Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Dit zijn pas projecten!

di mar 22, 2005 17:16

....misschien ook niet. Medisch onverstandig, dat motorrijden.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 23, 2005 00:54

Renault is ook bezig met elektromagnetische klepbediening voor zover ik weet, het zou serierijp moeten zijn in 2008 geloof ik. Echter, eenieder die wel eens een Mégane II of een Laguna II heeft gehad kan beamen dat Renault onder serierijp iets geheel anders verstaat dan de consument... of de concurrentie :roll:

Alleen waren er bij Renault nog 2 mogelijkheden open: min of meer traditionele kleppen en als alternatief een soort schuiven. Het is al wel eentijdje stil rond die ontwikkeling, misschien krijgen ze het niet voor elkaar?

Weet iemand hier meer van? :?:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mar 23, 2005 08:59

Haha, mijn vader heeft het laatste model megane. Met zo'n vouwdak. Hij heeft hem al bijna een jaar en is ook bijna klaar voor productie. Wat een ellende...
Dirk - Giulia2000TS

Emilio
Guru
Guru

wo mar 23, 2005 19:55

Ik hoor meer van dat soort berichten oven renault...

Over de kleppen. Zijn er nog meer leuke alternatieven voor de standaard klepbediening?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Andretti Molletti

wo mar 23, 2005 21:33

Roterende assen met een soort gaten die op het juiste moment de cilinder vullen...
Perslucht?? stikstofgevulde klep"veren"bestaan in de F1

Dat van Renault is wel een goede... elektrische kleppen ...Kijk als je raam een keertje blijft openstaan oke... maar je klep? :shock: :shock:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Dit zijn pas projecten!

di mar 29, 2005 21:26

Roterende assen met een soort gaten die op het juiste moment de cilinder vullen...
Perslucht?? stikstofgevulde klep"veren"bestaan in de F1

Dat van Renault is wel een goede... elektrische kleppen ...Kijk als je raam een keertje blijft openstaan oke... maar je klep? :shock: :shock:
jouw klep staat anders vaak genoeg open, ondanks je net aangeschafte adsl :wink: :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 29, 2005 21:48

Ja, Renault heeft zo zijn eigen, eh, charme... Maar ik toch, een Renault is altijd 1000x beter dan een Hyundai, kia of een ander magnetronmerk. Een Renault dan (tegenwoordig) bezeken rijden, meestal is het wel een gewaagd designstatment, en liever dat dan anonieme Euroboxen!

P.S.: Renault: ga weer een iets leuks doen, alpine A310-stijl, dan zeg ik niks meer over de Megane... (Wie kent trouwens de exacte achtergrond van de verhalen rond de Scénic II, die af en toe om een of andere vage reden zelf op snelwegtempo gingen remmen...? :!: :whistle: )

jan bert

vr apr 01, 2005 09:50

rampenbakken die nieuwe renaults. me broer heeft er ook een (lease-megane). hele mooie auto, maar hij heeft al een jaar gekloot met de achterwielophanging. 5 setjes 17" michelins er doorheen gedraaid. hij was helemaal in de 7e hemel toen hij een skoda MOCHT!!?!?!?! gaan rijden.
da's dan ook weer een beetje raar natuurlijk, maar ik heb geen grijntje vertrouwen in de kwaliteit van renault.
OK... de 3.5 komt 'gewoon' in mijn America... de TS was minder goed dan ik dacht!
mooi onderschrift yuri! maareeehhh heb je je mede forummers al deelgenoot gemaakt van wat je gaat doen met die TS? of ben je bang dat je dan levenslang geband wordt van dit forum? :whistle:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 01, 2005 14:08

Tja, eerst moeten we nog even kijken of we dat blok in de 75 gelepeld kunnen krijgen, zonder al te fors met de reciprozaag aan de gang te moeten....

@Iedereen: mijn TS is op, heeft het gehad, enzovoort. Nu wil het toeval dat we nog een Rover V8 uit een SD1 hebben liggen, en die willen we dan in het karkas van de TS lepelen. We gaan hierbij niet voor de schoonheidsprijs, het wordt je reinste scrap heap challenge. En omdat we toch waarschijnlijk moeten gaan slijpen en zagen, wilden we er maar meteen een pick-up van maken... (ik weet het, dit plan kan eigenlijk niet door de beugel, maar goed, het is nog lang niet zo ver...).

Mea Culpa!

Yuri

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr apr 01, 2005 14:10

Haha, hier hetzelfde. Mijn vader is al aan zijn 4e spontane klapband in 1 jaar!!! Waarvan ik er 1 mocht genieten bij 150 op de linkerbaan naast een rijvrachtwagens die niet echt mee wilde werken... Het bandenspanningssysteem werkt wel....... :? Heel snel achter elkaar "spanning laag" "band lek" "STOP" !!!!!!!! Aaaaaaaaaaaah.........

Gelukkig wel 2 van die spuitbussen in de kofferbak........... :evil: :evil: :evil:
Dirk - Giulia2000TS

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 01, 2005 16:39

@yuri75;

Kan je dan niet meteen proberen die V8 voor de achteras te leggen ?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 01, 2005 17:53

@ Maarten: Dat was onze originele insteek ook, leuke gewichtsverdeling en geen gedoe met cardanassen en zo, maar zo op het oog is het blok wat te lang om dat voor elkaar te boksen, en je zit vooral met de bediening van je versnellingsbak dan (ook de Rover was handgeschakeld).

Maar goed, we moeten nog beginnen, ik wil eerst de 3.5 V6 reviseren en in mijn America knopen 8) , en dan komt het grote V8 project pas.

Saluti,

Yuri

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mei 09, 2005 11:20

Yuri,

Dat moet gaan lukken met die v8. Vind het wel grappig dat je juist voor dit blok kiest. :) In mijn Giulietta heeft namelijk ook zo'n blok gelegen voor ik hem kocht. De vorige eigenar was blijkbaar een handig persoon, niet alleen de carrosserie helemaal uitbouwen maar ook nog eens een motorwissel! Dit alles was wel ongeveer in 1986 gedaan toen er nog geen 3.0V6 was, vandaar misschien de rover v8. Het zou dus moeten kunnen!

Veel succes met de 3.5 V6, en de v8 ook natuurlijk! :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

di mei 10, 2005 01:45

Renault: Createur de Problematique
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 10, 2005 13:39

@Yuri

Als je nog wat inspiratie nodig hebt. http://www.rpiv8.com/

Terug naar “Het Forum Café”