AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Verschil in Alfagekte

zo mei 15, 2005 10:59

Ik had een totaal fout beeld van jullie, ik dacht dat de nederlanders niet gaven om een auto! Ik dacht dat ze redeneerden van "hij moet goedkoop, betrouwbaar en degelijk zijn, en vooral een caravan kunnen trekken".
:blue_lol: Geldt wel voor de grijze meerderheid.
Idd caravantrekkers zijn er nog te veel in dit Kikkerland.
Niet iets voor de belasting om zich dáár op uit te leven :roll: :blue_lol:

duke
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 15, 2005 12:58

Enerzijds merk ik dat mensen me voorrang geven en respectvol afstand houden enzovoort.

Dat merk ik ook, maar het zou evengoed kunnen zijn dat ze afstand houden omdat de uitlaatgassen van een Bertone niet al te fris ruiken :D
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo mei 15, 2005 13:01

Enerzijds merk ik dat mensen me voorrang geven en respectvol afstand houden enzovoort.

Dat merk ik ook, maar het zou evengoed kunnen zijn dat ze afstand houden omdat de uitlaatgassen van een Bertone niet al te fris ruiken :D
:blue_lol:

Alfason

RE: Verschil in Alfagekte

di mei 17, 2005 03:12

(tenzij hier in Kapellen in ons gezin dan).
Kapellen? Wat leuk, daar ben ik geboren.
Eind jaren 80 was ook periode dat men interesse kreeg om te racen met oude auto's.
Daarvoor was NL in de greep van anti-autolobby/anti-Zandvoort en gezemel van milieutypes
en PvdA gemier.
Je weet toch wat PvdA betekent? Partij van de Afgunst. Gelijkheidsdenken, alles wat beter dan het gemiddelde of de zwakke is slecht in hun rode ogen. Nog steeds lopen die apperatsjiks in die club rond.

Voor mij is er maar een kleur rood en dat is het rood van een Alfa of Ferrari. Alfa voor de upperclass in de jaren 60 en 70. Wel, vooroorlogse Alfa's waren zaten altijd in de Rolls-Royce / Bentley klasse. Een vooroorlogse Italiaanse Facel Vega avant-la-lettre

givebuzze
Member
Member

RE: Verschil in Alfagekte

do mei 19, 2005 10:40

Tja, ik denk dat er voldoende alfa gekken zijn in mijn landje, alleen denk ik dat de oldtimer cultuur helemaal anders is in Belgie t.o.v. Nederland. Het oldtimergebeuren is vaak een elitair gebeuren (perfecte, heel uitzonderlijke, heel dure wagens).

Daar tegenover heb je in Nederland een veel bredere appreciatie, ook binnen dezelfde club. Neem nu bv het onderwerp van de Arna. Ik denk dat er weinigen zijn die de Arna als de mooiste, leukste alfa zullen verkiezen. Maar toch worden Arna's en,hun eigenaars binnen deze club geapprecieerd.

Dit zou veel moeilijker zijn in Belgie, daar krijg je gewoon de reactie van "Je parkeert dat ding toch niet naast mij O-Zo exclusieve oldtimer..."

Op een juul met een dikke roestplek erin wordt in Belgie onthaald als "Durf je met dat stuk rommel rijden? Is dat wel veilig..." waar het in Nederland meer wordt onthaald als "Moet je iets aan doen, hier is een adresje... kan je beter zo en zo doen, ziet er nu niet uit, maar wordt zeker mooi..."
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”