The story of
Magny Course.....
Donderdag 6 uur vertrek ik met Rik naar Vught om Pepijn op te halen... Na wat koffie komen we al snel in de 17 km file van Antwerpen...Saai... time consuming... Na Parijs kunnen we gas geven en gaat de 147 er vandoor als of het een 1.7 is

enige tijd met behoorlijke snelheid gereden te hebben en Rik slapend op de achterbank komt het Dré-Pepijn gevoel weer los... Eeen rechter inhaal actie en een bocht net voor het circuit maakt alles weer goed.. onverantwoord kinderlijk gedrag, maar ik geef toe zonder andere in gevaar te brengen... (The child in men..

)
We zijn er en we zijn er klaar voor!! De tent staat nog niet helemaal en we beginnen maar meteen met opbouwen... geen rust, daar komen we niet voor... Racen en vakantie kunnen nu eenmaal niet in een zin!
Het is trouwens fantastich weer en dat blijft het hele weekend zo! (30 graden en onbewolkt). De tent staat in no time, de brug werkt tegen en breekt nog effe af..?? maar na nog een verwoed uurtje of twee is dat ook opgelost!... We kunnen gaan sleutelen!
Plan wordt gemaakt, de sleutels gepakt en we vervangen de dempers, veren en nog wat dingetjes. Helaas passen de nwe voordempers niet zodat we de oude moeten terugplaatsen... Dit zal later een tijdsverlies opleveren waardoor de aansluiting niet gevonden kan worden...
Donderdag nacht staat de auto klaar met verse achterdempers en veren. Nwe Uniballs op de voorste dempers en unibals in de achterste draagarmen. Ook is de auto weer uitgelijnd en op gewicht gebracht. Enige punt is de voorkant die m.i. nog te hoog staat (in vergelijk met de rest van het veld..).
De training op vrijdag gaat goed en we rijden richting 2 minuut rond..Helemaal niet zo slecht gezien de rest van het veld. Daarbij komt dat er maar 15 deelnemers zijn en de deelnemers die achterin rijden normaliter er niet bij zijn...
De traning leverde gelukkig dit keer wel de brrodnodige gegevens op zoals bandentemp ed. De tweede training ging ook aardig door wat afstellingen te veranderen kwamen we meer aan de weet..De tijden waren minder, maar dat kwam achteraf doordat de rechtervoordemper uit de uniball aan de bovenkant was gescheurd...?!
De eerste race had ik toch wel de hoop niet als laatste te finishen... de tijden waren goed voor een voorlaatste plaats en misschien met wat geluk..??
Helaas was de race niets anders dan een hopeloze achtervolging.. Dennis had welliswaar een leuke start, maar dat was dan ook alles... De tijden waren te traag om enige vorm van gevaar voor nummer 12 te kunnen zijn en het veld liep per rondje stevig op hem uit... Slikken dus...
Terugdenkend aan de challenge, aan de successen, was dat een bittere pil. Ik heb nog even met Dennis gesproken, maar voelde hetzelfde bij hem als bij mij... machteloos en teleurstelling.. Hoe mooi een zonovergoten Magny Course met een WTCC circus ook kan zijn... het was er even niet... Ik heb na de training even een uurtje rondgelopen op het circuit.. nadenken... afwisseling zoeken.. Stom toevallig aan de praat geraakt met de PR man van BMW Team Deutschland.. leuke gozer, was een Nederlander!
Terug in de tent waren de voorbereidingen voor de BBQ begonnen.. de catering was top dit weekend en zo kon ik me concentreren op de auto.. slaap was ook prima (Bungalow in de buurt gehuurd). Maar de snelheid was k*t.
Na een stokje bbq, had ik het wel gezien... ik moest wat gaan doen en ben in mun uppie aan de auto gaan sleuetelen... alles gecheckt en gecheckt.. gemeten gerekend nogmaals gemeten.. Ik heb toen maar besloten de auto voor ondanks de mindere dempers en veren te verlagen...Door de auto voor te verlagen haal je de druk op de achterwielen weg en creer je meer oversteer.. Uiteindelijk heb ik dus eerst de hoogte ingesteld en toen de auto op de brug uitgewogen en gelijnd.. Na uitwegen viel het me reuze mee en het gewicht op de achteras was nauwelijks afgenomen..Na wat uurtjes heerlijk alleen gesleuteld te hebben had ik de auto wel voor elkaar dacht ik zo.. gegeven de spullen kon er niet veel meer uitgevonden worden...Dank aan Pepijn die de BBQ deed en mij met rust liet.. hij is mijn sleutelmaat maar weet wanneer ik effe moet denken en alleen moet sleutelen... hij voelt me feilloos aan!! TOP!
Na alle afstellingen heb ik maar gelijk de auto van de brug gehaal en afgetankt voor zondag.. op 2 slicks na was de auto klaar... Even warmgedraaid en de nwe remblokken laten inremmen door Dennis op de lege parkeerplek voor de tent... We staonden wat afgelegen achteraan en hadden dus alle ruimte...Daarna heb ik Dennis wat proefstarts laten maken en op lauwe banden geeft dat een giga mooie wielspin!!
Het was midden in de nacht 00:30 u oid
Zondag was het vroeg op en de zenuwen gierde door mijn keel..Na wat laatste checks gingen we de baan op naar de start opstelling... Dankzij de training stonden we nu voor twee man.. Laatste in het veld was de inmiddels legendarisch rijdende Magelhaes..
Seconden tikte.. ik zat zwijgend op mijn knieën naast Dennis .. de toeter klonk en ik wenste hem alle succes van de wereld!
Een stevige handdruk en daar ging ik... Wachtend op de doorkomst en opstelling na de opwarm ronde..
Startopstelling...
rood ...rood rood... .... ...
groen!!!!
Dennis maakte een goede start en wist zowaar een voorligger te pakken! In de ronde daarna kwam als eerste Magelhaes voorbij.. die was op weg naar Fantini..Fantini had hem nu al 2 keer van de baan getikt en Magelhaes had maar één doel: ERAF!. Later hebben we de onboardcam gezien van Magehaes en dat was lachen! Fantini in ronde 6 gebaren dan M ervoorbij moest... M gebaren dat i F moest hebben... na wat geduw werd er een met chirugische preciesie tik uitgedeeld waardoor F wonder boven wonder met mininmale schade werd uitgeschakeld... een megaspin en daar stond F... M ging door klokte 3 keer de snelste ronde en eindigde op een mooie verdiende 5e plek! Klasse!
Ondertussen vocht Dennis met alles wat i had om de laatste plek met Roda...
Blijkbaar was zijn wagenafstelling beter op het begin van de race zodat Dennis daar wat kon uitlopen...Op ronde 9 lag hij 5 seconden voor en liep Roda per ronde bijna 2 sec in...
Spannend!! In de laatste ronde werd Dennis voorbijgereden maar wist hij Roda weer uit te remmen... helaas kwam i daardoor niet goed voor de 180 gradenbocht uit en na een tik van Roda (per ongeluk) kwam Roda definitief voorbij...
Desillusie... het was niet anders en gelukkig heeft Dennis leuke strijd kunnen leveren en een hoop geleerd.
Ik ben naar het Parc fermee gerend en heb Dennis opgevangen.. Roda en Dennis feliciteerde elkaar nog en hadden echt lol in hun strijd gehad, fijn!
Ik sukkelde daarna terug naar de tent via de paddocks van het WTCC...
Why?? Wat moet er gebeuren?? Absoluut niuewe dempers! Nwe voorveren en uniballs in de achterwielophanging!! Uitlijnen en uitwegen en dan moet i nog sneller kunnen! De aansluiting met demidden moot moet dan echt gevonden gaan worden!
Mogelijk moet er nog eens getest worden en gekeken worden naar het effect van andere veren/demper instellingen op de bandentemp... we hebben nu nog wat spin en dat geeft tijdsverlies...
Aangekomen bij de tent, het was 12 uur ongeveer, viel er voor mij een soort rust... dit was het dan.. weekend voorbij... resultaten ronduit slecht, maar iedereen had absoluut zijn best gedaan.. Ik kreeg het teken dat de auto opgehaald kon worden uit het parc fermee... vroaaap...en terug gereden.. Aan gekomen bij de tent gebeurde er iets onverwachts... Rik vroeg naar de dempers??? Die moesten er onderuit... maar of ik even verderop op het snoeihete asfalt wilde gaan staan want de Tent moest eerst afgebroken worden??? Ik heb hem maar gezegd dat we dat later wel doen... het was 45 graden asfalt temp en daar kan je niet eens op liggen!
Daarna hebben we de tent opgeruimd, was een beetje zoals altijd een domper op het weekend... rotwerk, maar moet gebeuren...Toen ze om 14:45 klaar waren en vertrokken
Heb ik bedankt om mee op te rijden en ben met Pepijn en nog twee anderen van het team naar de WTCC gaan kijken... Hoofd tribune bovenaan .. uitzicht op de chicane voor het rechte eind...G E W E L D I G !!!!!
Wat een spectakel!!! Dat was het absoluut waard! (en gratis!

)
Op de terugreis allerlei misverstanden over het ophalen van de chauffeur en het regelen van transport tussen Utrecht en Almelo.. Gevolg was dat ik wat later thuis was dan geplannend... 5uu of zo..
Momenteel ben ik in de denkfase... Imola ben ik er niet bij... Misschien is het zo wel leuk geweest en moet ik me maar weer eens gaan richten op mijn eigen wagenpark..?