Bialbero1962
Member
Member

RE: Heeft alfa een slecht imago????

do mei 19, 2005 00:30

ondanks de goede reputatie van alfa op motoren, design en wegliggingsvlak durven weing mensen alfa te rijden door die borrelpraat over slechte kwaliteit.
mensen die dat wel durven hebben dus kennelijk lef en zijn dus uitzonderlijk
conclusie: mensen die dat niet durven zijn dus niet bijzonder. en dat laatste wil niemand van zichzelf zeggen..

- volks- wagen is dus bijv. een goede naam voor klootjesvolk wagen.
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do mei 19, 2005 07:03

Alfa een slecht imago?

Die dingen die roesten toch al in de folder?

:D

Cavolo

do mei 19, 2005 07:22

dat imago is juist waar ik het voor doe, lekker tegen schenen aantrappen! Vaders die hun dochter liever meegeven aan betrouwbare vw/opel etc. boys. kom je daar met een giulia racer voor de deur....WHAHAHAHA, veilig? kijk dan naar die rolkooi ouwe! mn rijbewijs is ingenomen, maar mn racelicentie heb ik nog! DAHAAAG, ze slaapt niet thuis vannacht trouwens :P

ALFA ROMEO, jammer dat James Dean porsche reed......

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

do mei 19, 2005 07:34

Trek je er niks van aan, als jij het maar zelf mooi vindt :roll: En trouwens Alfa is toch een merk wat zich juist onderscheidt door niet door de grote massa omarmd te worden toch :roll:

Elk merk heeft wel meerdere imago's. Noem maar op:

BWM - geweldige sportieve auto's vs aso bakken

Ferrari - prachtige Italiaanse supersportwagen vs patser pooierbak

Mercedes - exclusieve zware kwaliteit vs saai en oude l..llenbak

Golf - degelijke familiewagen vs petjessjonniebak

Zo kun je wel doorgaan toch :?:

Gewoon lekker blijven sturen, dat gezeur van collega's of anderen boeit gewoon niet

Groetjes Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

van G
Guru
Guru

do mei 19, 2005 09:35

Vanaf ongeveer bj 87 worden de italiaanse carrosserieën verzinkt en roesten nagenoeg op een enkeling na niet meer zo erg, terwijl bijvoorbeeld de Vectras en Kadetten BMW's e.d nog een kleine 10 jaar stevig verder roesten.

Wat betrouwbaarheid betreft kun je je naar mijn mening geen buil vallen met de 155 1.8 16V TS. Dit model, in mijn geval een 96er, en met normaal onderhoud, bleek bij mij onverwoestbaar :!:

Afbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Heeft alfa een slecht imago????

do mei 19, 2005 09:38

Iedere "autokenner" heeft wel een mening over Alfa's, maar ze vragen allemaal hoe je toch de achterportieren van een 156 kunt openen. :lol:
:blue_lol:

Nonsensverhalen allemaal.
Nitwitten zijn het die idd 30 jaar geleden in een roestig alfa hebben gereden en heden tendage dit aan zoonlief doorvertellen.
Die gaan dan weer op school rondbazuinen hoe slecht Alfa's zijn etc.

Nee, die eenheidsworst van Opel waar duizenden mongolen in rondreden of die homobakken van Ford roesten niet ](*,) ](*,)
Als ze remmen gaan de achteruitlichten branden en met knipperlicht aan knippert het remlicht mee. Ojaa, roken doen ze ook nog en kwalmen als de ziekte.

Nee geef mij maar een Alfa Romeo :wink:

FORZA ALFA :driving:
Never a other Car :!:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mei 19, 2005 16:34

Alleen maar leuk een slecht imago! :shock: Laat al die andern maar denken dat ze goedkoper rijden, ik lag me rot! :o :lol: Ik rij ten minste voor weinig echt leuke auto's. Als ik dan hoor van zo'n opelboer dat ie met ee paar jaar oude V%ctr& een nieuwe hoofdremcilinder moest -koste even 1100 (!) euro's- weet ik weer hoe betrouwbaar en goedkoop Alfa's in het onderhoud zijn! :blue_lol: :whistle:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AlfaJo

do mei 19, 2005 18:57

Volgens mij heeft betrouwbaarheid van een auto meer met geluk dan met wijsheid te maken.. En daarbij komt dat je elke auto onbetrouwbaar maakt als je er niet normaal mee rijd omgaat..

Zou er nou niemand zijn die op basis van wetenschappelijk onderzoek aantoont welke auto er het meest betrouwbaar en voordeligst in onderhoud is?

Het is denk ik zoals mijn schoonzusje laatst zei: Alfa's zijn mischien wel wat duurder in onderhoud, maar ze rijden GEWELDIG!
En dat voor iemand die eigenijk niet zo veel met auto's heeft...

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 23, 2005 00:25

Een 155 18 TS 16V... een prima bakkie hoor en laat iedereen maar lekker praten want dat vinden ze hartstikke leuk.., Alfaatje gallen heet dat, maar ondertussen een jaloerse blik werpen op jouw 155.
Altijd verjaardags praatjes en kijk eens na afloop eens in wat voor en bakkie ze zelf stappen..... een of ander roestig burger karretje met een accuutje dat net de startmotor kan rond krijgen en dan blijft de bendix ook nog eens hangen.

Ver bovenstaan....een rijplezier niet te evenaren... en dan de meetings daar raak je ook gemotiveerd van, samen sterk tegen de boze buitenwereld. :lol:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”