BENNA RUGGINE!
Ze was al gespot op Marktplaats maar had weinig bewonderaars...
Uiteindelijk is ze voor een knuistje vol Euro's van eigenaar gewisseld en is nu van mij, mij, MIJ!

Misschien dat de foto's die de vorige eigenaar op MP plaatste enigszins debet zijn aan het gebrek aan interesse...

Benna heeft een nogal zwaar leven achter de rug en heeft de laatste 5 jaar in een garage box in Zandvoort door gebracht... Als het goed is, is ze op 30 Juni 1975 geboren en is in 1990 naar Nederland geemigreerd.
Ook heeft Benna een beetje een identiteitscrisis en weet niet helemaal wat ze nu is... Volgens het kenteken is ze een Super 1.3 Lusso, het bouwjaar zegt dus een Nuova... maar met een oud front met Nuova motorkap en oude kofferbak... waar dan weer op staat dat ze een 1600 Super is... de vorige eigenaar zei dat ze een 1300 is met een 1600 kop... maar het blok is GEEN 1300... In den beginne droeg ze in Olanda het kenteken YV-29-RK maar dat is in 2001 verruild voor een klassiek vervangingskenteken dat ze nu nog draagt... 13-YA-02... ze staat als groen op het kenteken maar ze lijkt me toch redelijk Blu Ollandese... Kortom... Tijd om eens serieus in het DNA van Benna te duiken.... Centro Storico, here I come!
Het eerste plan was om Benna heel netjes te maken en gewoon een goed rijdende auto te maken... echter... dat plan ligt al in het jiskefet.... ze is er toch te slecht voor...
Benna gaat een Progetto worden... Zal tzt in Projecten wel een topic openen over Progetto Benna Ruggine (ook om mezelf te dwingen er regelmatig mee aan de slag te gaan...).
Er is al geopperd er een "leuk motortje in te takelen" dus ook in "Gezocht" zullen wel een paar topics komen...
Ondanks de lange standtijd start Benna eigenlijk onmiddellijk en ach... klevende remmetjes? Gewoon anticiperend rijden en er zit toch niet voor niets een "emergency brake" op? De tocht van Zandvoort naar de thuishaven verliep (op het gebrek aan remmen na... gewoon niet gebruiken en ze liepen niet meer aan...) uiterst succesvol en Benna toverde grote grijnzen op mijn anders zo sjaggo smoeltje...
Het motortje zingt er over, bak schakelt als boter (op de synch van de 2e na...

Ze staat nu met het neusje bijna aan de grond en het kontje reeds parmantig in de lucht gestoken klaar om haar remmingen te laten wegnemen en grondig te laten reviseren. Wat een vrouw is die Benna!

Het plan is er eerst maar eens APK op te krijgen en daar moeten wel wat dingetjes voor gedaan worden (remmen dus, knipperlichtjes, de km teller werkend maken, een buitenspiegel monteren, de rest van de boel nalopen). Daarna gaan we ons eens serieus gedachten maken over modificaties...
Ter vergelijking met de toch enigszins niet-zo-verantwoorde-foto's van de verkoper, en ter compensatie een aantal foto's zoals ze er nu daadwerkelijk hier ter plekke bij staat:

Zaagmans himself relaxed achter het stuur van Benna ondanks het gebrek aan remmen en APK... (de auto was speciaal verzekerd voor deze rit ondanks het gebrek aan APK):

Wij houden U op de hoogte!
U moet de groeten van Benna & Zaagmans hebben.