leomengalfa

Catalogus Romeo bus uit 1955.

di apr 29, 2008 18:43

Dag Alfisti

Tussen mijn verzameling catalogi zit deze curiosa

:shock: :shock: :shock:

Groeten Leo

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Catalogus Romeo bus uit 1955.

di apr 29, 2008 18:45

erg leuk! mooi zo'n oude nog helemaal getekende folder 8) ware kunst

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di apr 29, 2008 18:56

Schitterend bezit! De stijl doet een beetje denken aan die van Charles Burki, die erg veel voor DAF tekende.

Sommige van deze tekenaars deden bijna alleen maar reclame, op het grensvlak van kunst en commercie. In Italië heette zo iemand een cartellonista.

Ik heb zelf op eBay nog wel eens meegeboden op zo'n brochure, maar de prijzen vlogen dermate omhoog dat ik ben afgehaakt.

Op het eerste plaatje zie je alleen 'Romeo' op de neus staan. We noemen het ding hier vaak Romeo Due, maar dat betreft dan de tweede generatie, die niet eens zo heel veel verschilt van de eerste. Dan staat er een 2'tje met een o'tje achter 'Romeo', eigenlijk dus Romeo Secondo.

leomengalfa

Re: RE: Catalogus Romeo bus uit 1955.

di apr 29, 2008 19:11

Schitterend bezit! De stijl doet een beetje denken aan die van Charles Burki, die erg veel voor DAF tekende.

Sommige van deze tekenaars deden bijna alleen maar reclame, op het grensvlak van kunst en commercie. In Italië heette zo iemand een cartellonista.

Ik heb zelf op eBay nog wel eens meegeboden op zo'n brochure, maar de prijzen vlogen dermate omhoog dat ik ben afgehaakt.

Op het eerste plaatje zie je alleen 'Romeo' op de neus staan. We noemen het ding hier vaak Romeo Due, maar dat betreft dan de tweede generatie, die niet eens zo heel veel verschilt van de eerste. Dan staat er een 2'tje met een o'tje achter 'Romeo', eigenlijk dus Romeo Secondo.
Dag Dink
Een drietal jaar geleden vond een kennis van mij die catalogus bij een zolderopruiming.Hij was meer geïnteresseerd in de Englebert tjdschriften en VW-catalogi,die er ook tussen zaten.''Kan je daar iets mee doen?'' vroeg hij....Het is nu mijn meest begeerde exremplaar.
't Schijnt dat ook de VW bus T1 zo getekend werd voorgesteld.

Groeten Leo M

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di apr 29, 2008 19:33

Super mooi !! Eéntje om te koesteren ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”