giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

di jun 24, 2008 00:00

Snelste auto moet voortaan maar achteraan starten... :wink: levert in ieder geval mooie inhaalmomenten op. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

di jun 24, 2008 00:07

Ik zal dit weekend nog rijden...

Zie daarna wel wat ik ga doen :?

Alles wat er nu weer is geschreven vind ik alleen maar jammer.

Helemaal zoals Juri het verwoord.

Dat is zeker niet mijn insteek van het meedoen aan de SI, ik heb echt geen oneindig budget sterker nog, moet er ook hard voor werken om een weekend te kunnen rijden.

Het belangrijkste, en ja ook voor mij, is het rijden, heb de zaterdag (toen ik acheraan reed) net zo veel lol gehad als zondag, toen ik op de derde plek mocht rijden.
Heb zelfs op zaterdag nog leuk met Chris op kunnen rijden en hij is gewoon voor mij gebleven die dag, helaas was hij er zondag niet meer bij door technische problemen :(

Ik ga verder niet meer in op dit topic.
@Dre, ik wil je er zondag best even over spreken en de andere mensen ook die er graag wat over willen zeggen!
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

di jun 24, 2008 00:10

Ik zal dit weekend nog rijden...

Zie daarna wel wat ik ga doen :?

Alles wat er nu weer is geschreven vind ik alleen maar jammer.

Helemaal zoals Juri het verwoord.

Dat is zeker niet mijn insteek van het meedoen aan de SI, ik heb echt geen oneindig budget sterker nog, moet er ook hard voor werken om een weekend te kunnen rijden.

Het belangrijkste, en ja ook voor mij, is het rijden, heb de zaterdag (toen ik acheraan reed) net zo veel lol gehad als zondag, toen ik op de derde plek mocht rijden.
Heb zelfs op zaterdag nog leuk met Chris op kunnen rijden en hij is gewoon voor mij gebleven die dag, helaas was hij er zondag niet meer bij door technische problemen :(

Ik ga verder niet meer in op dit topic.
@Dre, ik wil je er zondag best even over spreken en de andere mensen ook die er graag wat over willen zeggen!
Laat je nou niet afschrikken door wat woorden op een forum :wink: ik denk dat iedereen het hier goed bedoelt maar dat het er soms wat zwart-witter (...) staat dan de bedoeling is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand jou je 147 misgunt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Bartman
Guru
Guru

di jun 24, 2008 01:17

Ik moet zeggen dat ik deze borrelpraat nu ook wel zat ben.

Het is inmiddels zover dat een nieuwe rijder ineens minder zin heeft om bij Squadra Italia te komen racen.

Dat kan toch echt niet. Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig? Ga ergens anders herrie schoppen!

Een mening hebben over Squadra Italia is leuk. Liever heb ik dat je komt racen, zodat je weet hoe de sfeer binnen de klasse is en ervaart dat het geen ramp is als je eens een rondje minder rijdt.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jun 24, 2008 08:24

Als supporter is het anders wel erg leuk hoor als er van die snelle jongens bij rijden.
Deze supporter vindt het veel leuker als die HET HELE VELD MET ELKAAR ziet vechten, maakt niet uit op/voor welke plaats. Die einzelganger (kan trema niet vinden) die in z'n uppie z'n rondjes rijdt zou daar toch ook meer lol aan moeten beleven. Het is tenslotte eenzaam aan de top. Ik ben er niet van onder de indruk als de AUTO snel kan, laat zo'n 'snelle jongen' maar eens zien wat hij als COUREUR kan, zeker als ie verkeer heeft. Dáár geniet ik nou als supporter/toeschouwer van!

Dit waren mijn 2 eurocenten.
;)
Ben ik met je eens, maar het hele veld met elkaar vechten heb ik als supporter nog niet gezien, de echte spannende gevechten vanaf de zijlijn zoals je z bij de E30 en Volvo cup vaak ziet heb je wat minder in de SI en dat is maar goed ook, want die zogenaamde spannende momenten gaan vaak hand in hand met een tikje daar en soms behoorlijke schades en zijn ook een gevolg van de grotere startvelden in deze klassen. Als je later de racebeelden ziet realiseer je je echter dat het echt hard gaat en dat er op het scherpst van de snede wordt gereden.

Irriteer me er wel aan dat er door bepaalde uitspraken, mensen als martin (en waarschijnlijk meerdere) nu zijn gaan twijfelen of zij of hun auto wel welkom zijn in SI en dat vind ik echt een slechte zaak.
Het belangrijkste voor deze fantastische klasse is dat er elke race zoveel mogelijk Italiaanse racers aan de start verschijnen en door in dit stadium te zeggen dat bepaalde rijders en/of auto's niet welkom zijn lijkt me niet zo handig.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

di jun 24, 2008 08:51

Het is inmiddels zover dat een nieuwe rijder ineens minder zin heeft om bij Squadra Italia te komen racen.
Nou bedankt dan allemaal als enorme SI liefhebbers en trouwe toeschouwers, waarschijnlijk weer eentje minder en als we genoeg zo doorblijven zeiken en mensen het plezier gaan ontnemen en wegjagen kan ik miscchien nog kampioen worden
:wink: dit jaar(toch nog iets positiefs aan deze discussie....)

Ik ga denk ik ook maar weer lekker trackday's rijden met een aantal van hier, beetje terug naar de gezelligheid :?
Het lijkt het scarab forum wel hier, lekker trappen om het trappen maar constructief iets bijdragen?????
Als SI rijder ben ik blij met elke deelnemer!!!!!!!
Zeker als het er tot nu toe nog steeds duidelijk te weinig zijn maar gelukkig wel groeiende........
Dus graag meningen over budgetten, te koop zijnde pk's zijn altijd welkom maar wel graag zodanig dat dat niet ten koste gaat van onze klasse, die met veel moeite en arbeid van een aantal mensen is opgezet en nu door dit soort forumborrelpraat (zoals al zo lang op dit forum) weer lijkt te willen worden afgebroken????

TurboMarc
Guru
Guru

di jun 24, 2008 09:00

Ik heb op het super race weekend niemand horen klagen.
Het was bere gezellig en we hebben een top BBQ feestje gehad.
Racen was slechts bijzaak :?:

Dus, als je nog twijfeld, kom zondag gezellig naar Zandvoort en proef de zweer 8)

Als er iemand per sé met een schaaltje naar huis wil valt er altijd wel wat te regelen denk ik :wink:
Het gaat ten slotte om het meedoen.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di jun 24, 2008 09:37

Zo is het!!

Even een grote schep Zandvoorts zand erover en verder gaan waar we (mag ik al we zeggen?) met het SI gebleven waren!
Namelijk gezellig o.h.-en, bbq-en, racen en nog meer o.h.-en...

Ik hoop gewoon dat iedereen blijft komen, want het is niemand zijn bedoeling geweest om mensen te weren.

Zo, slotje maar?
(of zullen we erover stemmen?)

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

di jun 24, 2008 09:41

Ik wilde me afzijdig houden omdat ik geen SI meer rij (helaas, had er tijdens SRW graag bijgereden), maar ik snap alle commotie niet zo goed. Wat is er nou mis met een constructieve discussie over welke kant je op wil met z'n allen? SI moet low budget zijn om tegenwicht te bieden aan de challenge. Zolang Martin dus boven de 2.08 blijft is er niks aan de hand :wink:
We weten allemaal dat het serieus geld kost, maar de discussie lijkt te verzanden in een kip en ei verhaal (ik kom uit de buurt van Barneveld, dus ik kan het weten). Je wil iedereen erbij hebben om een zo groot mogelijk startveld te hebben, maar als er teveel snelheidsverschil in zit vertrekken er mensen omdat ze geen concurrentie op de baan hebben. Daar heb je de afgelopen twee jaar natuurlijk ook al mee te kampen. Er zijn een aantal vaste rijders vertrokken, beetje nieuwe aanwas maar een vol veld heeft SI nog niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik draag de SI een warm hart toe, maar voorzie hetzelfde probleem als Dre. En dat Martin lekker zijn rondjes rijdt in een 147 GTA is helemaal prima en leuk om te zien voor het publiek. Maar als Martin de auto onder de knie krijgt gaat ie natuurlijk VEEL harder, dan nu, maar ook dan de anderen. Dan vertrekt Martin naar de Challenge of een andere klasse en heb je een rijder minder, OF veel rijders rijden een rondje minder. In allebei de gevallen geen goed scenario. Nogmaals, Martin, zie dat niet als een aanval op jou persoonlijk. Als mijn nieuwe auto eindelijk klaar is, moet ik minimaal 2.04 rijden op Zandvoort. Anders ben ik gewoon te langzaam (auto of ikzelf, kijk maar naar de Challenge tijden), maar op dit moment is 2.04 te snel voor het SI veld. Leuk om de auto een vuurdoop te geven, maar daar blijft het dan ook bij. Niet om altijd mee te doen, want dan rijd je alleen. En met een 147 GTA, moet je onder de 2.00 kunnen. Martin, rij gewoon lekker je rondjes, leer de auto kennen, ga snelle tijden neerzetten en dan ga je vanzelf ergens anders kijken omdat SI te langzaam voor je is. En zo niet blijf je lekker rijden. Het evt. probleem lost zich dus vanzelf op.

Ooit, lang geleden, toen de oprichting van SI ter sprake kwam opperde ik het idee om allemaal met een standaard TS motor en een minimum gewicht te gaan rijden. Low budget en voor iedereen haalbaar. Je voorkomt grote snelheidsverschillen en je hebt close racing. Daarnaast maakt het dan niet zoveel uit hoeveel geld je besteed. Natuurlijk gaan verse slicks harder en is een viervoudig verstelbaar intrax onderstel beter dan gele koni's, maar dat kan je gaan reguleren als er excessen zijn. Racen is waarvoor je komt en ook al wordt er in close-racing meer schade gereden, volgens mij heb je veel meer lol! En iedereen kan wel een klein beetje plaatwerk betalen. Lijkt me nog steeds een goed idee!! Iemand een 205 pk TS motor kopen? Kan ik minimaal 2 seizoenen van racen in de toekomstige SI :thumbs: (inclusief schade).
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

FO
Advanced Member
Advanced Member

di jun 24, 2008 09:43

Jongens, ondanks dat ik weet, en een aantal met mij (waaronder Dre) dat de situatie in werkelijkheid vaak heel anders is dan er vanaf de zijlijn wordt ingeschat, heb ik toch maar besloten om in ieder geval met de 147 NIET meer terug te keren bij de SI. Racen moet voor iedereen voornamelijk (in)spannend op de baan zijn, niet achter het bureau. Als ik de discussie hier lees na een paar dagen vakantie, ben ik er gelijk weer aan toe. En, o ja, handelsbenzine is benzine die in de HANDEL vrij verkrijgbaar is, er staat NERGENS dat het bij de Shell aan de pomp getankt moet worden!

Groeten, Dennis

Alfa Nord
Guru
Guru

di jun 24, 2008 10:46

Helaas ontspoort deze discussie weer helemaal zoals gebruikelijk op dit forum. Waarom word er altijd zo negatief gereageerd op bepaalde standpunten van sommige mensen. Iedereen heeft zijn mening over hoe hij iets graag zou willen zien. Dat is toch niet erg? Ik denk dat iedereen hier het beste met het SI voor heeft en iedereen is het eens dat de startvelden zo vol mogelijk moeten zijn met zoveel mogelijk Alfa`s of andere Italiaanse auto`s. Geen enkele discussie mogelijk om bepaalde auto`s te weren, is ook helemaal niet nodig. Waar zit dan het probleem: je hebt 2 type`s rijders, één die lekker zijn rondjes wil rijden tussen de andere Alfaatjes en gezellig wil bomen na afloop van de race. Het andere type heeft naast net genoemde punten ook iets van competitie drang in zijn bloed. En geloof me, daar zijn er meer van dan je denkt! Probleem: er is geen competitie in de SI door de grote verschillen in rondetijden die loopt van 2.03 tot 2.20 plus. Dat is natuurlijk logisch door de vele verschillende type`s Alfa`s en diverse motorisering hiervan en natuurlijk heb je ook nog de kwaliteiten van de poppetjes achter het stuur die veel invloed heeft. Hoe los je dit probleem op: door rijders in te delen in klassen gebaseerd op rondetijden zoals gebruikelijk is in de zomeravond competitie. Dat kost geen moeite en geen geld en zijn alle mensen blij. Ik weet zeker dat je op die manier meer mensen trekt naar het SI, nu haken veel mensen bij voorbaat al af omdat ze moeten "strijden" tegen auto`s waar ze nooit tegenop kunnen. Die geluiden heb ik echt al vaak gehoord! Dus samengevat: het is dus helemaal geen probleem wat voor Alfa`s er mee doen, of je 100 PK hebt of 300 PK, rondetijden rijdt van 2.30 of 1.48, of je een goede of gemiddelde coureur bent. Op de baan heb je altijd wel een strijdmakker waar je de hele race mee aan het stoeien bent en als je hem dan eindelijk te pakken hebt aan het eind van de race wat is er dan leuker dan dat die prestatie beloont word met een goede klassering in je eigen klasse. Zolang je het een beetje opdeelt denk ik dat de SI een zeer rooskleurige toekomst heeft! Dus vanaf nu geen scheve gezichten meer maar lekker strijden met zo veel mogelijk verschillende Alfa`s!

Richard.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 24, 2008 12:32

pffff pfff pfff.. iik heb even andere zorgen aan mijn hoofd.. Maar deze discussie , behalve dat ie nergens naar toe gaat, in ieder geval niet de kant die zou moeten, ben ik nu wel van mening dat het hier op moet houden. ...
ALs er zaken zijn die echt zonodig besproken moeten wrorden: laat dan degeen die ergens mee zit een meeting beleggen, of het per mail doen aan diegenen waar het naar toe zou moeten, zijnde nog altijd de personen die ook op de SI site vermeld staan. WIj hebben allemaal elkaars mailadres toch nog steeds??

En wat daaruit voortkomt is het hier weer de plek voor..

Ik heb al 1x een klasse waarvan ik aan de basis stond en vele jaren met plezier gereden heb de rug toegekeerd, hoop dat dat niet nog een keer gebeur..(3 alfa klasses is een beetje veel voor NL denk ik.. :wink: )
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

di jun 24, 2008 18:29

WOOW... wat een storm ;)

Allereerst @Martin: NIET WEGGAAN!!! Natuurlijk ben je welkom en ik heb genoten je van 2.18 oid naar 2.08 te zien gaan.
Remember dat jouw auto ooit mijn troetelkind was!! Ik heb er vaker de nacht mee doorgebracht dan jij met je vriendin ;), maar precies zoals eerder gezegd: waar ga jij naar toe als je sneller wordt? Dan zijn we je helaas weer kwijt, en met je 116 had ik meer hoop dat je (langer)gebleven was.
En FO komt er ook niet zo makkelijk af want door domme pech was ik er laatste keer niet bij, maar ik wil nog steeds een keer tegen je strijden ;).
Handelsbenzine is benzine die je koopt.. en waar krijg je het nou gratis :lol:

De ophef is groot, maar zoals Barend mij zei, het komt er soms wat hard uit bij jou Dré, maar je bedoeldt het goed. En dat is ook zo.
Ik zie Martin komen en vraag me wel af waarom zijn mooie 116 verruild wordt voor een 147GTA? Wat beweegt iemand en wat gaat dat voor het SI betekenen??
En dus los van Martin vraag ik me een aantal dingen af, en die deel je dan met je mede SI rijders. Een visie kan alleen gevormd worden met inspraak van de achterban en dat is wat nu gebeurt.
Alle input is welkom en het SI is inmiddels wel een klasse die groeit en een visie nodig heeft. Het competitie element moet er langzaam in gaan komen en zoals in elke andere tak van autosport moeten we naar wat meer gelijkheid (op wat voor wijze dan ook) in de toekomst.
Ikzelf heb weinig competitie in de SI; wat achter me rijdt is duidelijk langzamer en wat voor me rijdt duidelijk sneller. Geert Lars en BJ zijn me net te snel af en ik weet dat ik dan harder moet trappen, maar op dit moment lukt dat nog niet. De strijd die ik voornamelijk heb geleverd is met Volvo's en tegen mezelf. Wat mij dus bezig houdt is wat moet er gebeuren (investeren in mijn auto??) om bij mijn voorgangers aan te sluiten... behalve beter rijden dan he ;)

Ik vind de opmerking startveld omgekeerd aan de start of sommige deelnemers buiten mededingen laten meerijden (afstellers en testers) wel een overweging waard.
Meer strijd in de SI is goed, ook beter voor het publiek, maar we moeten het ook heel houden, das dan ook waar.

PS ik ben een tegenstander van bernie ecclestone praktijken, liever gezamelijk overleg dan eenzijdige beslissingen in een gezelligheidsklasse als het SI ;)

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

di jun 24, 2008 18:41

Laten we het er zondag eens over hebben Dre?

Het klinkt nu al weer heel anders :wink:

Neemt niet weg dat ik wel ga kijken toch al bij de challenge volgende week.

We zoeken elkaar zondag wel even op, of ben je er niet?
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

di jun 24, 2008 18:48

WOOW... wat een storm ;)
In een glas water ja.
Zoals wel vaker op het forum (vandaar dat ik me maar even afzijdig heb gehouden.. :wink: )

Alles sal reg kom!
Niet lullen, maar startvelden vullen!

(ben mn best aan het doen voor zondag overigens..)

Terug naar “Racen - Algemeen”