alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Een nieuw forum voor het zuiden van Nederland en Bel

di apr 01, 2008 19:33

ga me nu van deze club lid maken :D ..
=D> =D> =D> =D>
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

di apr 01, 2008 19:40

ga me nu van deze club lid maken :D ..
=D> =D> =D> =D>
:lol: :banana:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Een nieuw forum voor het zuiden van Nederland en België

di apr 01, 2008 22:37

Heb me ook aangemeld daar, maar ik blijf SCARB-lid hoor :mrgreen:
Ik kijk niet op een forumpje meer of minder :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Rudolph
Guru
Guru

Re: Een nieuw forum voor het zuiden van Nederland en België

di apr 01, 2008 23:29

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op zo jun 21, 2009 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

alfa155-v6
Member
Member

zo apr 06, 2008 21:58

Denk dat je beter bent met een forum enkel voor België. Want dat ontbreekt hier bij ons, of tenzij ik mij vergis...
Maar allez, dan ken jij HET forum van de Club Quadrifoglio niet :twisted:

Minimaal 2 berichten per maand ;-)
Er is er nog een..
En opnieuw, als elke Belg naar de scarb gaat om te posten, dan is het makkelijk om achteraf te klagen dat er op de Belgische fora niets beweest..
Een beetje een misplaatste reactie lijkt me zo..
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011
Alfa Romeo Giulia Ti Verdi Visconti - 2021

Bezoek: www.cosa-nostra.be

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma apr 07, 2008 10:19

Denk dat je beter bent met een forum enkel voor België. Want dat ontbreekt hier bij ons, of tenzij ik mij vergis...

Minimaal 2 berichten per maand ;-)
Er is er nog een..
En opnieuw, als elke Belg naar de scarb gaat om te posten, dan is het makkelijk om achteraf te klagen dat er op de Belgische fora niets beweest..
Een beetje een misplaatste reactie lijkt me zo..
Daar gaan we weer :?

Ik ken je site/forum, ben er ook ingeschreven geweest, en behalve het feit dat je er nogal wat voor moet doen om vlot op je forum te geraken, was er ook niet echt heel veel te beleven.
Wat is er mis met de SCARB (behalve het feit dat het Nederlanders zijn ;-) ) En waarom wil je persé het warm water terug uitvinden. Hier zitten een pak mensen met een GIGANTISCHE hoeveelheid aan kennis en ervaring. Ik hou meer van één groot goed werkend geheel, dan van een versnippering over verschillende fora.

Dinky Boy
Miniaturista

ma apr 07, 2008 10:39

Vooropgesteld: ik gun iedereen succes met zijn of haar forum.

In dit geval wel een paar bedenkingen. Eén van de verdiensten van internet is dat het grenzen en afstanden wegneemt. Om dan een forum op te starten met een regionale beperking vind ik nogal krom. En wat de openingspost betreft, om je op een drukbezocht forum (om het even of dat nou het SCARB forum of welk ander goedlopend forum dan ook is) aan te melden uitsluitend om mee te delen dat het op je eigen koud opgestarte forum 'net even wat leuker' is, is op zijn zachts gezegd onsympathiek.

Eigenlijk zou ik juist geen succes moeten wensen zodat het geen 'groot en onbereikbaar geheel' wordt en het enge ons-kent-ons sfeertje in stand kan worden gehouden.

alfa155-v6
Member
Member

ma apr 07, 2008 23:29

Daar gaan we weer :?
Ik ken je site/forum, ben er ook ingeschreven geweest, en behalve het feit dat je er nogal wat voor moet doen om vlot op je forum te geraken, was er ook niet echt heel veel te beleven.
Wat is er mis met de SCARB (behalve het feit dat het Nederlanders zijn ;-) ) En waarom wil je persé het warm water terug uitvinden. Hier zitten een pak mensen met een GIGANTISCHE hoeveelheid aan kennis en ervaring. Ik hou meer van één groot goed werkend geheel, dan van een versnippering over verschillende fora.
Ik heb geen probleem met de SCARB, het is een prachtige Nederlandse club, met een schitterend clubblad.. Er is helemaal niets mis mee
Ik vind het tof dat mensen iets willen doen voor hun eigen regio, en dat nieuwe forum is een mooi idee dat ik alleen maar kan aanmoedigen.. Ik ga je je vraag anders stellen: is een monopolie een goede zaak?
Wat mij stoort is, is dat het ooh zo makkelijk is om kritiek te spuien: "er gebeurd niets in Belgie, de Belgische club bestaat enkel uit arrogante zakken, niemand doet iets in Belgie"

Je opmerking ivm mijn site, of het forum van CF is waar, maar dat is ook normaal, als het SCARB forum je prioriteit heeft.. Niets mis mee, maar je geeft wel zelf het antwoord waarom er niets gebeurd..
Er zijn hopen gemotiveerde mensen ook in Belgie, ik denk bv aan de jaarlijks ontzettend knappe rit in Vlaanderen, de nachtelijke orientatierit in de streek van Namen..
Met 4 mensen organiseren we in Limburg voor de 3de keer op rij een rit (die dankzij de vorige edities toch wel een goede naam heeft verworven), zonder externe hulp, de site run ik op eigen kosten en materiaal. Zes maanden per jaar werken we aan een nieuwe rit..
Kortom er is ruimte om eens te brainstormen over hoe de dingen in Belgie eventueel wel beter kunnen (morgenavond heb ik daar ook iets voor op de agenda staan) maar er wordt voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen: gezellig gaan zitten bij een goedlopende, buitenlandse, bestaande club, en vandaaruit kritiek spuien op elk ander initiatief...
Proficiat daarvoor

Je eerder bericht onderstreept perfect wat ik bedoel

quote="alfaromeocars"]

Minimaal 2 berichten per maand ;-)[/quote]

(Ik was overigens op de storico rally van aflopen zondag met mijn Alfa 33 1.3S uit 1988 en niemand heeft mij uitgelachen of mij weggejaagd)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007
Alfa 159.2.0 JTDM - 2011
Alfa Romeo Giulia Ti Verdi Visconti - 2021

Bezoek: www.cosa-nostra.be

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di apr 08, 2008 08:18

Goed, dit is mijn laatste publieke reactie hierop als "vertegenwoordiger" van dit forum.
De rest regel ik wel via PB.
Ik ga je je vraag anders stellen: is een monopolie een goede zaak?
Wat mij stoort is, is dat het ooh zo makkelijk is om kritiek te spuien: "er gebeurd niets in Belgie, de Belgische club bestaat enkel uit arrogante zakken, niemand doet iets in Belgie"
- Ik heb nergens in dit topic commentaar gegeven over het nieuwe initiatief, dus probeer me daar ook niet op vast te pinnen.
- Ik heb nergens op dit forum gesproken over "arrogante zakken" Dat zijn jou woorden dus probeer me daar weer niet op vast te pinnen.
Dit is wat ik gezegd heb buiten het feit dat de CQ niet echt een warm hart toedraagt aan leden zonder oldtimer:
Je hebt gelijk, er zitten een aantal fijne mensen, maar die kan ik ook ontmoeten zonder 50 € aan lidgeld te moeten betalen ;-)
Voor dat lidgeld krijg je 2 maal een flauw boekje en een paar € korting op evenementen :?
Hier krijg je 4 x per jaar ...
Je opmerking ivm mijn site, of het forum van CF is waar, maar dat is ook normaal, als het SCARB forum je prioriteit heeft.. Niets mis mee, maar je geeft wel zelf het antwoord waarom er niets gebeurd.
De SCARB heeft mijn prioriteit pas gekregen na verschillende pogingen om het CQ forum te doen opleven, en nadat ik bij jou ingeschreven was.

Er zijn hopen gemotiveerde mensen ook in Belgie, ik denk bv aan de jaarlijks ontzettend knappe rit in Vlaanderen, de nachtelijke orientatierit in de streek van Namen..
Met 4 mensen organiseren we in Limburg voor de 3de keer op rij een rit (die dankzij de vorige edities toch wel een goede naam heeft verworven), zonder externe hulp, de site run ik op eigen kosten en materiaal. Zes maanden per jaar werken we aan een nieuwe rit.
Daar twijfel ik niet aan, zie mijn Quote hierboven. Maar ik voel me meer thuis bij een Club die wil rijden en waar je waar krijgt voor je geld, dan bij een club waar je de helft van de tijd aan tafel zit en waar je telkens minimaal 30 € per persoon voor moet betalen. Ik zit gedurende de week al genoeg aan tafel met klanten en prospecten, dus dat hoeft voor mij niet echt. Ieder zijn keuze.
Kortom er is ruimte om eens te brainstormen over hoe de dingen in Belgie eventueel wel beter kunnen (morgenavond heb ik daar ook iets voor op de agenda staan) maar er wordt voor de gemakkelijkheidsoplossing gekozen: gezellig gaan zitten bij een goedlopende, buitenlandse, bestaande club, en vandaaruit kritiek spuien op elk ander initiatief...
Nogmaals, ik heb op het nieuwe initiatief geen kritiek gespoten.
Ik hou van een goedlopend initiatief en als die nu toevallig in Nederland zit, dan zij het zo.
[dream modus on]Wie weet komt er ooit nog wel een Belgische tak van de SCARB :P [dream modus off]
Proficiat daarvoor
Waarvoor dank.
(Ik was overigens op de storico rally van aflopen zondag met mijn Alfa 33 1.3S uit 1988 en niemand heeft mij uitgelachen of mij weggejaagd)
Das fijn om te horen, zoals ik al zei in de post daarover :
Toch blijft het zonde dat met deze instelling de inspanningen van een aantal gemotiveerde mensen al bij voorbaat in een negatief licht wordt gesteld. Er zijn genoeg mensen op dit forum (mijzelf inbegrepen) die zelf ook best weten hoeveel tijd&energie er in de voorbereiding van zoiets wordt gestoken, en het is dan toch wel jammer dat een rit wordt afgeschoten omdat ze 'niet door de juiste club wordt ingericht'.
Wie schiet hier de rit/organisatoren af ???
Niemand heeft iets tegen de organisatoren, noch tegen hun inzet.
Terecht werd de kritische vraag gesteld waarom een Spider 4 wel maar een 75 niet welkom is en daardoor zijn we bij de CQ terecht gekomen.

Ik wens in elk geval de organisatoren veel succes en veel plezier!

zenix

Re: Een nieuw forum voor het zuiden van Nederland en België

vr jul 18, 2008 23:10

Er is nu ook een forum dat speciaal is opgericht voor Zuid-Nederland, Brabant, Limburg, België.
Als alternatief forum is het leuk om ook hier te lezen, te posten en mee te helpen, toch?

Wat maakt ons anders dan alle anderen forums? Dit wordt geen onbereikbaar geheel, maar een
club waar je elkaar regelmatig op de weg tegen kunt komen, en dat is net ff leuker.

http://www.alfazuyd.nl

We willen een grote Fiat en Alfa club worden in Zuid-Limburg, waarbij gezelligheid en een
diversiteit onderwerpen de revu passeert.
Geweldig goed idee dat nieuwe forum. Ook al er bestaan er meer fora, de formule van regionale binding is nieuw. Daarbij komt dat een aantal Alfisten slechte ervaringen heeft met het Alfaforum en al een tijd lang overwogen een nieuw forum op te richten.

Voor liefhebbers van een broedertwist met fatale afloop zie: http://www.alfaromeogtclub.nl/forum/vie ... php?t=2056
Laatst gewijzigd door zenix op za jul 19, 2008 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Harry Tijssen
Guru
Guru

za jul 19, 2008 10:14

Bezoek al voldoende fora's, even zo vrolijk wens ik een ieder succes.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en club waar hij/zij zich thuis voelt.
Meerdere fora's met hetzelfde doeleind kan natuurlijk, zolang men elkaar maar
in hun waarde laat.
Ik zou je wel ontdoen van opmerkingen/uitlatingen over dat het daar net effe
iets leuker is/wordt.
Hier hebben we ook mensen die elkaar regelmatig tegenkomen, echter het gaat
hier om het gehele land.
Niet iedereen heeft de behoefte om een topic te wijden aan het feit dat ze Piet, Truus
of Klaas hebben zien rijden.
Ook hier is men vrij om zo'n topic te starten.
Dus ik vraag mij af wat voor een toegevoegde waarde jou forum zou hebben boven
de diverse fora's die er al zijn en die een schat aan waardevolle info bevatten voor
Alfisti. En er was toch een limburgs Alfa-cluppie, hoor of zie je ook niets meer van.
Ook voor onze belgische Alfa-vrienden is hier plaats, we mogen er steeds meer
verwelkomen gelukkig. Wij maken hier geen onderscheidt in rassen en standen.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”