
Op pad met een groep van 15 Alfa's en 29 Alfisti:

Woensdag vertrokken vanuit een grijsbewolkt Nederland, totdat boven Parijs de zon ongenadig doorbrak. Op de overvolle Périférique blij dat de kap van de Spider weer even dicht was.
Het werd een echte terug-in-de-tijd-reis:

Euh... iemand van het forum? Getuige deze matzwart gerollerde 8c 'Monza'?

Nee, serieus, zag er goed gebruikt uit, de flinke deuk rechtsachter op de staart maakte duidelijk: deze auto lééft!
Mooie TZ2 die aardig vlot het circuit rondgejaagd werd.

Heerlijk tijdcorrect:

De deelnemers sleepten nog veel meer tijdcorrect spul mee...

Fantastique! Of fantastico, zo u wilt...

Je oude racertje vervoer je natuurlijk op een aanhanger achter je oude racetransporter:

Jongedame in Ferrarietje doet heel wat kleine jongenskoppies omdraaien...

De snelste koffiemolen ter wereld!

De driecilinder tweetakt van dit Saabje 93 blèrde boven alles en iedereen uit, je verwachtte dat hij ieder moment met een luide knal uit elkaar zou spatten, maar hij blééf (gelukkig) gaan.
Even de bougiekabels tellen bij deze OSCA. Aha...

Fransen (en Italianen) zijn altijd zeer bedreven geweest in het bouwen van speciale carrosserieën tbv reclameauto's. Gelukkig zijn er nog een paar bewaard gebleven. Je ziet het niet, maar dit is een Citroën HY.

Voor de souvenirjagers met heel, heel veel geld:

Op de club-parking stonden zes Alfaclubs met in totaal ongeveer 130 Alfa's, met onder andere dit leuke Sprintje in Balocco-trim:

Een zeer bescheiden Alfa-aandeel op het totaal. De Engelse Morganclub was er met 325 karretjes, om het veld met Porsches over te steken was je 10 minuten bezig: 1.100 stuks

Even tijd voor wat zelfreflectie.

Alleen als-ie ijs- en ijsblauw is:

Giulietta SVZ

Deelnemers komen van over de hele wereld, zoals deze Giulietta SZ 'coda tonda':

Blijft leuk:

Stijlvolle benaming van de gerechten:

Overigens één van de weinige minpuntjes van het evenement. Gezien de kwaliteit van het gebodene waren de prijzen op zijn Frans gezegd 'ridicule'.
'Lambo' ontmoet Lamborghini:

Zal deze merknaam over enige tijd ook weer uit de mottenballen getrokken worden?

Serieus racen doet soms serieus pijn...

In afwachting van de start van 'Plateau 6', de racekanonnen van tussen '72 en '79.

Aangename reisgezel:

(Waar blijven jouw foto's, Edwin?

'A vendre'. OK, Innocenti's (disegno Bertone) zijn best zeldzaam geworden, maar €4.800 voor een versleten exemplaar vind ik niet normaal meer...

Ze waren er wel, die Tipo's 33, maar in de pits heb ik ze nooit kunnen vinden...

Nou ja, die andere heel even dan, die verdween aan een touwtje achter een scooter in de verte

Blij eindelijk eens die befaamde Matra-huil gehoord te hebben. Ja, het klinkt magistraal, maar niets evenaart die 16-cilinder van Nick Mason's BRM.

Natuurlijk ook nog even aan cultuur gedaan; het kerkje van Ceton:

Het district Sarthe is geweldig mooi met ontzettend veel leuke tourweggetjes en graanvelden tot aan de einder.
Het weer: overwegend zonnig, ondanks de sombere voorspellingen en af en toe een dreigende wolk.

Algemene indruk van Le Mans Classic? WOW! Wat een giga-evenement. Die drie dagen zijn maar net aan voldoende om alles een beetje te bekijken. Het was erg druk, veel drukker dan de derde editie van twee jaar geleden (was ik zelf niet bij). Wat je aan auto's ziet is heel divers, zowel op als naast de baan. Ik heb in totaal iets van 2.200 km afgelegd hetgeen je met de huidige brandstofprijzen toch wel merkt aan je portemonnee, maar het was het alleszins waard.