hallo allemaal,
vanmiddag is er iets ergs gebeurd.
ik was bezig aan mijn auto, een 75ts uit '91; een van de bobines vonkte naar de carroserie, er zat een scheurtje in het huis, hierdoor liep de motor erg schokkerig (op 2 cilinders?).
Dus ik op ebay 2 mooie bobines gekocht voor heel weinig geld. vanmiddag had ik er een omgewisseld. Er zaten een bobine met een zwart huis en een met een blauw(kapot) huis in, diegene met het blauwe huis heb ik vervangen door een met een zwart huis, dit kan toch geen kwaad?
nadat ik alles had aangesloten, de auto gestart (met startkabels hij heeft al een tijdje geen grote afstand meer gereden) hij liep weer goed, na ongeveer een minuut stationair gedraait te hebben speelde ik even met het gas (tot 2500 toeren) en toen gebeurde het.
Ineens kwam er een flink geratel onder de motorkap vandaan, dus ik gelijk de motor uitgezet.
ik probeerde hem daarna nog even te starten (met startkabels weer) en toen leek het net alsof hij vastzat, de startmotor draaide heel even en sloeg toen uit.
Na de auto een beetje heen en weer geduwt te hebben in zn versnelling wil de startmotor weer rondgaan, alleen hij slaat niet meer aan en je hoort dat hij het bij elke omwenteling een keer moeilijk heeft; de startmotor draait niet mooi gelijk, maar bij een slag hoor je hem een beetje zingen.
wat kan dit zijn? een drijfstanglager? iets anders?
Het is wel zo toen ik een flink stuk met hem gereden had, hij na ongeveer 50km. een paar keer flinkt stokte, alsof hij met een klap uit wou slaan. ik heb er sindsdien niet meer naar gekeken.
Hulp aub.