psillen
Guru
Guru

RE: Raken jullie nou nooit wat op de weg?

wo mei 11, 2005 21:28

Conclusie: in veel gevallen is het dus een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van derden.
En helaas lijkt dat wel een trend te zijn.

Een paar maanden geleden ook iets onder de auto gekregen. Ik dacht dat er een tak o.i.d. op de weg was gevallen. Kon niet uitwijken, want naast me zat een andere auto.

Toen ik op het werk was gekeken en doen bleek groene geplastificeerde draad onderin
de grille te hangen (dat deel bij de mistlampen bij de 156).
Toch maar naar de garage geweest om de onderkant te laten inspecteren. Was gelukkig
niets aan de hand, afgezien lakbeschadiging op bumper.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Floor
Guru
Guru

wo mei 11, 2005 23:01

1 setje tuinstoelen op de A15 bij de Ridderster :cry: (wel ingeklapt)
1 duif met 150 km/h op de voorruit
genoeg stenen voor een fragmentatiebom op de rest van de auto

Valt best mee dus?
Oo==v==oO

Doix

wo mei 11, 2005 23:18

Tuinstoelen? :shock:

Ben het 100% met Psillen eens dat er veel voorkomen kan worden als mensen wat meer verantwoordelijkheid namen of de regels in acht nemen.

Grtz,

Aad

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 11, 2005 23:18

Ik heb toevallig net vandaag netjes een melding van de gemeente gekregen dat ik volgende week mijn huis een dagje moet verlaten en mijn auto moet meenemen ivm rondvliegende bomscherven (eventueel). Ze gaan vliegtuigbommen onschadelijk maken . (toch netjes dat ze het melden:) De vorige keer hebben ze het niet gemeld en was er na de plof een raam van mijn huis kapot...

Maarja, we hadden het over de Nederlandse wegen..... Ik heb 1,5 maand geleden een velg stukgereden in een gat..... valt dat ook onder dit onderwerp?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo mei 11, 2005 23:33

Kan iemand mij uitleggen waarom er zo vaak schoenen langs de weg liggen? Werkelijk te gek om los te lopen...

Mijn pa knalde een keer over een complete matras heen, niet gezien omdat de auto voor 'm op het allerlaatste moment uitweek. Even verder liep de stommeling die 'm verloren was over de vluchtstrook net weer terug. Om een zwaar gehavende matras aan te treffen, want thuisgekomen bleek een enorme reep van het tijk aan het carter van mijn pa's Lancia te hangen.

Zelf een keer een zeer laag overvliegende reiger tegen de poten geraakt, deuk boven de voorruit. Beest vloog 'gewoon' door, geen idee of die poten het overleefd hebben :?

Op IJsland vogel onder de auto, gebroken vleugel :( En dan een nek die te lang is om om te draaien, da's lastig...

Steenslag, yep, hele diepe putten in de Spider-neus :cry:

Doix

wo mei 11, 2005 23:34

Gaten in wegdek? Die vallen er voor mij ook onder, ook die negatieve gaten die in grote getallen opduiken in Nederland, ook wel verkeersdremp genaamd.... :wink:

Ken hier in de regio bijna alle gaten zodat ik ze mis kan houden, veelal kan men er weinig aan doen maar een hoog aantal gaten zijn ook het gevolg van achterstallige wegonderhoud en dat is wel jammer want ook hier had het voorkomen kunnen worden als die tonnen geld die wij als automobilisten afdragen ook daadwerkelijk in de infrastructuur gestopt zouden worden.....
In Rotterdam heb je zo een ranzig stuk wegdek parallel aan de A-20 waar ongeveer alles eromheen al vernieuwd is maar die hobbels in het wegdek nog niet. Volgens de gemeente is dat wel zo veilig, zo'n natuurlijk drempel, remt lekker af, maar ja, als je daar woont, moet je ieder half jaar je onderstel opnieuw uitlijnen en uiteraard kan je dat niet declareren......

Grtz,

Aad

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mei 11, 2005 23:46

Negatieve gaten, jaja...
Ik zou weleens objectief cijfermateriaal willen zien over hoe al die !"£$% drempels zich vertalen in omzetcijfers voor de firma's Koni, Monroe e.d.
Als ik een drempel nader die ik niet "ken" ga ik over in "wandeltempo" en dan nog hoor ik iets té vaak "schraaaaaaap"... Dat geluid komt van de plastic plaat die onder het blok zit, maar betekent ook dat de voorwielen maximaal ingeveerd zijn. Voor de goede orde: mijn auto is niet extra verlaagd oid :evil: :roll:
It's not easy, being green (kermit)

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

do mei 12, 2005 09:10

Vanmorgen nog een vogeltje in een wolk veren veranderd. En tien minuten daarna een harde tik op de voorruit (bij 160 km/u ongeveer :roll: ). Gelukkig geen schade.

Dus wij raken ook wel eens iets.

Drempels zijn gewoon ondingen. Hier gaan ze nu ook alle 80 km wegen voorzien van 60 km drempels :evil:. Ellende en je kunt er niks tegen beginnen.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

kroehlur

do mei 12, 2005 09:16

In Zweden een herten dood gereden met een bus.

Een stinkdier in New York (wil ik liever niet nog een keer doen - die krengen hebben hun naam verdiend).

Een duiv die plots besloot om tegen de bovenkant van de voorruit van onze Mercury Grand Marquis te vliegen ergens in Louisiana. Ik vol in de ankers door de schok, maar dat was net voor een hubbel in de weg waardoor de hele auto werd gelanceerd vanwege de inveering. Zachte veeren, jawel.

In Indie net een traktor ontweken die gewoon voor ons neus in tween brak (en daar zie je pas schoenen, maar die hangen altijd onder de auto's als afweer tegen bose geesten en vallen soms gewoon af).

In Frankrijk in de jaren 70 of vakantie in de gezins Toyota Crown (ik was 3 jaar oud), die toen bijna onbekend was. Er vloog een steen van een vrachtwagen door de voorruit ergens in het zuiden. Ze hadden in Parijs wel een nieuwe ruit liggen en hebben aangeboden die op te sturen maar dan kan je verwachten dat ie in ongeveer 200000 stukken aankomt en er was in heel Frankrijk geen tweede ruit, dus mijn pa heeft een tijdelijke ruit gemaakt van een stuk plasticfolie en wat stangetjes van een tent. Die heeft het volgehouden naar Parijs door regenbuien en alles.

Later heeft een reiger de grille van die auto vernield en een nieuwe was gewoon van unobtainium gemaakt.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

do mei 12, 2005 11:25

GTA Wildvanger :shock:

Afbeelding

Was ik gelukkig zelf niet, is behoorlijke schade!
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 12, 2005 11:28

Ik heb idd alleen in de VS echt vreemde dingen op de weg gezien.

1 keer een bobtail (soort grote woestijnkat) bijna voor z'n sodeflikker gereden, het stomme beest bleef midden op de weg staan.

En op hetzelfde ritje een vrachtwagenband midden op de weg. Een amerikaans geveerde Focus reageert echt heel slecht op zo'n uitwijk manoevre, bleef maar slingeren.

Uit wraak de remmen van die Focus in de bergen eens even goed in de fik gezet ("wat is toch die stank ?")

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do mei 12, 2005 11:43

Een Smart !

Adios, JR

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Raken jullie nou nooit wat op de weg?

do mei 12, 2005 11:44

Drempels zijn gewoon ondingen. Hier gaan ze nu ook alle 80 km wegen voorzien van 60 km drempels :evil:. Ellende en je kunt er niks tegen beginnen.
Klopt. Volgende week worden de draagarmen van m'n 156 vervangen (gelukkig onder garantie)
Ok, die deugen sowieso niet bij een 156, maar volgens de garage zijn de drempels de grootste oorzaak dat ze nog sneller stuk gaan ! :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

do mei 12, 2005 11:58

Steenslag...vaak...gisteravond nog, waardeloos...

...en nee, dat heeft niet met afstand houden te maken...

mijn ervaring is dat als ik op de juiste afstand rijdt, die afstand ook precies goed is om die steen perfect op mijn ruit te krijgen...als ik er dichter op gezeten had was ie eroverheen gegaan of tegen mijn grill te komen...

Maar goed...that's life...

Enne...EUR 70 ex BTW bij autotaalglas is een bak geld...
Alfa romeo: The art of the machine!

Doix

do mei 12, 2005 12:14

Mensen, als ik de reacties zo lees, valt het gelukkig / ongelukkig bij mij nog mee, maar man oh man, wat komen we allemaal wel niet tegen op de weg??? :shock:

Grtz,

Aad

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”