Bartman
Guru
Guru

RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 23, 2008 18:42

@ Dré:

Ik zou graag zien dat jij je constructief en opbouwend opstelt richting Squadra Italia en haar rijders.

Kun je dat niet opbrengen, dan zou het wijs zijn om niet meer aan dit topic bij te dragen.

Jouw reacties doen afbreuk aan de goede sfeer en de opwaarste koers rond Squadra Italia.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma jun 23, 2008 18:55

ik ben geen racer, en voorlopig zal het er helaas ook wel niet van komen, maar volg de race topics wel.
wil gewoon even zeggen dat Dre hier wel een punt heeft, en ik denk niet dat het zijn bedoeling is mensen uit de SI te weren.
het gaat er gewoon om dat als er meer snelle jongens komen, en deze echt voor de winst gaan rijden, het geen low budget meer is, omdat iedereen een keer wil winnen dus meer geld in zijn auto moet gaan steken om mee te kunnen met de snelle jongens en zodoende ook zijn 12 rondes mag rijden.

just my two cents :wink:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

juultje
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 19:06

@Dre, volgens mij hangt de aanschafprijs ook samen met een budget en er wordt volgens mij redelijk veel over gespeculeerd en geroepen over deze dingen binnen de diverse race topics. Wat we gelukkig binnen de SI rijders wel hebben is respect voor elkaars materiaal tijdens het rijden, ik denk dat dat ook heel belangrijk is zeker als je met je laaste geld aan het rijden bent en niet alles voor het grijpen hebt !
@Jan, winnen in de SI kun je in mijn beleving op diverse manieren doen, waarbij de 1e plaats voor mij van ondergeschikt belang is. Ik heb de laatste race een leuke strijd gehad met Walter en die ging om de laatste plaats. We hebben er beide van genoten.

Zoals BartJan zegt laten we gewoon positief praten over de SI dan kunnen we mensen die nog twijfelen om mee te doen over de streep halen het is echt heel leuk om mee te doen of je nu om de laatste plaats of de eerste plaats rijdt. Wij als team (ook Petje en de anderen) proberen zoveel mogelijk mensen over de streep te halen mee te gaan doen, een aantal van onze "vrienden en sponsors" zijn al een komen kijken en worden ook enthousiast erover, die waren normaal nooit of te nimmer naar zandvoort gegaan. Als iedereen zo zijn steentje bijstaat krijgen we steeds vollere startvelden en komt er misschien ooit een klasse indeling.

Allemaal de neuzen weer de goede kant op nog even sleutelen voor degene die dat nodig hebben, ik ga nog even mij scherm uitdeuken en allemaal weer aan de start zondag voor zover dat kan. :!: :!: :driving:

Andretti Molletti

ma jun 23, 2008 19:13

Heel goed verwoord Jan, dank je.
Ik zat net in de auto al te denken wat er toch aan de hand is dat mensen zo heftig reageren?
Je kunt in een goede relatie dingen ter sprake brengen maar ik zie dat er altijd een aantal mensen proberen alles met de grond af te fakkelen.
We zijn goed bezig met het SI, we hebben het gezellig en het gaat enorm de goede kant op!
Iedereen, maar dan ook iedereen draagt zijn steentje bij.
Vanaf de zijlijn is dat minder te zien en ik ben geneigd nu in de verdediging te gaan maar zal dat niet doen.

sommige toch wel erg kinderachtige reacties snap ik dan ook niet en wat is daar dan de reden van??
Het feit dat een aantal mensen met mij dezelfde dingen voorzien en zich afvragen zegt toch wel iets?? Of mag je geen afwijkende gedachten hebben t.o.v... ja wie eigenlijk?

@BJ, dat doet zeer wat je daar zegt, nadat ik je zo vaak geholpen heb met advies, raad, hulp op de baan, het SI zeker in den beginne belangeloos heb gesteunt en daar energie in gestoken heb om de organisatie van de grond te krijgen,... hoe vaak hebben we bij mij thuis overleg gepleegd, plannen uitgebroed en samen gedronken gelachen en gebrainstormt over de toekomst vt SI???
Maar goed, soms moet het van één kant komen...

Bartman
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 19:27

@ Dré:

Sinds jij vanochtend de knuppel in het hoenderhok hebt gesmeten is er onrust. Dus begin nu niet over 'liefde van één kant'.

Wellicht heb jij je verkeken op de impact van jouw postings. Dat zou dan betekenen dat jij Squadra Italia hetzelfde warme hart toedraagt als ik doe.

Ik hoop het van ganse harte.

Kunnen we nu dan weer MET Z"N ALLEN gaan racen?

www.squadra-italia.nl

Andretti Molletti

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 23, 2008 19:38

Dat zou dan betekenen dat jij Squadra Italia hetzelfde warme hart toedraagt als ik doe.
ABSOLUUT!

Maar ik wil er ook graag over praten :wink:

Bartman
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 19:54

Serieus: een andere klassenindeling is in de toekomst wellicht een goede verandering, maar met de huidige opkomst maakt zo'n aanpassing het voor niemand leuker. Rijders is wat we nodig hebben bij Squadra Italia. En wat dat betreft is 2008 een erg goed jaar.

www.squadra-italia.nl

LENZ
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 20:20

Als supporter is het anders wel erg leuk hoor als er van die snelle jongens bij rijden.
Is heel indrukwekkend zo'n 147 die door het hele veld blaast.
Het mooie van SI is juist dat het voor iedereen toegankelijk is voor relatief weinig geld.
Dat er dus dan ook af en toe hele snelle jongens uit de challenge meerijden is alleen maar leuk.
Het is een feit dat de rondetijden alleen maar sneller zullen worden, dat is in de challenge maar ook zeker in SI.
Vooral hier heb je auto's die aan het begin van hun ontwikkeling staan, begin je met 2.18 en rijdt je binnen een seizoen 2.05 en ondervind je te weinig competitie
dan kan je zelf besluiten om wat snellers te gaan rijden.
Maar SI moet juist een klasse blijven met een lage drempel, of je nou een oude 75 van 1000 hebt of dat je met een 20.000 euro racer komt aanzetten.
Ik vind die 20.000 trouwens wel grappig, want ik denk als je de gemaakte kosten van de zogenaamde goedkope racers gaat optellen is dat bedrag snel bereikt hoor.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 23, 2008 20:34

Ik vind die 20.000 trouwens wel grappig, want ik denk als je de gemaakte kosten van de zogenaamde goedkope racers gaat optellen is dat bedrag snel bereikt hoor.
Ondanks alle pech, zit ik dit jaar nog niet op een tiende van dat bedrag...

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 20:51

Ondanks alle pech, zit ik dit jaar nog niet op een tiende van dat bedrag..
Top Michel ondanks alle pech er steeds weer proberen te zijn dat is ook de SI spirit en het gaat dus ook totaal niet om welk budget je hebt, kunt krijgen of wat je er daadwerkelijk aan uitgeeft.
PLEZIER, een beetje lachen, mekaar een beetje stangen, mekaar helpen PLEZIER HEBBEN
kortom reclame maken voor de SI, kijk maar naar afgelopen superraceweekend !!!!!!!!!
Allle deelnemers hebben het uitstekend naar de zin gehad en ik heb onderling niks gemerkt van "wat heeft die met de duurdere auto of "rijk" team hier nu te zoeken"
Kappen nu met het gelul over budget en geld Ferrari heeft toch het meeste buget en daarna ikke en ik rij toch niet vooraan maar heb wel elke keer een geweldig gevoel als ik terug naar huis rij
kortom ik heb dan veel plezier gehad ook met een rondje minder!!!!!!

Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 20:55

Zoals ik de Si zie is deze bedoeld voor mensen die dezelfde passie delen, namelijk racen met een Alfa zonder dat geld, afkomst, kleur, man, vrouw, etc. hierbij een rol spelen, gezellig een dagje racen.
Of de één dan harder rijdt dan de ander, so what? Als je maar plezier hebt, daar gaat het toch om??
Theo Romeo
Afbeelding

Alfa Nord
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 22:26

O.k, ik begrijp nu de insteek van het SI, had me er even in vergist. Auto is weer klaar, ik kom zondag gezellig mijn rondjes rijden :lol: Tot hoe laat kun je zaterdagavond eigenlijk nog het circuit op, anders moet ik zondagochtend wel heel erg vroeg vertrekken.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 23, 2008 23:22

Voor wat het waard is als nog-niet-rijder, ik snap (denk ik )wel waar Dré heen wil. Nú gaat het nog niet op, maar bekijk dit hypothetische scenario eens:

* SI is relatief goedkope tracktime. Goedkoper vind je niet of nauwelijks
* Nu ben ik een ervaren rijder en heb ik toevallig een Italiaans kanon staan. Ik heb 'fuck you money', ik rijd in een andere klasse 'voor het echt' maar ik wil mijn nieuwe settings testen. Overigens raak ik mijn auto met geen dopsleutel aan, daar heb ik mijn mensen voor
* Hmm, even op SI inschrijven. Dan heb ik tracktime, kan ik even 11 rondjes knallen en mijn auto klaarstomen voor het echte werk
* Omdat mijn auto veel sneller is en ik veel meer ervaring heb, zet ik het veld op een rondje. Ik boor dus iedereen een raceronde door de neus
* Ik ga naar huis, mijn auto is klaar voor het echte werk en ik ben tevreden

Ondertussen is de grootste gemene deler van het veld minder blij. Want die deler heeft geen 'fuck you money' en heeft het bloed, zweet en tranen gekost om de auto weer op tijd in orde te hebben en die wil gewoon maximale tracktime voor zijn zuurverdiende centen. Dan kun je dat 'kanon' wel schieten natuurlijk. Een beetje alsof Abramovitsch met Chelsea in de Jupiler Leauge komt spelen als dat zo te pas komt.

Waar Dré (denk ik) voor wil waarschuwen is dat de SI op den duur misbruikt zou KUNNEN worden door lieden met te veel geld die verder geen binding met de SI hebben. Gevolg: de échte SI-doelgroep ziet er geen heil meer in en kapt er mee... Resultaat: einde SI.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma jun 23, 2008 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 23, 2008 23:32

Voor wat het waard is als nog-niet-rijder, ik snap (denk ik )wel waar Dré heen wil. Nú gaat het nog niet op, maar bekijk dit hypothetische scenario eens:

* SI is relatief goedkope tracktime. Goedkoper vind je niet of nauwelijks
* Nu ben ik een ervaren rijder en heb ik toevallig een Italiaans kanon staan. Ik heb 'fuck you money', ik rijd in een andere klasse 'voor het echt' maar ik wil mijn nieuwe settings testen. Overigens raak ik mijn auto met geen dopsleutel aan, daar heb ik mijn mensen voor
* Hmm, even op SI inschrijven. Dan heb ik tracktime, kan ik even 11 rondjes knallen en mijn auto klaarstomen voor het echte werk
* Omdat mijn auto veel sneller is en ik veel meer ervaring heb, zet ik het veld op een rondje. Ik boor dus iedereen een raceronde door de neus
* Ik ga naar huis, mijn auto is klaar voor het echte werk en ik ben tevreden

Ondertussen is de grootste gemene deler van het veld minder blij. Want die deler heeft geen 'fuck you money' en heeft het bloed, zweet en tranen gekost om de auto weer op tijd in orde te hebben en die wil gewoon maximale tracktime voor zijn zuurverdiende centen. Dan kun je dat 'kanon' wel schieten natuurlijk. Een beetje alsof Aberamovitsch met Chelsea in de Jupiler Leauge komt spelen als dat zo te pas komt.

Waar Dré (denk ik) voor wil waarschuwen is dat de SI op den duur misbruikt zou KUNNEN worden door lieden met te veel geld die verder geen binding met de SI hebben. Gevolg: de échte SI-doelgroep ziet er geen heil meer in en kapt er mee... Resultaat: einde SI.
Dat was nu precies mijn gedachte... Heb net de hele "discussie" doorgelezen en had Dré zijn bedoeling ook zo ingeschat, denk zeer zekers niet dat hij het slecht voor heeft met de SI in ieder geval. :?

Misschien kunnen jullie beter eens gewoon ergens afspreken en face-to-face met elkaar praten, dat is meestal een stuk duidelijker als typen. Als iemand je iets vertelt komt het toch net iets beter over als dat je iets leest wat een ander geschreven heeft. :(

Zelf zou ik graag meedoen met de SI maar helaas ontbreken mij daar de middelen en tijd voorlopig nog voor. Maar wie weet wat de toekomst nog brengt. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

75junior
Junior Member
Junior Member

ma jun 23, 2008 23:42

Als supporter is het anders wel erg leuk hoor als er van die snelle jongens bij rijden.
Deze supporter vindt het veel leuker als die HET HELE VELD MET ELKAAR ziet vechten, maakt niet uit op/voor welke plaats. Die einzelganger (kan trema niet vinden) die in z'n uppie z'n rondjes rijdt zou daar toch ook meer lol aan moeten beleven. Het is tenslotte eenzaam aan de top. Ik ben er niet van onder de indruk als de AUTO snel kan, laat zo'n 'snelle jongen' maar eens zien wat hij als COUREUR kan, zeker als ie verkeer heeft. Dáár geniet ik nou als supporter/toeschouwer van!

Dit waren mijn 2 eurocenten.
;)
Heb: 75 3.0 V6 QV, GT 1300 Junior, Giulietta 1.4Tmultiair
Had: 75 1.8, 75 3.0 V6 America, 75 3.0 V6 QV, 146 1.6 16v, 75 2.0 TS (zie avatar), GT 2000 Junior, 146 2.0 ti.

Terug naar “Racen - Algemeen”