jomar

Re: RE: Sportluchtfilter

ma aug 04, 2008 18:24

wie van Tiems&Nijboer heeft dat gezegd?

Kees , chef werkplaats . Nee alleen rijdend heb ik er last van , stilstaand heb ik nergens problemen mee....

Heb je er ook last van rijdend? of is het alleen stilstaand? Ik vermoed dat je LMM niet al te best meer is.
Ik kan mij niet voorstellen dat het probleem met een origineel luchtfilter ineens is opgelost.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Sportluchtfilter

ma aug 04, 2008 18:50

hmm dat verbaasd mij. Ik ken Kees als een zeer goed mens en met zeer veel verstand van Alfa's...
Ik mis nu dus eigenlijk de motivering van kees maar je zou het kunnen proberen en dan kijken wat het resultaat is.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

jomar

ma aug 04, 2008 18:55

hmm dat verbaasd mij. Ik ken Kees als een zeer goed mens en met zeer veel verstand van Alfa's...
Ik mis nu dus eigenlijk de motivering van kees maar je zou het kunnen proberen en dan kijken wat het resultaat is.
Oke, mijn alfa komt ook bij Kees vandaan , Serdal ken ik prive , ook hij is ervan overtuigd dat het te maken heeft met mijn openluchtfilter , morgen heb ik de reinigins set van KN dat ga ik proberen , lukt dat niet dan gaan we woensdag verder bij thiems en nijboer , zal ik je op de hoogte houden ?

Als de lmm inderdaad niet goed meer zou zijn zou dat dan worden opgemerkt door het storingsanalyse app ?

Vriendelijke groet ,

Jomar

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 04, 2008 19:11

kan, ligt eraan of ie kapot is of aan slijtage onderhevig....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Mathijs
Member
Member

di aug 05, 2008 09:18

Hey Ebbr

ik heb echt geen idee. Het orginele lucht filter bij een 75 2.0 TS is een K&N :lol: ....Maar ik heb voor de info ook ff bij een aantal contacten van mij gevraagd die een garage hebben of werken bij een garage. Met de juiste koude lucht toevoer kun je er wat extra vermogen uithalen.

Toch de moeite waard maar hoe en wat weet ik nog niet.

Verder hebben ze me verteld dat ik ook een benzineregelaar op de auto kan bouwen ( of teminste ik geloof dat het zo heette :oops: )
Er is bekend dat bij een Renault Clio williams van 150 naar 180 pk kunt opvoeren op deze manier :shock: ...Het nadeel is dat de auto meer benzine verbruikt :( ....Maar goed maar eens over nadenken en wie weet in de toekomst. Misschien ook wat voor jouw?

Groet Mathijs

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 05, 2008 09:20

waarom zou het aan een open luchtfilter liggen?
laten ze daar eens 1 gegronde rede voor geven, dat kan toch niet.....

een goede (dus geen autostyle rommel e.d.) open luchtfilter filtert net zo goed of beter als een standaard filter mits juist behandeld (je moet wel in het begin het filter in olieen)

of je moet nu de laatste 20.000km door de sahara gereden hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat het filter nu vol zou zitten met rommel
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Mathijs
Member
Member

di aug 05, 2008 09:25

[img]http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... 02.jpg[img]

Deze afbeelding vond ik op internet...een alfa 75 ts moter met een benzine druk regelaar( juiste benaming weer gevonden :P)

heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ook heeft deze auto een compressor :D ....ook interessant....Heeft iemand hier ook meer info van?

groet Mathijs

Mathijs
Member
Member

di aug 05, 2008 09:25

Hmmmmmmmm.....afbeelding doet het zo niet :(

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 05, 2008 09:27

Afbeelding
even zoeken en je vind een heel mooi project met een TS motor met een compressor

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 05, 2008 09:30

je was deze vergeten: "/"
die moet je dan bij de laatse [/img] erbij zetten...

maar euh, zo'n benzinedrukregelaar zijn al veel discussie's over gevoerd, dat ding heeft ook nog een naam/merk waar ik even niet op kan komen

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 05, 2008 10:18

een 156 TS die inhoud is bijna altijd 1 van de volgende oorzaken: uitlaat lek voor de lamba, lambda zelf stuk, valse lucht, defecte lmm, nokkenasversteller stuk. Gezien het feit dat ze bij de beurt niets gevonden hebben lijkt het me aan je LMM te liggen, die zijn vaker wat "versleten" waardoor ze geen foutcode geven maar wel minder aangeven, waardoor je te arm gaat mengen. Het kan echt niet aan je sportluchtfilter liggen, of het moet wel een heel vies cheapo te klein onding zijn. Als ie bij lage snelheid/stilstand slechter loopt kan het zijn dat je geen koude lucht krijgt, maar met een inlegfilter zou dat geen probleem moeten zijn.

jomar

di aug 05, 2008 12:20

een 156 TS die inhoud is bijna altijd 1 van de volgende oorzaken: uitlaat lek voor de lamba, lambda zelf stuk, valse lucht, defecte lmm, nokkenasversteller stuk. Gezien het feit dat ze bij de beurt niets gevonden hebben lijkt het me aan je LMM te liggen, die zijn vaker wat "versleten" waardoor ze geen foutcode geven maar wel minder aangeven, waardoor je te arm gaat mengen. Het kan echt niet aan je sportluchtfilter liggen, of het moet wel een heel vies cheapo te klein onding zijn. Als ie bij lage snelheid/stilstand slechter loopt kan het zijn dat je geen koude lucht krijgt, maar met een inlegfilter zou dat geen probleem moeten zijn.
Hallo Whizzman ,

Bedankt voor je reactie , ik ga zo de deur uit om het reinigins setje op te halen , dat proberen .....filter is origneel K&N , heb hem in het begin niet geolied.
In rust draait de motor als een zonnetje , echter met starten heb ik het bekende diesel geronk , dit is ook de nokkenasversteller zou de 156 daardoor kunnen inhouden ? Het inhouden is in 12 maanden steeds iets meer geworden , morgen ben ik bij de garage ik ben erg benieuwd. PS Wat bedoel je met lamba / lambda ?

Bedankt zover ,

groetjes Jomar

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 05, 2008 15:08

Hallo Whizzman ,

Bedankt voor je reactie , ik ga zo de deur uit om het reinigins setje op te halen , dat proberen .....filter is origneel K&N , heb hem in het begin niet geolied.
In rust draait de motor als een zonnetje , echter met starten heb ik het bekende diesel geronk , dit is ook de nokkenasversteller zou de 156 daardoor kunnen inhouden ? Het inhouden is in 12 maanden steeds iets meer geworden , morgen ben ik bij de garage ik ben erg benieuwd. PS Wat bedoel je met lamba / lambda ?

Bedankt zover ,

groetjes Jomar
Lambda-sonde, zit in je uitlaat. In de eerste serie 156 zat er maar 1, in de laatste modellen zitten er 2 of 3. Je woont in Almere, ik ook, misschien dat ik even kan helpen met uitzoeken wat er mis is anders?

Andretti Molletti

di aug 05, 2008 16:31

.... Zelf heb ik ook geprobeerd de lmm er tussen uit te laten , geen verbetering. .........jomar
Als dat zo is en je hebt geen vermogen op maximum koppel dan is je benzinepomp en of drukregelaar stuk... of je benzinefilter verstopt.
Zonder Lmm draait de motor extra rijk en heeft hij volgens bekende bron van Mathijs ipv 150 wel 180 pk ha!

Jomar maak aub je eigen topic aan bij technische vragen (evt moderator vragen om hulp), dit heeft niks met tuning te maken en het is mathijs zijn topic over luchtfilters.

Roebar
Guru
Guru

di aug 05, 2008 16:36

<< pakt een schroevendraaier en begint wild aan zijn LM M te trekken................... :twisted:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Tuning onderwerpen”