Wat was het vandaag een fijne dag, niet alleen vanwege mooie weer maar vooral vanwege feit dat ik een Spider heb gekocht
Ongelooflijk gaaf deze auto
Na de deceptie bij Heida, heb ik mezelf herpakt

en op zoek gegaan naar andere V6´s. Gelukkig zijn er wel een paar te koop in NL. Gaat natuurlijk wel om dat de uitvoering en prijs mij bevallen. En ja hoor, er stond een mooie bij Wim Prins. Over Wim Prins vele positieve geluiden gelezen op het web. Na telefonisch en email contact kwam er een nette inruil richtprijs voor mijn huidige Spider uit.
Om de eerste indruk goed te laten zijn van mijn auto (hij is namelijk goed maar als je hem extra laat blinken dan komt dat altijd beter over), heb ik de Spider uitgebreid schoongemaakt, gepoetst, motorcompartiment blinkend gemaakt (overtollig anti roest wax weg gepoetst), klein scheurtje in stoel laten herstellen bij meubelmaker, e.d.. Oftewel de Spider was onderhuids niet alleen al top maar ook aan de buitenkant nu. Ik kreeg van buren en collega´s complimenten dat het zo´n mooie auto is. En dan ga je toch twijfelen of je hem dan wel moet inruilen..................dat gevoel heeft me afgelopen week tot en met de heenrit naar Wim Prins parten gespeeld.
Zo´n rationeel stemmetje in je hoofd die zegt dat je auto toch mooi is, prima rijdt en relatief goedkoop in onderhoud is. Waarom extra geld uitgeven aan bezineslurpende V6, duurdere verzekering, hogere wegenbelasting en wellicht qua onderhoud meer zal kosten
Dat is dan toch het Alfavirus..........
Bij Wim Prins (was ik trouwens nog nooit geweest, wat een mooie Alfa bedrijf

) werd de V6 met draaiende motor voorgereden. Een mooie Madeno uitlaat zit er onder en dat klinkt, tsjonge wat een prachtgeluid
Dakje electrisch geopend (dat is prachtig hoe dat gaat) en op weg voor een proefrit
Wat een proefrit was dat

Ongelooflijk hoe de V6 rijdt, klinkt en mij een big smile bezorgd van oor tot oor (of zelfs wel verder). Ik ben letterlijk verkocht. Accelereren de snelweg op is een genot, in zijn 3 trek hem je zo boven snelheden dat je hem zo weer mag inleveren bij de vrienden uit 3-bergen
Na het compleet verkocht zijn, toch even rationeel op een parkeerplaats de auto bekeken of alles werkt en er voor een technische leek als mij het er goed uit ziet onder de kap en van onderen. Dat deed het. Het bedrijf Wim Prins straalt veel vertrouwen uit dat je daar wel een goede Alfa koopt. Auto wordt door hen komende week helemaal nagelopen en top gemaakt. Daarnaast nog 6 mnd garantie dus dan kan ik wel met gerust hart een deal sluiten. En zo geschiedde vanmiddag

Wat een super gevoel dat dit mijn auto gaat worden.
Op de terugweg naar huis was het rationele stemmetje verdwenen die zei dat ik de Type IV moest houden en mijn spaargeld niet tijdens een kredietcrisis moest uitgeven. De 916 met V6 heeft mij volledig gegrepen, het geluid dat auto maakt is verslavend en daar kan mijn huidige " klassieke" 2.0 Type IV niets meer aan doen.
Als attentie kreeg ik nog een Wim Prins Alfa paraplu mee en 1/18 model van 8C. Zo maak je klanten tevreden of zelfs meer dan tevreden. Volgende week zaterdag terug
Hieronder enkele foto's van mijn nieuwe bella