Na de oorlog: HIERZOOT
De hoeveelheid 33's en 155's duizelt me een beetje....

Dat is nu het punt wat ik al eerder probeerde aan te geven. Hiermee ga je er vanuit dat alle WB's uitgevoerd zijn met een 16v motor. Dat is dus niet juist. De 2.0 16v werd wel tegelijk met de WB geïntroduceerd in 1995. Daarnaast bleven de 1.7 en 1.8 8v motoren leverbaar, wel in de gewijzigde, bredere body. Deze werden in de loop van 1996 of zelfs 1997 vervangen door de 1.6 16v respectievelijk 1.8 16v.Was misschien een beetje onduidelijk maar de 8v loopt ong mei 1995 daarna zijn het de de 16v geworden.
Gr Mariska
Edit: heb even jouw lijst naast de lijst in mijn Spider boek (Lucas Cellini) gelegd - deze lijst is zonder USA modellen. De belangrijkste aanvullingen zijn (helaas alleen vermelding van motorinhoud, niet de typenaam):
1600cc:
115.35 74-83
115.620 86
115.621 87-90
115.630 89
2000cc:
115.38 75-82
115.48 83
115.600 86
115.660 86
115.601 87
115.661 87
115.740 86
115.680 86
115.741 87
115.750 89
115.610 90
Hoe meer bronnen, hoe meer verschillen
Heb behalve de USA versies (2 stuks) nog helemaal geen GTV/6-en... Heb je misschien de model codes?GTV6 is tot 1986 gemaakt.Maar de laatste zijn in 1987 op kenteken gekomen.
Zal Dink eens vragen of ie op zijn typeplaatje wil kijken welke het nou precies is...Hey Zaag de spider 1600 type 2 zijn gebouwd tot 1979 (zoals dink ook aangaf)code zegt mij zo niets.
Een prototype van de GTV/Spider 916 was de 169 (zoals in het vorige klaverblaadje te zien was) ik weet alleen niet of je ook prototypes in je lijst wilt.Grinnnn "Italiaanse logica"155 = 167.
Wonderlijk eigenlijk, die getallenbrij![]()
167 is voor alle 155's? Net als de 916's geen verdere onderverdeling? Weet je de bouwjaren?