Botty
Member
Member

Alfa GT, ontwerp? Ervaringen met de V6.

do jul 03, 2008 18:27

Klopt dit wat hier geschreven staat:

"Een fraaie Bertone-coupé met een per 2007 door Pininfarina nader verfraaide achterzijde. Twee meesterontwerpers voor één auto."

Komt uit:

http://www.carros.nl/autotests/alfa-romeo-gt-q2

Ben overigens benieuwd naar ervaringen met de GT-V6, en waar op te letten bij aankoop.

Ciao, Botty
Laatst gewijzigd door Botty op ma jul 07, 2008 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Kapé 2.0-20 VT. Nu nog een Alfa :roll:

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa GT, ontwerp?

do jul 03, 2008 18:43

Vind het maar een raar stukje.... Ze hebben het over een "racerode Alfa GT Q2", maar op de foto's zie ik nergens een rosso... Terwijl de naam van de fotograaf onderaan nog specifiek genoemd wordt en ze het zelfs over de locatie van de fotoshoot hebben.... Ook hebben ze bijna 240 km/h op de klok, terwijl zo'n GT JTD 16V een max. top haalt van 209 km/h.... Aardig wat afwijking dus ?
En m.b.t. je vraag. Ja het schijnt dat Pininfarina wat veranderd heeft, maar ik kan het zo op het eerste gezicht niet zien.... :roll: Maar er zal hier vast wel iemand zijn die dat wél weet ? :wink:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Alfa GT, ontwerp?

do jul 03, 2008 19:25

Vind het maar een raar stukje.... Ze hebben het over een "racerode Alfa GT Q2", maar op de foto's zie ik nergens een rosso... Terwijl de naam van de fotograaf onderaan nog specifiek genoemd wordt en ze het zelfs over de locatie van de fotoshoot hebben.... Ook hebben ze bijna 240 km/h op de klok, terwijl zo'n GT JTD 16V een max. top haalt van 209 km/h.... Aardig wat afwijking dus ?
En m.b.t. je vraag. Ja het schijnt dat Pininfarina wat veranderd heeft, maar ik kan het zo op het eerste gezicht niet zien.... :roll: Maar er zal hier vast wel iemand zijn die dat wél weet ? :wink:
het hier geplaatste stukje stond in het tijdschrift Carros en hier stonden wel foto's bij van een rode GT :wink:

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

do jul 03, 2008 19:34

Ok, grazie. :wink:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

do jul 03, 2008 21:19

De GT heeft toch een facelift gehad?

Het eerste model komt iig van Bertone. Misschien heeft Pinin. de facelift gedaan.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 03, 2008 21:21

Facelift behelst toch vooral die mega-opzichtige 'chromen' strips onderin de bumpergrille?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do jul 03, 2008 23:38

De enige twee andere verschillen die ik heb kunnen bemerken zijn de kleur van de richtingaanwijzers in de voorbumper en de kleur van het binnenwerk van de koplampen. Verder zie ik echt geen verschillen...

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding

Oud:
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

vr jul 04, 2008 10:14

Facelift GT heeft als enige uiterlijke verschil de chrome (niet opzichtige) strips onderaan de voorbumper en nieuwe lichtmetalen velgen. In het interieur is de klokkenwinkel hetzelfde geworden als de facelift 147 (dus niet meer de twee gescheiden kokers). That's it, de rest is precies hetzelfde, ook de knipperlichten en de koplampen zijn hetzelfde. Alleen bij de Q2 versie is het binnenwerk van de koplampen zwart (en bij een van die actiepakketen geloof ik). Ow, en de diesel heeft nu ook twee gescheiden uitlaatpijpjes en een aluminium-look versnellingspook. Volgens mij is het gehele ontwerp van Bertone, lijkt me sterk dat Pininfarina die paar minimale wijzigingen bij de facelift heeft doorgevoerd.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 04, 2008 13:54

. In het interieur is de klokkenwinkel hetzelfde geworden als de facelift 147 (dus niet meer de twee gescheiden kokers). .
In dit weer niet bij de V6, maar die is er ook nog maar heel even na de facelift geweest.

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

vr jul 04, 2008 14:10

Had elders ook al gelezen dat de klokkenwinkel aangepast was aan het nieuwe ontwerp van de 147.
Lijkt me dan niet specifiek voor de V6 weggelegd.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 04, 2008 14:45

Had elders ook al gelezen dat de klokkenwinkel aangepast was aan het nieuwe ontwerp van de 147.
Nee juist niet 8) . De V6 heeft als enige (gelukkig) NIET de nieuwe klokken gekregen. Vond de oude zelf ook mooier

Groet Michael
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

za jul 05, 2008 21:03

Nee juist niet 8) . De V6 heeft als enige (gelukkig) NIET de nieuwe klokken gekregen. Vond de oude zelf ook mooier

Groet Michael
Klopt, de gescheiden kokers vond ik juist mooier. Maarja, heb geloof ik bij een autoweektest eens gelezen dat het onduidelijk afleesbaar zou zijn :? (alsof praktisch nut boven schoonheid gaat?! :wink: ). De chromen strip vind ik na een periode van gewenning toch wel een verbetering, omdat het 'm net wat meer smoel geeft. De eerste serie is toch wat 'leeg' van onderen. Maarja, smaken verschillen.
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Botty
Member
Member

za jul 05, 2008 23:02

http://www.autokompas.nl/archief/2007/0 ... beurt.html

Nieuwe laktechniek?

:?:

maar de GT blijft ook bij constante snelheden erg onrustig, de voorwielen lijken voortdurend hun eigen koers te willen uitzetten.

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1705

Jammer van dit puntje. Typische GT/156 eigenschap? Of opgelost middels uitlijnen/ander setje velgen/banden?
Kapé 2.0-20 VT. Nu nog een Alfa :roll:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”