en ik kan ook NET niet bij dat boekje...

Luie donders.

Moet ik het toch allemaal zelf doen? Goed, hieronder een 'uittreksel' van dat boek. Opvallend: Alfa Romeo begon pas ná WO II met model-codes. Wist ik niet. Overigens, de jaartallen achter de modellen betreffen het jaar van introductie, danwel het jaar waarin er bij een al bestaand model een wijziging/face-lift werd doorgevoerd (vandaar ook de grote hoeveelheid ogenschijnlijke 'dubbele vermeldingen'). Vooral in de beginjaren van de vorige eeuw was Alfa daar een meester in. Een iets hogere compressie, soms al binnen een paar maanden na introductie, leidde al meteen tot een andere codering. Destijds werden wijzigingen nu eenmaal om de klaverhap doorgevoerd. Ach ja, die romantische
early years of motoring...
24 HP (1910), interne aanduiding: Serie A
12 HP (1910), interne aanduiding: Serie A
14-16 HP (1910), geen interne aanduiding bekend
24 HP (1911), interne aanduiding: Serie B
24 HP (1912), interne aanduiding: Serie C
15 HP (1912), interne aanduiding: Serie B
24 HP (1913), interne aanduiding: Serie D
40-60 HP (1913), interne aanduiding: Serie A
15-20 HP (1914), interne aanduiding: Serie C
20-30 HP (1914), interne aanduiding: Serie E
15-20 HP (1915), interne aanduiding: Serie C
20-30 HP (1915), interne aanduiding: Serie E
40-60 HP (1915), interne aanduiding: Serie A
15-20 HP (1919), interne aanduiding: Serie C
20-30 HP (1919), interne aanduiding: Serie E
G 1 (19120), interne aanduiding: Serie G
15-20 HP (1920), interne aanduiding: Serie C
20-30 HP (1920), interne aanduiding: Serie E
20-30 E.S. Sport (1921), interne aanduiding: Serie E Sport
R.L. Normale (1922), interne aanduiding: 1a Serie
R.L. Sport (1922), interne aanduiding: 1a Serie
R.M. Normale (1923), geen interne aanduiding bekend
R.L. Normale (1923), interne aanduiding: 3a Serie
R.L. Sport (1923), interne aanduiding: 3a Serie
R.L. Normale (1923), interne aanduiding: 2a Serie
R.L. Sport (1923), interne aanduiding: 2a Serie
R.M. Sport (1924), geen interne aanduiding bekend
R.L. Normale (1924), interne aanduiding: 4a Serie
R.L. Sport (1924), interne aanduiding: 4a Serie
R.L. Normale (1924), interne aanduiding: 5a Serie
R.L. Sport (1924), interne aanduiding: 5a Serie
RM Unificato (1925), geen interne aanduiding bekend
R.L. Super Sport (1925), interne aanduiding: 6a Serie
R.L. Normale (1925), interne aanduiding: 5a Serie
R.L. Turismo (1926), interne aanduiding: 6a Serie
R.L. Turismo (1926), interne aanduiding: 7a Serie
R.L. Super Sport (1926), interne aanduiding: 7a Serie
6C 1500 normale (1927), interne aanduiding: 1a Serie
R.L. Turismo (1927), interne aanduiding: 7a serie
R.L. Super Sport (1927), interne aanduiding: 7a Serie
6C 1500 Normale (1928), interne aanduiding: 2a Serie
6C 1500 sport (1928), interne aanduiding: 2a Serie
6C 1500 Mille Miglia Speciale (1928), interne aanduiding: 2a Serie
6C 1750 Turismo (1929), interne aanduiding: 3a Serie
6C 1750 Sport (1929), interne aanduiding: 3a Serie
6C 1750 Super Sport (1929), interne aanduiding: 3a Serie
6C 1500 Super Sport (1929), interne aanduiding: 3a Serie
6C 1750 Turismo (1930), interne aanduiding: 3a Serie
6C 1750 Gran Turismo (1930), interne aanduiding: 4a Serie
6C 1750 ran Sport (1930), interne aanduiding: 4a Serie
6C 1500 Gran Sport (1930), interne aanduiding: 4a Serie
Later verder.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.