di mei 10, 2005 11:31
Ik vind het geen verkeerd plan. Ooit tijdens mijn studie heb ik een onderzoekje in deze richting gedaan en daaruit kon je enigszins opmaken dat die strategie moet werken.
Je ziet het eigenlijk in de praktijk ook al met de doseringslichten bij opritten, het verkeer op de snelweg blijft daardoor beter doorstromen. Sowieso ben ik een voorstander van minder op- en afritten, vertragingen treden altijd daar, en bij knopppunten, op.
Klaverbladen (vooral die van de SCARB;)) zijn erg leuk maar halen ook de snelheid er uit als je geen Alfa of sportwagen hebt, mooie fly-overs zijn beter (maar duurder).
Snelwegen blijven de slagaders van ons wegennet, die moeeten blijven doorstromen om een hartstilstand te voorkomen. We kunnen wat dat betreft nog veel van de natuur leren...
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa