Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Op vakantie met een 105 Serie (Rijden in de bergen etc)

do sep 04, 2008 12:13

Jammer man! :( Ik sta er echt van te kijken, gezien al je controles en afstellingen van de laatste weken. :o Ben wel reuze benieuwd, wat er uiteindelijk aan de hand is/ was. :?

Gelukkig heeft het je vakantie niet verpest dan. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Op vakantie met een 105 Serie (Rijden in de bergen e

do sep 04, 2008 15:23

Jammer man! :( Ik sta er echt van te kijken, gezien al je controles en afstellingen van de laatste weken. :o Ben wel reuze benieuwd, wat er uiteindelijk aan de hand is/ was. :?

Gelukkig heeft het je vakantie niet verpest dan. :wink:
Ik ga morgen bij de 105 workshop kijken wat er aan de hand is, de accu hangt nu nog aan de lader (was leeg).
Ik vermoed toch een probleem met de carburateurs en ik wil er nu eigenlijk gewoon een andere set op gaan monteren (als ik een setje kan vinden).

Daarna toch de beslissing genomen om de Spider helemaal af te gaan maken, dus chromenbumpers en een nieuwe kap (eerst even sparen natuurlijk).
Dan misschien volgend jaar een herkansing (naar de Mille Miglia).
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 04, 2008 15:37

Ja, zeg wat een sneue pech...

Zitten wij hier te beweren dat je er fluitend mee naar het diepe zuiden kunt tuffen, trekt je Spider na een paar uur rijden al een lange deus en zegt 'doe het zelf maar'... :(

Succes met de werkzaamheden!

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

do sep 04, 2008 21:17

heeft iemand wel eens met de slaaptrein+auto gereisd?
op zich is de prijs best te doen, maar ja, in mijn alfaatje passen toch maar 2 personen :D
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

do sep 04, 2008 21:36

Ja, ik afgelopen zomer.
Al weer voor de derde keer en ditmaal met de Bertone.
Prima bevallen en als je zelf datum van heen en terugreis kunt bepalen zeker niet te duur.
Vergelijk de prijs maar met het bedrag aan benzine, tol, vignet, een overnachting en een boete wegens te snel rijden in Zwitserland.

Ik ben vertrokken met de DB (Deutsche Bundesbahn) vanaf Dusseldorf en uitgestapt in Alessandria maar Bologna, Rimini en Bolzano zijn ook mogelijk.

Helaas geen autoslaaptrein meer vanuit Brussel (Denderleeuw) en die vanuit Den Bosch is echt veel duurder.

Een aanrader!!!!

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gerrets
Guru
Guru

do sep 04, 2008 21:56

Goh Edwin wat balen zeg! ik heb je topics gevolgd en dan loopt het zo. Gelukkig heb je de vakantie wel kunnen volbrengen. En volgend jaar heb je gewoon weer een herkansing!. Wij vliegen overmorgen naar millan en verblijven bij het iseo meer! Ben benieuwd!

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

za sep 06, 2008 13:56

Nou het gaat nog niet zo best met de Spider :oops:
Vandaag de accu aangesloten en proberen te starten, blok maakt een kleine draai en daarna gewoon vast.
Voordat de auto op de sleepwagen ging draaide het blok gewoon rond dus er is tussen het wegslepen en het bezorgen in nederland
iets vastgelopen.
Mogelijk een klep die krom is en een stelplaatje mist. Wordt in ieder geval niet een kwestie van nieuwe carbs erop en rijden maar.
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Andretti Molletti

za sep 06, 2008 13:58

eerst even zeker weten dat je accu goed is en je bedrading naar je startmotor.. en je startmotor zelf natuurlijk ;)

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

za sep 06, 2008 14:11

eerst even zeker weten dat je accu goed is en je bedrading naar je startmotor.. en je startmotor zelf natuurlijk ;)
Startmotor is goed, accu is vol (ook nog proberen te starten met startkabels), bedrading startmotor is goed (zelfs een extra startrelais).
Ook zonder bougies en in de 4e versnelling (of in zijn achteruit) loopt het blok nog vast wanneer we de auto duwen. Dus er zit echt mechanisch iets vast.

Andretti Molletti

za sep 06, 2008 14:33

oei .. das idd minder dan... :?

is het een klep?? je kan de nokkenassen eruit halen en dan nog eens ronddraaien (vergeet de ketting niet geheel weg te halen)
dan weet j of het klep-kop contact is zonder een koppakking te offeren.

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

za sep 06, 2008 16:35

Soortgelijke problemen hier een tijdje terug dan. Gebeurde met gasgeven na even stationair draaien.
Een moertje in de verbrandingsruimte. Langs de gasklep en de inlaatklep.
Resultaat motor niet meer rond, althans wel zo'n 300 graden linksom en rechtsom maar niet meer volledig.

Er is gesleuteld aan de carbs voordat de spider op transport ging toch?
Zou zo maar eens kunnen dat het carbs probleem en je nieuwe probleem los staan van elkaar.

Succes

Eric

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 06, 2008 17:54

(Groot) Nadeel van zo'n slaaptrein is wel dat je een heleboel pret kilometers en pittoreske plekjes mist.. :?

Dat vastzitten blok stemt niet vrolijk zeg. En het was nog wel goed zei je net toen ie de oprijwagen opging?? Vreemd.
Als ie puur tijdwens het starten terugslaat, lijkt ie ook wel eens mechanisch vast te zitten, maar dan staat het ontstekingstijdstip gewoon hardstikke fout, maar er is meer dus.. :cry:
Zitten de borgboutjes van je nokkenassen er wel in???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

za sep 06, 2008 19:19

Beetje off topic maar volgende keer rijdt ik de hele rit naar Italie met de Bertone.
Ik dacht dat het te vermoeiend zou zijn met een verlaagde hardgeveerde, oorverdovende Bertone met plakstoelen.
Maar de vele km's in Italie hebben dat vooroordeel volledig weggenomen, het was volop genieten ;-)

Eric

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za sep 06, 2008 20:46

jammer wat sneu nou :cry: volgende keer beter :!: succes met de reparatie

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

zo sep 07, 2008 09:21

oei .. das idd minder dan... :?

is het een klep?? je kan de nokkenassen eruit halen en dan nog eens ronddraaien (vergeet de ketting niet geheel weg te halen)
dan weet j of het klep-kop contact is zonder een koppakking te offeren.
Gaat (hopelijk) deze week gebeuren, de auto staat bij Barend en die zal er naar kijken (natuurlijk kijk ik mee, kan ik weer een hoop van leren).
Ga in ieder geval ook even de verzekering bellen want ik heb de auto niet in deze staat achtergelaten, misschien dat er nog iets van een vergoeding
los te peuteren is.
Voor de rest moet ik zeggen dat alles perfect geregeld werd, ik belde de KNAC)anwb) op in Nederland en die verbonden mij netjes door met een nederlands sprekende
medewerker in Munchen die heeft de wegenwacht geregeld.Dat was even wachten maar daarna werden we netjes van de snelweg gesleept en binnen een half
uur stond de sleepwagen er al. Een klein uurtje daarna kwam er al iemand aanrijden met de huurauto :thumbs:

Ik denk trouwens dat dit wel het moment is om de motor dan maar meteen helemaal goed na te kijken en versleten onderdelen te vervangen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”