Wat vind je van de nieuwe Mi.To?

Helemaal geweldig
37%
72
Wel aardig
38%
74
Ik ben positief noch negatief
8%
15
Valt een beetje tegen
11%
21
Drie keer niks
6%
12

Totaal aantal stemmen: 194
Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' is er... en heet Mito

vr aug 22, 2008 18:22

Alfa Romeo haalt weer een marketing trucje uit: maak dat de (potentiële) klant zich 'speciaal' voelt.

Wie op de Mito mailing list staat heeft een email gekregen met deze tekst:
Beste [...],

Een paar dagen geleden hebben wij u geïnformeerd over de prijzen van de Alfa MiTo en dat de Alfa MiTo vanaf donderdag 11 september a.s. in de showroom van de Alfa Romeo dealers staat.

Het moment van introductie komt nu dus wel erg dichtbij!

Toch kunnen wij ons voorstellen dat u als Alfa MiTo fan niet veel langer meer kunt wachten om de Alfa MiTo in het écht te ontmoeten. Vandaar dat wij speciaal voor u iets heel bijzonders in petto hebben. Wij stellen u in de gelegenheid om als een van de eersten de Alfa MiTo backstage “live” te bewonderen.

Hoe gaat dit in zijn werk?

De eerste Alfa MiTo’s zijn in Nederland gearriveerd en de Alfa Romeo dealers zijn zich achter de schermen druk aan het voorbereiden op deze belangrijke introductie. Tot dat moment staat de Alfa MiTo nog even verscholen onder een hoes, verstopt voor het grote publiek.

Voor u echter maakt de Alfa Romeo dealer een grote uitzondering.

Als u deze e-mail uitprint en ermee naar de Alfa Romeo dealer bij u in de buurt gaat, dan zal speciaal voor ú de Alfa MiTo onthuld worden en heeft u de primeur!

Veel plezier!
Ik ga morgen eens kijken.... of ze al een 1:43 Norev Mitootje hebben :P

EDIT: nogal lekker, een email met zwarte achtergrond en witte tekst printen. Een koppiepeestje van de tekst valt aan te raden...

roberto
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 22, 2008 19:43

Zo net terug van vakantie en in Orange, Frankrijk zag ik de MiTo in de showroom staan. Ik vond hem overigens wel aardig.

Tevens zag ik in Nimes een donkerrode 8C rijden, en die was helemaal geweldig. Verder nog 3 GTV6'en en 1 Alfetta GTV.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: De 'Junior' is er... en heet Mito

vr aug 22, 2008 23:17

:mrgreen:

Volgens mij bestaan Mito's alleen in het rood:

Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

Alfa Romeo Miniatura Fer
Guru
Guru

za aug 23, 2008 08:23

[quote="dibro"]:mrgreen:

Volgens mij bestaan Mito's alleen in het rood:

deze MiTo's (foto op de Nürburgring, voor de NL dealer introdutie) staan nu bij de Alfa dealers, sinds 21 augustus.
Niet onder een doek, gewoon klaar voor test drive. Rood 1.4 TB met 155pk en dikke wielen.
Voorzien van Alfa striping en dealer naam. Folders liggen klaar, prijslijst en reprint van Autoweek (no27).

Gisteren al in de showroom gezien bij Fivan in Capelle a/d IJssel (Hoofdweg) en Huiden in Gouda

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

za aug 23, 2008 12:07

Ik ben gisteren eens wezen kijken, moest toch weer eens wat laten repareren aan de GT. De MiTo is best een mooie auto.

Maar ik heb de prijslijst ook gezien: De auto wordt aangeboden met een "vanaf-prijs" en dan een meerrpijs voor een basis pastellak er overheen.
Dat een metaliclak iets duurder is, en dat je daarvoor wat extra's moet betalen is logisch, maar een basislak moet toch in de basisprijs zijn opgenomen. (je kunt hem overigens alleen gespoten in de grondlak niet krijgen is me medegedeeld :wink:.)

Een erg doorzichtig (en niet zo netjes) trucje om de basisprijs laag te houden. Ik veronderstel dat ze zo meer mensen naar de showroom willen lokken.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Andretti Molletti

za aug 23, 2008 13:32

Alfa Romeo haalt weer een marketing trucje uit: maak dat de (potentiële) klant zich 'speciaal' voelt.

Ja geweldig!!!
Niets ontvangen :evil: :evil: :evil: :evil:

Weer een stap dichter bij de veel betere en snellere en technisch hoogstaande BMW 1 serie!
:evil:

Ze leren het echt helemaal nooit he bij dat wat ze Alfa Nederland noemen???
:evil: :evil:

Op het SSAR zal ik die broekkies nog wel eens de les lezen maar voorlopig heb ik mijn buik echt helemaal vol van de,in mijn mening, waardeloze organisatie die Alfa heet in NL

:evil:

echt the bloody druppel zoiets!

Gehad:
bertone 1300GTJ
Alfetta2x
Alfetta GTV
Supertjes 4
75's 10 ofzo
33 paar
155 doosje vol
en weet ik veel wat nog meer ....

Momenteel en dus nu te koop op de leasebak na:
147 Trofeo
bertone 1300gtj scalino GTam
75TS 1,5 maal

Dinky Boy
Miniaturista

za aug 23, 2008 14:34

Da's pech, Andretti...

...dat je niet net als ik zó speciaal bent dat je zelfs zonder printje de Mito mag bekijken :P

Hij oogt in werkelijkheid inderdaad beter dan op de foto, best groot ook. En al heb ik over het algemeen weinig op met moderne auto's met al dat plastic en dingen die niet zijn wat ze lijken, de Mito vind ik gewoon een erg leuk karretje. Achterin zitten doet door de kleine ruitjes vermoeden dat je in een vogelkijkhut bent beland, maar ik kon met mijn 1.79 meter in ieder geval redelijk goed zitten. Het dashboard ziet er goed uit, het zal waarschijnlijk geen straf zijn om daar wat langer tegenaan te moeten kijken. Om de achterklep te openen volstaat een klein duwtje op het logo, dus de opzijgedraaide logo's behoren tot het verleden.

tommaso
Guru
Guru

za aug 23, 2008 15:35

Ben vandaag met vrouwlief teruggegaan naar Gouda voor de Mito.
Had inmiddels net de nieuwsbrief gekregen maar zag hem van de week al klaar staan in inderdaad de striping zoals op de foto boven.

Nu op mijn gemak de hele auto bekeken.
Wielkasten zijn meer in verhouding en ook neus is gewoon. Allemaal veel beter dan op de foto´s.
Ook op logo op achterklep gedrukt en voila de klep komt omhoog om dan wel een kleine ruimte te tonen.
Niet te vergelijken met een 33.

Toen de grote GT achtige deur opengedaan om in te stappen.
Zowiezo lijkt de A stijl en naar achterlopende daklijn op de GT. Niet verkeerd.

In de auto prachtig dashboard met carbonlook en jawel grote vreugde echte 33-achtige luchtroosters.
Mooie klokken met chroomrand en overige knopjes zien er ook goed uit.
Direct maar het DNA in D van dynamic gezet.
Achterin gaan kijken en zitten. Niet echt ruim maar meer a la Grande Punto.
Al met al een leuke auto.

Over een tijdje maar eens een proefritje maken.
De auto bij Huiden´s is de 1.4 tb met 155 pk motor.
Volgens de verkoper een heel goed rijdende auto vooral in dynamic zo vertelde hij.

Als Alfa Romeo het aandurft moeten ze eigenlijk bij het Spettacolo een vloot ter beschikking stellen ter test voor haar achterban :lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

za aug 23, 2008 15:42

Als Alfa Romeo het aandurft moeten ze eigenlijk bij het Spettacolo een vloot ter beschikking stellen ter test voor haar achterban :lol:
Even offtopic, maar ik vraag me eigenlijk al een tijdje af, of Alfa Romeo Nederland überhaupt wel eens op dit soort fora meeleest.... Ok, qua design etc. kunnen ze ook niks an doen, maar over het algemeen zou ik als importeur toch wel willen weten wat of de achterban eigenlijk vind/denkt van de huidige producten cq service. :?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Maxtor
Guru
Guru

za aug 23, 2008 21:02

Even offtopic, maar ik vraag me eigenlijk al een tijdje af, of Alfa Romeo Nederland überhaupt wel eens op dit soort fora meeleest.... Ok, qua design etc. kunnen ze ook niks an doen, maar over het algemeen zou ik als importeur toch wel willen weten wat of de achterban eigenlijk vind/denkt van de huidige producten cq service. :?
Ik denk dat daar meer aandacht aan wordt besteed dan dat je denkt. Zeker met de komst van de MiTo. Hou goed in het achterhoofd dat Alfa 70% lease verkoopt.
Ja geweldig!!!
Niets ontvangen Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Onder die 70% val jij ook Dre, dat betekent dat je auto staat op de naam van een leasemaatschappij, ARNL weet echt niet dat jij een 147 rijdt en hebben daar geen adresgegevens van. Heb je je ingeschreven op de website van de Alfa MiTo dan is het natuurlijk een ander verhaal.

En met alle respect, wij zijn hier natuurlijk een enorm stel fanaten, en zijn erg kritisch en voelen ons liefhebbers ondergewaardeerd door de importeur. Maar met 70% leasemarkt gaan ze natuurlijk niet een budget spenderen aan de 2% van het totaal dat zich liefhebber noemt. En wees eerlijk, ja een nieuwe Alfa is mooi en leuk, maarrrr wij liefhebbers zeggen toch dat onze Bert, 33, Sud, Sei of Giulietta beter is.

Het is makkelijk om de (momenteel erg zware) autowereld te beoordelen vanachter je pc. Maar in een 145 / 146 en alles daarvoor zit geen handel meer. Wees reeel, hoeveel van ons brengt zijn oudere Alfa nog naar de dealer???
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Andretti Molletti

za aug 23, 2008 22:13

Onder die 70% val jij ook Dre, dat betekent dat je auto staat op de naam van een leasemaatschappij, ARNL weet echt niet dat jij een 147 rijdt en hebben daar geen adresgegevens van.

Daar heb je wel een punt. :!:

.. en ik geen proefrit ;)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 23, 2008 22:17

Onder die 70% val jij ook Dre, dat betekent dat je auto staat op de naam van een leasemaatschappij, ARNL weet echt niet dat jij een 147 rijdt en hebben daar geen adresgegevens van.

Daar heb je wel een punt. :!:

.. en ik geen proefrit ;)
Al je voorgaande Alfa's ook? Zo'n typische "leaserijdert"? :shock:

kan je het mailtje wel even doorsturen hoor :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za aug 23, 2008 23:59

Ook hier geen mail van AR. Wel al 2x (na de 1e keer ontving ik ook al de eerste folder niet..) op de Mito site ingeschreven, met de 147 (dus ik ben toch een potentiele klant voor een Mito, lijkt mij...).

Er zullen vast mensen van AR NL meelezen ( 8) :wink: ) maar zo nu en dan een reactie (zoals Wim Willens ook wel deed) kan zeer motiverend werken en ee gevoel van betrokkenheid creeren.

Komende week moet ik naar de lokale dealer om een onderdeel voor de 147 te halen (wel vooraf betaald, anders gingen ze het niet bestellen... een ander onderdeel kon ik alleen per 20 stuks afnemen omdat zij ook met dat aantal moesten bestellen...) dus wie weet mag ik de Mito bekijken. Ben benieuwd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Dinky Boy
Miniaturista

zo aug 24, 2008 00:02

De Mito zal ook op het Spettacolo te bewonderen zijn 8)

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 24, 2008 00:06

De Mito zal ook op het Spettacolo te bewonderen zijn 8)
Mag ík hem dan ook daar bekijken? 8)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”