@gtv 105.21 Bij laten taxeren lukt niet, je moet in nederland schadeloos gesteld worden dit betekend dat je voor het bedrag dat je uitgekeerd krijgt (dagwaarde) een gelijkwaardige auto moet kunnen kopen taxatiewaarde is dus geen dagwaarde. Hoewel dit bij veel oldtimers en klasiekers of zeldzame (sport)autos wel op hetzelfde neerkomt en het taxatierapport als dagwaardebepaling wordt gebruikt.
@Bartolli Voordeel van een 33 sw is wel dat de restwaarde (waarde van het "wrak" klinkt zo akelig) heel laag is dus dat er bijna tot dagwaarde gerepareerd kan worden. In dit geval kan je dus kiezen voor een "bedrag met behoud" dit houd in dat je de dagwaarde min de restwaarde uitgekeerd krijgt maar met behoud van de auto.
Als je de auto voor weinig hebt gekocht, hou je beter de rekening in je zak en zeg je er verder niks over tot de expert ernaar vraagt.
Kijk van te voren even op
www.autotrack.nl wat een vergelijkbare auto waard is, om de prijzen te vergelijken met wat je pa ervoor betaald heeft. Wordt er wel naar gevraagd zeg je dat de garagehouder een kennis van je is en dat je de auto voor een vriendenprijs hebt gehad. Experts houden vaak een gemiddelde prijs van autotrack aan als dagwaarde ga niet direct accoord maar ga ook niet zitten zeiken.
Je kan ook het beste naar een erkend schadeherstelbedrijf gaan in de buurt waar ze alles met de expert afwerken zoals dagwaardebepaling. (doen de meeste kostenloos anders kan je deze kosten ook nog verhalen op de tegenpartij)
Kom je er niet uit met de tegenpartij of wordt je niet geholpen door je verzekerings tussenpersoon, neem dan even contact op met
www.schadeconsultancy.nl en zeg maar dat ik je gestuurd heb (ik ken de directeur persoonlijk rijdt wel BMW), die regelen alle verhaal op de tegenpartij incl. hun eigen kosten (no cure no pay) evt ook alle kosten die je zelf maakt.
Succes
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag,
Grtz. Martin
(ik had je beter een mailtje gestuurd geloof ik

)