Na een hoop informatie ingewonnen te hebben, van o.a. dit geweldige! forum, kwam ik in contact met Roy Hartgerink.
Ik kende Roy een beetje van gezicht (na interclassics Maastricht) en ik wist al dat hij een race 75 turbo bezit.
Na een zeer korte tijd hadden we afgesproken dat ik z’n auto eens zou komen bekijken, om wat ideeën op te doen en alle aanpassingen eens in de praktijk te zien.
Het kwam echter zo uit dat Roy de 11e op Zolder zou zijn, dit was helemaal geweldig nu zou ik zijn auto eens onder circuitomstandigheden zien presteren.
Dus vlug na school (oke oke een uurtje gespijbeld, maar voor een goed doel….) richting Zolder.

Daar aangekomen ging het ongeveer zo: Hoi,Hoi,bandje,helm,gordel….vasthouden!
Gelijk de baan op! In een turbo nog wel! Dat is wel even wat anders als passagier zijn en in een ’73 GTV een paar rondjes tuffen op Zandvoort!
Het eerste wat me opviel is dat immense koppel van zo’n auto

Het is echt alles wat ik er van verwachtte, grip, remmen, acceleratie en dat voor een auto met APK!
Ik heb nu gezien hoe het kan en ik wil dit ook! Gelukkig heb ik alle tijd en redelijk wat ruimte ervoor, dus nu kan ik heel langzaamaan eens gaan bepalen wat ik wil aanpassen en dat daadwerkelijk ook gaan doen.
Nu rest mij nog een ding: en dat is dat ik (en Twan), Roy heeeeel hartelijk wil bedanken voor deze middag! Een jongensdroom is uitgekomen, en die droom die blijft moet verwezenlijkt worden!

Roy Bedankt!!!