Andretti Molletti

RE: Grill geintje

di sep 09, 2008 00:02

Misschien wil Graffiaturo jou ook wel redden ;)

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di sep 09, 2008 11:21

Viel jij zo tegen dan?

:wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 09, 2008 11:30

Of we nou willen of niet, de Arna maakt deel uit van de Alfa geschiedenis en mede door zijn zeldzaamheid nu heeft de auto naar mijn mening zeker zn charmes en ik zou hem daarom ook niet als lelijk willen bestempelen. (maar then again, meningen zijn meningen, er zijn ook zat mensen die de 90 lelijk vinden en laat dat nou net een van mn favoriete Alfa's zijn.)

overigens de Arna's japanse broertje hete Cherry N12, niet B12 :wink: (en in Australie Pulsar, en op de thuismarkt Langley..)

Andretti Molletti

di sep 09, 2008 12:04

Oja de N12, de B serie zijn coupés...
Feit is er wel dat de koets een N12 is dus 100% Datsun/Nissan, volgens mij staat N12 ook in het chassisnr.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Grill geintje

di sep 09, 2008 12:11

Daar is weinig ALFA aan.. de motor en het grilletje, maar de koets is toch echt 100% NISSAN..B12 als ik het me goed herinner ;)
Meer dan je denkt. Motor, voorwielophanging en het stuur. Mooi is ie niet maar bijzonder wel. Dat geldt wmb ook voor de ES 30. Of de Rio. Of de 146. Kwestie van smaak. :wink: Wie heeft er voor het laatst een Arna in het wild gezien in Nederland? Voor het Spettacolo volgend jaar misschien?

Andretti Molletti

di sep 09, 2008 12:45

Ik snap de vergelijkingen niet..
een ES30, Rio maar ook een 146 is als Alfa ontworpen.
De N12/ Arna is als Datsun ontworpen en daar is later een Alfablok ingelepeld.
Ik heb 10 jaar bij Nissan gewerkt én ik ken Alfa... dus ik weet hoeveel Alfa een ARNA is.
De ARNA is een samenraapsel van Nissan/Datsun en Alfa met een economische reden.
De Ford Maverick en net zoveel Ford ;)

Ik heb nergens uitlatingen gedaan omtrent het uiterlijk van de ARNA, maar ik vind de opmerking
Zijn er lelijke Alfa's gemaakt dan?
niet van toepassing op de ARNA, het uiterlijk is nl geen Alfa maar een N12 Datsun Cherry :!:

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 09, 2008 12:54

Ergens heeft Andretti Moletti wel gelijk. De ARNA is ontworpen om een Nissan/Datsun te zijn en werd later pas tot Alfa gebombardeerd dus een volbloed Alfa is het niet.
Maar het is net hoe je kijk daarop is, voor sommigen is het alfa hart met het alfa logo al genoeg om het een Alfa te maken en anderen kijken verder.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 09, 2008 13:00

Dit topic gaat ontsporen zoals verwacht maar ik had het alleen over mooi of lelijk. Niet of het een echte of geen echte Alfa is. Hij is ooit als Alfa Romeo verkocht net zo als de Dauphine of de AR6 en 8 is daarom een Alfa.
On topic. Die grille is erg geslaagd. Ik vind het nog steeds jammer dat er geen kleine oplage is gemaakt van de Scudo door Alfa Romeo. Net als vroeger. Zal wel weer een centenkwestie zijn.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di sep 09, 2008 13:04

Een Arna is gewoon een Arna. Basta.

Maverick? Bedoel je niet de VW Sharan/Seat Alhambra kloon? Het enige Ford onderdeel daarop schijnt het logo te zijn.

Overigens kan je over smaak alleen maar twisten, maar ik kan de Arna eigenlijk niet lelijk vinden. Hij heeft een tamelijk simpele lijnvoering, vrij van onnodige opsmuk. Weinig spanning in het ontwerp, en als iemand hem saai, oersaai, dodelijk saai vindt, OK. Maar 'lelijk'?

Volgens mij worden die negatieve reacties voornamelijk ingegeven door oude emoties. In de tijd dat de Arna ontwikkeld werd, werd de Japanse auto industrie vooral als bedreiging gezien, zich suf kopierend en hun producten (vol skai en goedkoop plastic) voor lage prijzen op de Europese en Amerikaanse markt dumpend. De Italiaanse markt kende nog steeds importrestricties voor Japanners, reden waarom de samenwerking met Alfa (overschot aan boxers in de rekken) Nissan goed van pas kwam.

Feit blijft dat de autopers destijds redelijk enthousiast was over de Arna. Hij reed namelijk best lekker. Gut, hoe zou dat nou komen?

Andretti Molletti

di sep 09, 2008 14:05

Ik zit even te denken.. maar voor mij is de vraag meer/meestal rijdt en stuurt het als een Alfa??
Ik heb nooit in een Arna mogen sturen dus dat antwoordt blijf ik jullie schuldig.
Net even spullen gehaald in de Toyota Corolla ve collega...
Wat een triest stuk blik zeg ... daar zit geen "YES" in! :lol:

Iedereen kijkt idd op zijn haar manier naar de dingen waar Alfa opstaat... en dat is maar goed ook, anders waren alle Rio's al verschroot ;)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 09, 2008 14:49

Ik zit even te denken.. maar voor mij is de vraag meer/meestal rijdt en stuurt het als een Alfa??
Ik heb nooit in een Arna mogen sturen dus dat antwoordt blijf ik jullie schuldig.

Iedereen kijkt idd op zijn haar manier naar de dingen waar Alfa opstaat... en dat is maar goed ook, anders waren alle Rio's al verschroot ;)
Ik heb ook nog nooit in Arna mogen rijden maar heb wel een Alfasud. Dus ik kan mij er iets bij voorstellen. Maar rijdt een Rio ook als een Alfa? Geen idee. Misschien kan iemand hier een antwoord op geven.
On topic. Nog steeds een mooie grille. :lol:

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

di sep 16, 2008 17:46

Leuk voor mijn Scudo! Welke grille heb je gebruikt hiervoor?
Alfa 145 / 146 grill

gr Hans

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”