mvd gr
WJ

Ik weet dat alfa voor sommige modellen een 'quadrofolio' (klavertje vier op z'n italiaans) heeft uitgebracht. Onder andere de 164 QV. Dit betrof echter een vierwiel aangedreven model. De 146 is bij mijn weten nooit met vierwiel aandrijving uitgebracht, maar het kan best zijn dat er een quadrofolio is uitgebracht met sportive aspiraties.Ik heb een alfa 146 1.7 16v wat acher elkaar op de auto staat (anders als bij andere van dit type) binnnenin de auto op de middenconsole staat het alfa klaver racing teken. Mijn vraag is wat betekent dit want ik kan er verder niks over vinden. Heeft deze auto mischine andere modificaties.
mvd gr
WJ
QV = Quadrifoglio VerdeIk weet dat alfa voor sommige modellen een 'quadrofolio' (klavertje vier op z'n italiaans) heeft uitgebracht.
let wel, klavertjes vier badges hebben dezelfde aantrekkingskracht als bijvoorbeeld de GTI aanduiding op en VeeWee Golfslagbad.
De QV was "gewoon" een FWD V6. De Q4 -zoals Dennis al subtiel aangaf- was 4WD.Onder andere de 164 QV. Dit betrof echter een vierwiel aangedreven model. De 146 is bij mijn weten nooit met vierwiel aandrijving uitgebracht, maar het kan best zijn dat er een quadrofolio is uitgebracht met sportive aspiraties.
let wel, klavertjes vier badges hebben dezelfde aantrekkingskracht als bijvoorbeeld de GTI aanduiding op en VeeWee Golfslagbad en wordt dus vaak ook als versiering op een auto gezet, terwijl er eigenlijk geen reden voor is...
Hahaha.. ik wist dat ik mijn feiten kennis niet helemaal op orde had, en verwachtte al wel bijval. Ik heb ook weer geleerd. Bedankt!De QV was "gewoon" een FWD V6. De Q4 -zoals Dennis al subtiel aangaf- was 4WD.Onder andere de 164 QV. Dit betrof echter een vierwiel aangedreven model. De 146 is bij mijn weten nooit met vierwiel aandrijving uitgebracht, maar het kan best zijn dat er een quadrofolio is uitgebracht met sportive aspiraties.
let wel, klavertjes vier badges hebben dezelfde aantrekkingskracht als bijvoorbeeld de GTI aanduiding op en VeeWee Golfslagbad en wordt dus vaak ook als versiering op een auto gezet, terwijl er eigenlijk geen reden voor is...
Mbt tot je GTI vergelijking; ik wil je best wel eens laten zien wat de QV achterop mijn auto betekent....
psies.... maar daar heb je zelfs geen QV Alfa voor nodig, in veel gevallen...En al is het WEL een echte GTI.....![]()