Alfa155
Full Member
Full Member

Re: RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht

ma okt 01, 2007 13:16

Zo, weer even een update.

Na wat briefwisselingen met de Duitse variant van "koos Spee". is er het volgende uitgekomen.
Was toch wel erg schrikken, want ze komen met een boete van niet minder dan 560 euro!!! en mijn zoon moet voor twee maanden zijn rijbewijs in duitsland inleveren. Volgens mij is dit laatste zowiezo onmogelijk en volgens de nederlandse wetgeving zijn we volgens mij daartoe niet verplicht.
Er staat ook alleen een eindbedrag zonder vermelding hoe dit is opgebouwd. Wel zeggen ze dat er 66km te hard is gereden.
Ikzelf kwam op een bedrag van 325 euro. Dit staat op een site op de eerste pagina van dit item die ik van een van jullie kreeg toegezonden.
Verder las ik op de site van de ANWB dat ze gratis rechtshulpadvies geven (gaan we natuurlijk gebruik van maken). verder vermeldden zij nog iets interressants want er staat ook dat duitsland het niet kan invorderen (???).
We moeten tenslotte een boete betalen, begrijpen we ook wel maar een briefje met alleen een eindbedrag en of we ook maar binnen twee weken zijn rijbewijs willen inleveren gaat me iets te ver.
Het lijkt me wel even verstandig dat we Duitsland even mijden met de 147 (daarmee is de overtreding nl. gepleegd).
wordt vervolgt!!!

Mvg. Richard
een boete van 560 voor 66 km te hard komt aardig in de buurt van de Nederlandse prijzen.. bij 64 km te hard 540 euro.. :evil:

jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma okt 01, 2007 21:39

Zo, weer even een update.

Na wat briefwisselingen met de Duitse variant van "koos Spee". is er het volgende uitgekomen.
Was toch wel erg schrikken, want ze komen met een boete van niet minder dan 560 euro!!! en mijn zoon moet voor twee maanden zijn rijbewijs in duitsland inleveren. Volgens mij is dit laatste zowiezo onmogelijk en volgens de nederlandse wetgeving zijn we volgens mij daartoe niet verplicht.
Er staat ook alleen een eindbedrag zonder vermelding hoe dit is opgebouwd. Wel zeggen ze dat er 66km te hard is gereden.
Ikzelf kwam op een bedrag van 325 euro. Dit staat op een site op de eerste pagina van dit item die ik van een van jullie kreeg toegezonden.
Verder las ik op de site van de ANWB dat ze gratis rechtshulpadvies geven (gaan we natuurlijk gebruik van maken). verder vermeldden zij nog iets interressants want er staat ook dat duitsland het niet kan invorderen (???).
We moeten tenslotte een boete betalen, begrijpen we ook wel maar een briefje met alleen een eindbedrag en of we ook maar binnen twee weken zijn rijbewijs willen inleveren gaat me iets te ver.
Het lijkt me wel even verstandig dat we Duitsland even mijden met de 147 (daarmee is de overtreding nl. gepleegd).
wordt vervolgt!!!

Mvg. Richard

komt me bekend voor.
ook al eens zo'n brief gehad, is wel een jaar of 5 geleden denk ik.
weet niet meer hoeveel te hard.
ik heb er niet op gereageerd, ik heb er ook niks meer van gehoord.
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Berlina addicted
Guru
Guru

RE: Geflitst met 180 waar je 100 mocht

do feb 14, 2008 13:25

Okee, weer even een update want deze zaak loopt nog steeds!!

Verkort komt het hierop neer: boete 560 euro, en twee maanden rijbewijs kwijt (in Duitsland dus).
We dachten slim te zijn door via de ANWB een internationaal rijbewijs te kopen ( voor iets van 12 euro) en dat dus op te sturen, want anders als hij zijn eigen rijbewijs opstuurd mag hij uiteraard ook niet in Nederland rijden, nou daar trapten ze niet in, ze wilden zijn nederlandse rijbewijs hebben.

Verder is het zo dat de boete van 560 euro als volgt is gespecificeerd: 280 euro (dus de helft) voor het te hard rijden, en 280 euro voor het feit dat hij volgens hun 5 borden met max.100 heeft gemist. zoals ik dit zie wordt hij voor een overtreding dus twee maal gepakt. Volgens mij kan dit niet.
Wij zeggen bewijs maar eens dat hij over dat hele traject zo hard gereden heeft, jullie gaan er vanuit dat dat zo is, maar ze kunnen dit niet bewijzen .

Ze zeggen zelfs dat er een arrestatiebevel :evil: tegen hem loopt zodra hij zich in Duitsland laat zien. Ik zie dit meer als bangmakerij.
We zijn inmiddels ook naar een wetswinkel geweest, en we hoeven ons niet zoveel zorgen te maken want er is welliswaar sinds December vorig jaar een uitwisselingsverdrag voor boetes in het buiten land maar dit geldt voor NIEUWE gevallen.
Er is nu samen met de wetswinkel een brief naar hun onderweg.

Het is voor ons een principekwestie, mijn zoon heeft steeds aangegeven de boete van 260 euro te willen betalen want hij heeft toegegeven een overtreding te hebben begaan, echter we gaan niet voor de zelfde overtrededing twéé keer betalen.

Tot de volgende update,
Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

gtj1600
Guru
Guru

do feb 14, 2008 13:56

hoi richard,
wat ik alleen maar lees...hoe kom ik met een zolaag mogelijke boete weg....wat ik niet lees is, hoe dom hij is bezig geweest en wat er had kunnen gebeuren met een snelheid van 180 km waar je maar 100 mag.....met deze snelheidsovertreding misschien toch maar even rijbewijs inleveren..dat komt harder aan dan een boete
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Berlina addicted
Guru
Guru

do feb 14, 2008 15:05

hoi richard,
wat ik alleen maar lees...hoe kom ik met een zolaag mogelijke boete weg....wat ik niet lees is, hoe dom hij is bezig geweest en wat er had kunnen gebeuren met een snelheid van 180 km waar je maar 100 mag.....met deze snelheidsovertreding misschien toch maar even rijbewijs inleveren..dat komt harder aan dan een boete
kijk, we hebben nooit ontkend dat de overtreding heeft plaatsgevonden en willen daarvoor vanaf het begin best betalen, echter ik ben later op "het plaats delikt" gaan kijken en er zijn maar 3 borden (geen 5) en er is nog een oprit naar die snelweg waar hij dus ook gebruik van had kunnen maken.
De duitse "koos spee"gaat er vanuit dat hij het hele traject zo hard gereden heeft.
Dit is ook wel zo, maar wij zeggen bewijs dat maar eens. wij hebben meerdere keren gevraagd om een uitleg waarop die extra boete tot stand is gekomen, wij kregen als antwoord "wij vinden dit zo". Daar nemen we dus geen genoegen mee omdat we twijfelen aan de rechtsgeldigheid van dat argument.
Stel dat hij bv. op een snelweg hier in holland geflitst is met diezelfde snelheid, dan wordt hier toch ook niet gezegd, je hebt zoveel km. te hard gereden, maar omdat je 5 borden gemist hebt moet je dubbel betalen, en als hij 10 borden gemist zou hebben moet er dan het dubbele van het dubbele betaald worden? Er zijn in duitsland vaste tabellen voor, en volgens die tabellen zou zijn boete ongeveer uitkomen op rond de 275 euro, dus dat klopt wel, maar er wordt nérgens gesproken over een verhoging door het missen van een x aantal borden.
Je kan maar een keer voor een overtreding betalen, op deze manier lijkt het meer een tombola.

Ik heb het idee, dat de duitse overheid zeer pissig is dat ze hem niet staande gehouden hebben, en laat daarover geen misverstand over bestaan, dat is natuurlijk zijn geluk geweest!!

Mvg. Richard www.berlina.nl

chopmax
Member
Member

do feb 14, 2008 15:23

Nou dat lees ik niet terug.

De Duitse overheid eist en dient ook te bewijzen. Ook bij een snelheidsovertreding ben jij onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Ik zie alleen her en der wat verzoeken aan duitsland om tot beargumentatie komen. Bijvoorbeeld een telastelegging cq een bekeuring waarop staat welke overtreding je wanneer gepleegd hebt ipv een a4 met lever rbw in en betaal. Als hij maar op 1 plek geflitst is weet de politie dat hij op 1 plek met 180 voorbij gekomen is. Hoe komt de politie tot de conclusie dat hij met 180 langs de andere 5 borden is gereden?

Ik denk echter eerder dat hier sprake is van een communicatie misser. 560 euro ligt meer in de buurt van het Nederlands tarief dan 280 euro. Je hebt als Europees onderdaan het recht om een bekeuring en andere strafrechtelijke stukken in je eigen taal te ontvangen en om in je eigen taal te beantwoorden. Volgens http://www.radarfalle.de/recht/bgrechner kom ik voor de beschreven overtreding op 275. Op flitsservice staan voorbeelden van twee keer achter elkaar geflitst worden met twee km tussenruimte. En dus ook twee keer betalen.

Wat er kan gebeuren met kinderen in auto`s loopt al een ander topic: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=29339

Ruim 90% van bekeuringen gaat in NL naar overtredingen met de auto dus laten we kritisch blijven. De omzet van CJIB laat zien dat de overheid streeft naar winst maximalisatie ipv maximale veiligheid. Anders zou je veel meer bekeuringen zien voor bv fietsverlichting. Een bekeuring die tov het geheel sporadisch voorkomt.

Als je er onderuit wil komen kan je beter hier je neus opsteken: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewto ... highlight=

Oh kan iemand even aan zoonlief melden dat ik voor het bedrag van 560 euro een jaar lang 33 16v gereden heb? Incl aankoop, blokrevisie en grote beurt excl WB, verzekering en benzine.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Berlina addicted
Guru
Guru

do feb 14, 2008 16:02

Nou dat lees ik niet terug.

De Duitse overheid eist en dient ook te bewijzen. Ook bij een snelheidsovertreding ben jij onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Ik zie alleen her en der wat verzoeken aan duitsland om tot beargumentatie komen. Bijvoorbeeld een telastelegging cq een bekeuring waarop staat welke overtreding je wanneer gepleegd hebt ipv een a4 met lever rbw in en betaal. Als hij maar op 1 plek geflitst is weet de politie dat hij op 1 plek met 180 voorbij gekomen is. Hoe komt de politie tot de conclusie dat hij met 180 langs de andere 5 borden is gereden?

Ik denk echter eerder dat hier sprake is van een communicatie misser. 560 euro ligt meer in de buurt van het Nederlands tarief dan 280 euro. Je hebt als Europees onderdaan het recht om een bekeuring en andere strafrechtelijke stukken in je eigen taal te ontvangen en om in je eigen taal te beantwoorden. Volgens http://www.radarfalle.de/recht/bgrechner kom ik voor de beschreven overtreding op 275. Op flitsservice staan voorbeelden van twee keer achter elkaar geflitst worden met twee km tussenruimte. En dus ook twee keer betalen.

Wat er kan gebeuren met kinderen in auto`s loopt al een ander topic: http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=29339

Ruim 90% van bekeuringen gaat in NL naar overtredingen met de auto dus laten we kritisch blijven. De omzet van CJIB laat zien dat de overheid streeft naar winst maximalisatie ipv maximale veiligheid. Anders zou je veel meer bekeuringen zien voor bv fietsverlichting. Een bekeuring die tov het geheel sporadisch voorkomt.

Als je er onderuit wil komen kan je beter hier je neus opsteken: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewto ... highlight=

Oh kan iemand even aan zoonlief melden dat ik voor het bedrag van 560 euro een jaar lang 33 16v gereden heb? Incl aankoop, blokrevisie en grote beurt excl WB, verzekering en benzine.

Hij is idd, maar één keer geflitst, en onze grootste vraag is. zoals jij ook al afvraagd hoe de politie tot de conclusie komt dat hij ook met hoge snelheid langs de andere borden heeft gereden.
De officiele snelheid was overigens na correctie vastgesteld op 167 km.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 14, 2008 16:18

Ook bij een snelheidsovertreding ben jij onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Met de nuance dat de bewijslast bij de beschuldigde ligt, dus toch niet helemaal...

Als je bijvoorbeeld gelaserd wordt is er feitelijk geen fysiek bewijs dat JIJ de overtreding hebt begaan, er is alleen de visuele identificatie van delaserende agent. Als die beste man nou een vuiltje in zijn oog heeft (...) en hij identificeert jou ten onrechte, is het aan jou om sluitend bewijs van je onschuld televeren.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 14, 2008 16:23

Wat een gezeik zeg!

Als je geflitst wordt bij 180 moet je dokken en niet mekkeren.
Ik zou nog geen topic durven starten als ik zo'n blunder begaan had.

Ligt gewoon aan je rechtervoet..punt!

Sorry...moet t even kwijt..
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

do feb 14, 2008 16:36

hoi richard,
Wat een gezeik zeg!

Als je geflitst wordt bij 180 moet je dokken en niet mekkeren.
Ik zou nog geen topic durven starten als ik zo'n blunder begaan had.

Ligt gewoon aan je rechtervoet..punt!

Sorry...moet t even kwijt..
Kom op zeg... laten we het hier gezellig houden en slechts reageren wanneer men wat toe te voegen heeft ipv de moraalridder uit te gaan hangen. ;) Zeg nou niet dat jullie nog nooit met een dergelijke snelheid gereden hebben...

Ook bij een snelheidsovertreding ben jij onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Met de nuance dat de bewijslast bij de beschuldigde ligt, dus toch niet helemaal...

Als je bijvoorbeeld gelaserd wordt is er feitelijk geen fysiek bewijs dat JIJ de overtreding hebt begaan, er is alleen de visuele identificatie van delaserende agent. Als die beste man nou een vuiltje in zijn oog heeft (...) en hij identificeert jou ten onrechte, is het aan jou om sluitend bewijs van je onschuld televeren.
Daarom moet degene die middels een lasergun betrapt wordt op een snelheidsovertreding ook direct staande gehouden worden. En worden er geen boets nagestuurd ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 14, 2008 16:53

Wat heb jij dan toe te voegen... :?

Ik ben geen moraalridder.
Ik rij ook wel eens te hard ja...echt wel.
Maar dan weet je dat je risico loopt.

De persoon in kwestie is fout en geeft hij ook toe..
Moet je dan 5 pagina's besteden wat te doen om eronderuit te komen.
Komop mensen..pak je verantwoordelijkheid..

En of er dan 3of 5 borden staan...alsjeblieft zeg..
Wat belangrijker is...leert hij van dit soort fouten..

En paar maanden rijontzegging geeft (misschien) stof tot nadenken..

Pak je verlies en leer er van. :wink:
Laatst gewijzigd door GTV Boy op do feb 14, 2008 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
156 Sportwagon , 2003.

Dinky Boy
Miniaturista

do feb 14, 2008 17:03

Richard vult die pagina's niet in zijn eentje, daar doe je zelf ook aan mee.

Richard is niet degene die de overtreding heeft begaan, waarom zou hij het topic niet durven opstarten?

Richard geeft aan dat zijn zoon de verantwoordelijkheid wel wìl pakken, maar dat onduidelijk is hoe de boete tot stand komt.

Het is/was hier een normale discussie, bedankt dat je dat afdoet als gezeik.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 14, 2008 17:07

Je hebt gelijk... :-#
156 Sportwagon , 2003.

Matje 4

do feb 14, 2008 17:14

[quote="GTV Boy"]Wat heb jij dan toe te voegen... :?

Ik ben geen moraalridder.
Ik rij ook wel eens te hard ja...echt wel.
Maar dan weet je dat je risico loopt.

De persoon in kwestie is fout en geeft hij ook toe..

En of er dan 3of 5 borden staan...alsjeblieft zeg..
Wat belangrijker is...leert hij van dit soort fouten..

En paar maanden rijontzegging geeft (misschien) stof tot nadenken..

Pak je verlies en leer er van. :wink:[/quote]

1) Hij wil er niet onderuit komen, en ook niet dat zijn zoon er onderuit komt
2) Als ze al een extra boete willen geven, laat ze dan in elk geval er voor zorgen dat de gebruikte informatie klopt (3 of 5 maakt dan wel degelijk uit).
3) Ben je niet bang dat, wanneer ze jou voor alle -al dan niet bewuste- overtredingen een boete zouden geven, dit ook aardig in de papieren gaat lopen? Laten we wel wezen, mij overkomt het dagelijks dat ik wel ergens niet precies volgens de regeltjes rij. Het zijn geen halszaken, maar toch.

Natuurlijk moet zoonlief leren, maar daar dokt hij voor. Daarnaast heeft deze discussie ook voor anderen informatieve waarde, want hieruit kun je leering trekken wat je in zo'n geval moet doen.

DUS: svp vervolg blijven melden

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 14, 2008 17:18

Ik rij altijd netjes.... :twisted: :twisted:

:^o

:wink:
156 Sportwagon , 2003.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”