zo maar even een "oud" topic omhoog halen....
Zoals de meeste ondertussen wel weten heb ik de Jet van Martin overgenomen.
In Juni heb ik de auto bij Martin opgehaald, daarna meteen mijn stoel en gordels erin gezet en toen.... in de hoek van de schuur stof laten happen.
Studie+werk+restauratie van de QO= weinig tijd voor de Jet. Maar afgelopen weekend dan eindelijk kunnen rijden op Assen!
Auto voelt goed en redelijk neutraal in de bochten.Geen overvloed aan vermogen maar ach.. Eerst maar ervaring op doen met deze RWD setup. Voor de eerste keer ook dat ik op slicks reed dus ook dat was even wennen. 's morgens tijdens de instructie reed de instructeur even een rondje met de auto om vervolgens over te stappen in de auto van een andere cursist. Leuk! alleen duurde het vastzetten van mijn 6punts gordel wat lang en weg was de rest van mijn groep..... Toen maar even een ronde of zes/zeven flink kunnen stampen.
Aan het einde van het eerste uur rijden merkte ik dat mijn rempedaal langzaam wegzakte. Hete remmen, dus laatste rondje rustig naar de pits gereden. Na een korte afkoelperiode kwam de druk alweer snel terug in het pedaal..
Tweede sessie van een half uur geen enkel probleem gehad met de remmen en langzaam maar zeker wat meer tempo kunnen maken en harder en korter kunnen remmen.
Helaas scheurde aan het einde van de dag de stofhoezen van de aandrijfassen toen ik de auto omhoog krikte. Het vet drupte er vrolijk uit (zo heet geworden dat ik eerst dacht dat het olie was, zo dun). Gelukkig hoefde ik toen niet meer te rijden en hebben we de Jet opgeladen en naar huis gebracht.
Op zondag heb ik het baanprogramma afkunnen maken met de "good old" ubersud

De heren van de TC waren zo vriendelijk om de tijd te nemen om de sud 's morgens nog even te keuren zodat ik legitiem mee kon rijden! Bedankt nogmaals!!
Al met al toch een geslaagde eerste kennismaking met de Jet.
Nu zsm nieuwe hoesjes op de assen en er schijnt ook speciaal vet te zijn dat beter bestand is tegen hoge temperaturen?
Ook nog even kijken of ik de achterremmen van wat extra koeling kan voorzien.
En dan hopelijk dit jaar nog wat trackdays en zsm de licentie en rijbewijs E halen!
(oh ja ook nog verhuizen komende maand daarna meteen op vakantie

)
RWD german daily, Mito on the side.
Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"