Na wassen en overal drogen, begonnen met het poetsen van de onderkant van de motorkap en achterkant grille.

Vervolgens overal waar je met een doek (en soms een stokje erbij) bij kan schoongemaakt. Velgen zijn niet echt goed schoon omdat ik het eigenlijk zat ben deze velgen elke keer totaal schoon te krijgen. Teveel gaten en kieren. Nog een maand en dan heb ik hopelijk split 5 spaaks, zullen stukken makkelijker zijn om schoon te houden!

De motor heb ik nog niet grondig in alle kieren opgepoetst, gewoon waar ik met de hand en een doek bijkon. Grondige beurt moet nog gebeuren. Wel geluk gehad dat de vorige eigenaar klaarblijkelijk een ergere schoonheidsneuroot was dan mij. Zit er wel aan te denken om die gouden stangetjes te vervangen, die zien er wel belabberd uit. Ik weet niet hoeveel dat zou kosten. En dat plaatje links met het roest erop.

Interieur met zachte borstel en quick'n brite en dasty gereinigd, en afgespoten met een spray flesje water. (Dashboard, instap, binnenkant deuren, middenconsole). Op deze foto's is ook de alu versnellingspook te zien die ik heel lang heb moeten zoeken. Alle rubbers moeten nog zwart gemaakt worden.

Enige wat nog moet gebeuren aan het interieur is dat de stoelen en stuur behandeld moeten worden (impregneerd, en mat gemaakt.) Ook moeten de krassen op de plastic instappen en onder de binnenkant van de portieren gespoten worden zodat ze minder opvallen.
En wellicht gebeurt er nog iets aan het stuur... Ik ben nog steeds op zoek naar een stuur (liefst met iets meer alu look) dat beter in deze auto zou passen! Maar de kansen zijn klein dat ik iets vind. Wellicht dat ik het ok vind zonder de huidige glans erop.

Zonder flits genomen en s'avonds, maar goed er zijn vast betere camera's. Moeilijk te zien, maar onder dit licht geeft de kleur in het echt een lichte paarse tint aan het grijs.