Boxer4ever(t)
Member
Member
Contacteer: Website

Met dank aan Koos Spee; Flip kwijtgescholden!

do apr 28, 2005 13:18

Sommigen wisten misschien al dat ik onderweg naar de Reitdieprit op de kiek gekomen ben bij een stoplicht. Ik was iets doorgegleden en kwam na de streep tot stilstand. De camera had zijn werk natuurlijk al gedaan en ik kreeg een flip voor €95,-.

Voor de zekerheid de situatie toch even uitgelegd aan de officier van justitie.

Vorige week kreeg ik bericht dat de zaak in behandeling was en dat ik voorlopig niet hoefde te betalen. Dat was opvallend; onderaan de oorpromkelijke brief stond dat je altijd moet betalen!

Gisteren kreeg ik het bericht dat ik aannemelijk had kunnen maken onder welke omstandigheden het incident had plaatsgevonden. De vordering was vernietigd.

Humor; onderaan staat standaard dat je protest kunt aantekenen tegen de beslissing!

Ik denk dat het gros van de mensen niet reageert op een bekeuring en dus gewoon betaalt; dat is dan dus vaak onterecht kassa voor Verkeer en Waterstaat.
Er gaat niets boven de Boxerroffel!
Hou die motor in ere!

Keith

Re: Met dank aan Koos Spee; Flip kwijtgescholden!

do apr 28, 2005 14:37

Ik denk dat het gros van de mensen niet reageert op een bekeuring en dus gewoon betaalt; dat is dan dus vaak onterecht kassa voor Verkeer en Waterstaat.
Klopt. Ik teken ook altijd bezwaar aan, het is altijd het proberen waard. Niet dat ik zo ontzettend veel boete's krijg :). Maar m'n laatste bekeuring is gelukkig vernietigd.

FabianQV

RE: Met dank aan Koos Spee; Flip kwijtgescholden!

do apr 28, 2005 15:26

Als je denkt dat je kans maakt moet je zeker bezwaar aantekenen. Het is dan sowieso uitstel van betaling. :D

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

do apr 28, 2005 15:40

Je moet bij een transactie via de wet Mulder altijd eerst het bedrag betalen. En dan kun je in beroep gaan. Bij een schikkingsvoorstel (bv snelheid > 30 km/h) is dat niet zo.

Ennuh sowieso in beroep gaan. Is namelijk je recht! En hebben ze bij justitie ook wat te doen.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 28, 2005 16:30

Is niet helemaal waar, je kan eerst beroep aantekenen bij de officier van Justitie, daarbij hoef je nog geen zekerheid te stellen (is exact je boetebedrag), pas als dat afgewezen wordt kan je in hoger beroep en moet je vooraf zekerheid stellen.

Fijn dat je de boete kwijt bent Evert! Steek je dat bedrag nu in de 33? :)
Laatst gewijzigd door Sergio op vr apr 29, 2005 08:48, 2 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 29, 2005 08:33

Zekerheid stellen??? Wat bedoel je?
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 29, 2005 08:42

Dokken, lappen.

Adios, JR

kroehlur

vr apr 29, 2005 11:29

zakkenwol, doekoe, brieven, poen, kluiten, lood, mans, mesomme, molm, moos, moppen, ping ping, prenten, geeltjes, pegelen, poppen, pegulanten, oortjes, platen, bread, cheez, do, doekash, flus, franco, lakoenza, pokko's, saave, scrilla, uang neertellen van te voren.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”