt is heel wat jaren geleden de gloednieuwe BMW X5 gestolen met een dergelijk systeem. Welliswaar zonder een sms. Maar het leed is al geschiedt. Auto is teruggevonden in Hoek van Holland waar hij met de sleutels in het contact stond te wachten op de boot.

Nou zul je denken: fijn, mijn auto weer terug. Ware het niet dat er al een hoop zichtbare en onzichtbare schade aan de auto was.

Ik zie meer in een systeem wat voorkomt dat men überhaupt een poging onderneemt. Maarja, wat zou de oplossing zijn?

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super
GTV 2.0 V6 TB
145 1.7 16V

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 12, 2008 11:30

Onze Rottweiler erin leggen....

Zit al te denken om hem te verhuren per nacht.... :wink:

Afbeelding
Hehehe....dit zijn beste stevige jongens, daar loop ik wel een blokkie voor om :lol: :lol:
Inmiddels weer een kilootje of 15 erbij en ligt op de autosleutels te slapen 's nachts....nog steeds mogelijk om te huren.... :blue_lol:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo okt 12, 2008 11:37

Mijn oplossing (ziet er niet echt indrukwekkend uit heh, ondanks de uitrusting):

Afbeelding

Ik ben toch een fan van het GPS systeem. Als een auto direct in een container staat kan je niet veel meer met zo'n systeem, maar vaak worden de auto's eerst op een andere locatie 'koud gezet', en pas later opgehaald voor export of onderdelen. In die gevallen kan je wel nog actie ondernemen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

chu
Full Member
Full Member

zo okt 12, 2008 12:07

je hebt van die slotblokken die je om alle 3 pedalen kan zetten
omdat het blok groot is kan je het heel klein beetje intrappen veel ruimte is er niet.
Daarnaast als je 1 pedaal intrapt trap, neem je de andere 2 ook mee

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 12, 2008 15:00

of je rijdt gewoon in een oude incourante barrel die niemand wil stelen........
maar zonder gekheid , als ze je auto willen hebben ben je hem kwijt!, ze slepen hem desnoods af. voor de rest is een niet std oplssing als een schakelaar met relais tussen de voeding van de brandstofpomp of het verwijderen van de rotor wel aardig; het kost dan al zoveel tiijd te zoeken naar de "fout" dat het de heren onaangenaam wordt (werkt natuurlijk niet op een verlaten plek met plenty tijd....)
ik had zelf al eens iets bedacht met traangas of peppersray op het moment dat iemand onbevoegd in de auto stapt :evil:
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

zo okt 12, 2008 15:01

bij een andere wagen trok ik altijd de ecu eruit..... 8)
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”