Perfect begin van het nieuwe raceseizoen, deze Vijverbergdag!
Ondanks wat plaatselijke buitjes 4 uur lang heerlijk kunnen rijden. Voor het eerst eens wat met de instelbare Intraxen geëxperimenteerd.
Goed om eens te merken wat dat doet met je auto, hoewel het verschil niet heel revolutionair te noemen is moet ik zeggen.
Ook is vandaag weer iets duidelijk geworden wat ik eigenlijk al wel wist: mijn TS is toch echt wel wat aan z'n einde. Qua hardheid (er is weer eea vastgelast wat los was gescheurd bij de ophanging) en qua motor. Dat wees een compressiemeting bij JS al uit en haperen en inhouden wordt ook steeds meer. Ook Michel die vandaag de Zanderige Zandvoortse wind heeft doorstaan gaf al aan dit te horen als ik langskwam op het rechte stuk.
Pluspunt: de remmen deden eindelijk weer wat meer wat ze moesten doen: remmen. De auto trilt en zwabbert nog wel wat bij stevig remmen (zal met de wat brakke carroserie te maken hebben misschien) maar het is al vele malen beter dan vorig jaar. Wat resulteerde in het feit dat ik 3 seconden van mijn persoonlijke record af kon rijden. Waardoor deze nu op 2:09.01 staat. Iets wat ik hopelijk 5 april op Zandvoort kan gaan herhalen
Qua forummers was er weinig te bekennen vandaag. Juultje en ik waren de enige twee. Michel ook, maar zijn auto was helaas nog niet klaar. En natuurlijk Huib Onderstal in zijn brute turbo. Verder nog sporadisch een roodgele 33 gezien. En heel even een rode 147.
Verder veel Clio's en ander felgekleurd en snel spul. Die overigens niet altijd even sportief reden en de boel flink liepen af te snijden soms. Verder nog twee erg mooie oude (pré jaren '70?) 911's. Heb jou dan dus ook gezien Slinger, maar niet gesproken.. Met een van de 911'jes nog behoorlijk wat ronden leuk gereden. Voelde dat ik sneller was maar op vermogen trok hij me er steeds weer uit in de bocht. Nu had hij ook wel een passagier als extra ballast bij zich. Was een mooi stukje wagenbeheersing om te zien hoe deze Porsche lekker in de bochten hing en driftte.
Al met al in ieder geval een
heerlijke dag met niet al teveel auto's op de baan, prima weer én een nieuwe rondetijd waar ik in het vervolg naar zal moeten streven.
Bij deze nog wat beelden: