pb2k
Advanced Member
Advanced Member

RE: gepakt door politie...2de hypotheek?

zo jun 15, 2008 16:55

ik moet ook even naar de garage (zonder APK met een geschorste auto, nog wel verzekerd) over een afstand van 50 meter, voor voorkeuring APK. Nu zegt de garage dat ik daarvoor een groen kenteken van hem kan lenen.
Was da nou? Ik zag het hier nog niet genoemd worden.

Ik heb het trouwens wel eens gehad dat ik iemand achterop tikte (15km/u), bleek een auto vol schoonmaaksters te zijn naar hun werk. Die belden gelijk hun vriendjes en stonden na dat telefoongesprek allemaal in hun nek te voelen "oh ik heb ineens zo'n pijn in mijn nek, wat kan dat zou zijn.." :shock: zo dan ben je dus echt zuur als je dan je papieren niet in orde hebt
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 15, 2008 17:15

Ben je serieus om de Alfetta daarom weg te gaan doen Rob?????
Dit kun je niet menen.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 15, 2008 18:33

nee ben de schrik teboven de alfetta blijft!! ...

mischien krijg ik wel niks te horen anders laat ik het voorkomen met de vraag als het vergrijp zo erg was waarom mocht ik dan nog wel terug naar huis rijden en hebben ze me niet eens gevolgd...tevens heb ik me niet kunnen legitimeren had nl geen papieren dus was ik het wel die men staande hield en geen joyrider 8)

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 15, 2008 18:53

Kijk zo mag ik het graag horen.Groet Jeroen.

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: gepakt door politie...2de hypotheek?

zo jun 15, 2008 19:27

Ergens wist ik wel, dat het goed zou komen. :D :D :D
Misschien een idee om je projectentopic te updaten met mooie(re) foto's? :wink:

p.s.
Deze prijslijst kreeg ik deze week via de mail van mn werk.....

9.
over de vluchtstrook rijden
ˆ 200
240 euro ;) :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 15, 2008 19:40

Goed idee Alessandro.Foto's foto's

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 15, 2008 21:51

ik moet ook even naar de garage (zonder APK met een geschorste auto, nog wel verzekerd) over een afstand van 50 meter, voor voorkeuring APK. Nu zegt de garage dat ik daarvoor een groen kenteken van hem kan lenen.
Te lui om te tikken

Om gebruik te maken van de zogenaamde groene platen is het niet nodig dat de auto reeds beschikt over een Nederlands kenteken. Wel moet voldaan zijn aan de volgende eisen voor het gebruik van een handelaarskenteken: * het handelaarskenteken mag alleen door de houder of door een door hem of haar aangewezen persoon worden gebruikt; * van het bij het handelaarskentekenbewijs behorende kenteken mag het bedrijf over vijf handelaarskentekenplaten beschikken (twee normale groene platen, 2 platen model 18.2 en een plaat bestemd voor een motorfiets); * het gebruik van de groene platen is beperkt tot de voertuigen die tot de bedrijfsvoorraad behoren, voor voertuigen die voor reparatie of bewerking zijn gebracht of voor voertuigen waarvoor nog geen kenteken is afgegeven (en dus fysiek tot de bedrijfsvoorraad behoren); * het gebruik van het handelskenteken moet direct verband houden met de bedrijfsactiviteiten. Dat houdt in dat het kenteken bijvoorbeeld niet mag worden gebruikt voor uitleendoeleinden en * als met de groene platen wordt gereden, moet de bestuurder altijd het originele handelaarskentekenbewijs bij zich hebben. Kopieën mogen niet. Ook moeten de platen op de daarvoor bestemde plaats zijn bevestigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 10:48

bedankt :) lijkt me geen overbodige luxe
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 16, 2008 14:42

Te lui om te tikken

Om gebruik te maken van de zogenaamde groene platen is het niet nodig dat de auto reeds beschikt over een Nederlands kenteken. Wel moet voldaan zijn aan de volgende eisen voor het gebruik van een handelaarskenteken: * het handelaarskenteken mag alleen door de houder of door een door hem of haar aangewezen persoon worden gebruikt; * van het bij het handelaarskentekenbewijs behorende kenteken mag het bedrijf over vijf handelaarskentekenplaten beschikken (twee normale groene platen, 2 platen model 18.2 en een plaat bestemd voor een motorfiets); * het gebruik van de groene platen is beperkt tot de voertuigen die tot de bedrijfsvoorraad behoren, voor voertuigen die voor reparatie of bewerking zijn gebracht of voor voertuigen waarvoor nog geen kenteken is afgegeven (en dus fysiek tot de bedrijfsvoorraad behoren); * het gebruik van het handelskenteken moet direct verband houden met de bedrijfsactiviteiten. Dat houdt in dat het kenteken bijvoorbeeld niet mag worden gebruikt voor uitleendoeleinden en * als met de groene platen wordt gereden, moet de bestuurder altijd het originele handelaarskentekenbewijs bij zich hebben. Kopieën mogen niet. Ook moeten de platen op de daarvoor bestemde plaats zijn bevestigd.
dit mag ook bijvoorbeeld een klant zijn welke zijn auto wil laten nakijken voor een rdw/apk keuring
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

Re: gepakt door politie...2de hypotheek?

vr jun 20, 2008 21:31

met een geschorste alfetta,zonder apk...echter wel verzekerd...ligt nu bij officier van justitie...zucht...wat zal het worden?2de hypotheek??
ligt eraan hoe lang je hem op je naam hebt staan , en hoe lang je hem al geschorst had ,hopelijk niet te lang , ze gaan er dan vanuit dat je hem gewoon hebt gebruikt terwijl jij er misschien maar 1 of 2 keer in gereden hebt, hoe langer geschorst en op naam hoe duurder de boete .

in ieder geval sterkte ermee .

gr Hans

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

wo jul 09, 2008 11:09

Jullie maken er een "kip en ei" verhaal van, want wat moet je als de auto wordt afgekeurd terwijl je hem weer hebt aangemeld?
Daarom hier even de juiste methode (heb ik zelf ook niet gehanteerd :oops: )
Schorsen en APK
U kunt als kentekenhouder de geldigheid van een voertuig laten schorsen. Tijdens de schorsing heeft u een vrijstelling van de voertuiggebonden verplichtingen. Eén daarvan is de APK-keuringsplicht.

Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.

Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van één dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.
Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag verzekerd is.
Vrijstelling voor 1 dag aanvragen dus

voor overige vragen: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen
Grappig allemaal, er word dus wel van je verlangt dat je auto verzekerd is, maar de auto is niet geldig te verzekeren, omdat de auto niet APK gekeurd is.

Dus ben bang dat het aanvragen van een vrijstelling geen nut heeft. Je bent gewoon genoodzaakt de auto op een trailer naar het APK keuringstation te rijden. Alleen het stukje erop en eraf van die trailer is dan nog met risico.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 09, 2008 12:30

Grappig allemaal, er word dus wel van je verlangt dat je auto verzekerd is, maar de auto is niet geldig te verzekeren, omdat de auto niet APK gekeurd is.

Dus ben bang dat het aanvragen van een vrijstelling geen nut heeft. Je bent gewoon genoodzaakt de auto op een trailer naar het APK keuringstation te rijden. Alleen het stukje erop en eraf van die trailer is dan nog met risico.
Je sluit een verzekering af, deze is geldig, mits de auto een geldige APK heeft *of daarvan is vrijgesteld*. Door de vrijstelling aan te vragen (en uiteraard toegekend te krijgen) is je auto op dat moment dus wel degelijk gewoon verzekerd.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

wo jul 09, 2008 15:03

Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u een vrijstellling voor de motorrijtuigenbelasting van één dag aanvragen om de APK te laten uitvoeren. U mag dan met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan. U moet deze vrijstelling schriftelijk aanvragen bij de Belastingdienst, Centrale Administratie, Autoheffingen.
Zorg er wel voor dat u de vrijstelling tijdig aanvraagt en dat het voertuig op de bewuste dag verzekerd is.
Als de auto al verzekerd is, is ie tijdens de rit naar de APK keuring ook verzekerd maar voor de zekerheid contact opnemen met de maatschappij en laten bevestigen voor de datum van keuring.

Bij het voor komen bij de rechter, zo menselijk mogelijk zijn...

Moest het een tijdje geleden omdat de berlina op straat stond en ik in de heilige overtuiging was dat ie verzekerd was... was ie dus niet... (had wat lopen schuiven met de verzekering van de dagelijkse auto en de klassiekers en zo eindigde de Berlina dus onverzekerd...).

Had blijkbaar ook al een brief daar over gekregen... maar die heb ik nooit gezien...

Moest uiteindelijk dus voor komen en was als laatste aan de beurt... mocht dus alle "draaiers" voor mij aanschouwen en je ziet gewoon aan de officier en de rechter dat ze daar al tabak van hebben voor iemand begint met het verhaal...

Ik heb geen enkele vrijpraak mogen aanschouwen die middag...

Als laatste was ik dus aan de beurt... heb het heel menselijk gehouden... verteld van het schuiven met de verzekeringen... de puinhoop die mijn leven toen was met een boedelscheiding, een verhuizing... onvindbare documenten daar door en dat ik er vast van overtuigd was dat ie WEL verzekerd was... maar dat uiteindelijk dus bleek dat ie dat niet was... APK formulieren meegenomen van een aantal jaren daarvoor, foto geschoten van de huidige KM stand om daar mee te laten zien hoe weinig er mee gereden was... een foto van de auto in al haar glorie en vertellen hoe gek ik ermee was... en dat ik die NOOIT bewust onverzekerd zou laten, zeker niet gezien de matige kosten van een oldtimer verzekering van rond de 50 Euro...

Domweg een MENSELIJK verhaal...

Kwam niet onder de boete uit want het stond gewoon vast dat ie niet verzekerd was maar ontliep door het "verhaal" wel de verhoging van 80 euro omdat zowel de officier als de rechter vonden dat er niet echt opzet in het spel was of er uit "zuinigheid" niet verzekerd was + het matige aantal KM's dat er mee gereden was... ik was die middag de enige die aan die verhoging ontkam en dat was zelfs op initiatief van de officier...

Het zijn ook maar mensen... die best menselijke dingen begrijpen mits ze binnen de wet vallen...

P.S. De boete voor een voertuig onverzekerd laten zonder schorsing is Euro 320.00. MOet je voor komen en krijg je de verhoging, is het dus Euro 400.00.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 09, 2008 15:58

Ik heb er eentje meegemaakt van een oud baasje die z'n motor gestald had en uit de verzekering gehaald omdat de tussenpersoon had gezegd dat dat kon. Motor later verkocht omdat ie wegens gezondheidsredenen nooit meer kon rijden, maar wel boete gehad. Bleek dus dat ie em niet geschorst had en de tussenpersoon dat niet goed had begrepen of zo, dus was ook niet opzettelijk en ook niet mee gereden. Vonnis was 160 euro ipv 320 omdat het feit wel bewezen werd geacht, maar er verzachtende omstandigheden waren.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”