Correct, maar als je het topic goed leest, staat er dat de oliepomp gesneufeld is door menselijke fout bij onderhoudswerkzaamhedenDe topicstarter is toch de eigenaar van de 155 Q4 waar een nieuwe oliepomp in moest? Misschien dat er toch iets geleden heeft...
Marc heeft geen storing die hier op wijst WhizzAls de pingelsensor pingelen van de motor detecteert zal de turbodruk zwaar naar beneden worden geregeld. Verder zijn er een aantal storingen die de ECU zou kunnen denken te zien waardoor de druk wordt teruggeschroefd. Uiteraard kan je ook gewoon een hangende pierburg-klep, een hangende dumpvalve of een hangende waste-gate hebben. Loop ook even alle slangen van je pierburg systeem na, als daar een lek of een verstopping in zit krijg je ook rare effecten.
Correct, maar als je het topic goed leest, staat er dat de oliepomp gesneuveld is door een menselijke fout bij onderhoudswerkzaamhedenDe topicstarter is toch de eigenaar van de 155 Q4 waar een nieuwe oliepomp in moest? Misschien dat er toch iets geleden heeft...
Groetjes,
Marc
Wat is dit dan?Marc heeft geen storing die hier op wijst WhizzAls de pingelsensor pingelen van de motor detecteert zal de turbodruk zwaar naar beneden worden geregeld. Verder zijn er een aantal storingen die de ECU zou kunnen denken te zien waardoor de druk wordt teruggeschroefd. Uiteraard kan je ook gewoon een hangende pierburg-klep, een hangende dumpvalve of een hangende waste-gate hebben. Loop ook even alle slangen van je pierburg systeem na, als daar een lek of een verstopping in zit krijg je ook rare effecten.
Toen ik vandaag aan het rijden was en mijn turbo bij kwam begon deze te haperen aan uit aan uit, toen ik een versnelling terug schakelde kwam hij weer bij en bleef ook bij. Dit nu de 3de keer dat dit gebeurt en dit lijkt mij niet normaal. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Veren van een 2.0 *v zijn anders dan die van een Q4Heb iemand gevonden die de originele veren kan leveren, maar deze komen van een 2.0 8 klepper.
En aandrijving op de achterwielen, dat telt ook mee.Achterveren van een Q4 zijn volgens mij ook zwaarder dan die van de V6. (Omdat de Q4 meer gewicht achterin heeft. )
Wen daar maar aan. Het leven van een Q4 rijder gaat zeker niet over rozenHeb de auto nu 5 weken en heb nog niet 1 dag met plezier kunnen rijden.